Gå til innhold

Tele2 Sheriff kontra Ludo T6 (kontra Onecall Faktura)


Anbefalte innlegg

[*] Det viser seg at Onecall har billig datatrafikk og at man får 90sms og 120ringeminutter, men de tar betalt for oppstartsprisen til hver samtale. Kan noen bekrefte dette?

 

[*] Om vi ser på Tele2 Sheriff kontra Ludo T6 er det helt klart T6 som stikker av med seiern med tanke på prislista. Lik SMS, minuttpris og oppstartspris. T6 gir deg dessuten 185kr å gå bananas for istedenfor 170kr. Dessuten står det på sidene til T6 at man kan bruke summen til å surfe på mobilnettet, hvilket er positivt! (Datakostnadene er også 4kr/mb kontra 12kr/mb

 

Kan noen fortelle meg mer om T6 (evt Sheriff)?

Support?

Oversiktlighet på nettsiden?

Tar de oppstartspris for samtalene sine ved siden av de gratis 185/10 kronene du får?

Kan man ringe fastnett også?

Endret av Heiturpottur
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
[*] Det viser seg at Onecall har billig datatrafikk og at man får 90sms og 120ringeminutter, men de tar betalt for oppstartsprisen til hver samtale. Kan noen bekrefte dette?

Det kan jeg, har Onecall faktura selv. 0,99kr per MB. Du kan også velge å kjøpe datapakker (enda billigere hvis du vet du bruker mye data). Mer info: http://onecall.no/abonnement/faktura.php

 

Jeg regnet ut at ved mitt forbruk (veldig lavt forbruk, holder meg ihvertfall innenfor 90sms, 120min og 25MB) lønner det seg med Onecall. Bruker du noe særlig data skal det en del til for at det lønner seg med de andre.

Lenke til kommentar

Usj.. Hva skjer hvis jeg ringer en gang i måneden da? med Onecall faktura. Får jeg en faktura på 0,79øre? :p

 

Personlig syns jeg ludo T6 fungerer fint, 185kr og mer frihet til å velge hva du vil bruke det til enn Tele2.

Spørsmålet er egentlig om de også tar oppstartspris!

 

 

reklame

"RING GRATIS!

 

PS: du betaler for oppstartspris"

Lenke til kommentar

Japp, det vil koste deg 0,79 øre å ringe en gang i måneden med Onecall.

Men de samler opp fakturaer til summen er på over 50kr (jeg får typisk faktura annenhver måned pga dette).

 

http://ludomobil.no/abonnement/ludo.terningkast.6.aspx

Såvidt jeg skjønner trekkes oppstartpris fra de 185kr.

Men legg merke til at prisen på data er 4x så høy som hos Onecall hos Ludo (og det blir enda billigere hvis du kjøper datapakker hos Onecall).

 

Her kan du gjette forbruket ditt og se hva som lønner seg: telepriser.no

Lenke til kommentar

Byttet fra Sheriff til T6 i Desember, og ikke noe å klage på så langt. Vel, det eneste må være at mens T6 sin forbruksoversikt på web er veldig fin og detaljert, er prisen på alt som er dekket av 185 rabatten bare listet som 0 kr, så hvis du vil finne ut hvor mye gratis du har igjen den måneden må du nesten sitte deg ned regne det ut selv.

 

Hvis du ringer sjeldent, kan du surfe for ca. 40-50 MB i måneden på T6 og betale lite eller ingenting. Bruker du mer enn dette, blir abonnementet fort dyrt, og det er smartere finne seg noe med en passende surfepakke.

Endret av BlackLagoon
Lenke til kommentar

Holder meg nok til Wifi :) om nødvendig så blir det litt surf, men bare fordi jeg må evt sjekke busstider o.l. Det kan vel ikke koste skjorta?

 

Men hvis ingen har noe stygt å si om T6 så blir det vel T6!

Forresten, Tele2 sin service er treig. De brukte 2 dager på å svare på en mail mens Ludo brukte 1 :O

 

Har kontant kort nå fra telenor forresten = dyrt

Bruker 1 kontantkort på ca 1-2mnd :p så T6 funker nok fint.

Lenke til kommentar

Mer OffT: Hvem skulle noen, noen gang, ville ha en papirfaktura?! :p

 

OnT: Alle operatørene tar ca samme gebyr, så det er jo ingen forskjell. Du vil nok ikke få faktura før du har brukt et vist beløp siden forrige faktura (dette er feks 50,- hos OneCall).

Det har vært noe snakk om problemer med at Ludo legger på noen prosent på prisen på betaltjenester (1881 sms f.eks), google it, men tror det er fiksa.

Endret av Überadri
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...