Gå til innhold

Lefdal - burde jeg finne meg i dette?


Anbefalte innlegg

Hei

 

(først litt bakgrunnsinfo)...

 

Jeg kjøpte meg i Mai 09 en nokia slide telefon av Lefdal. Da jeg åpnet denne pakken var det flere dype riper i mobilen. Jeg gikk derifra utifra at denne telefonen var allerede brukt, og krevde en ny telefon. Etter mye om og men, så gav de meg en ny telefon etter et par måneder.

 

Nå i juletider dukket det opp et problem ved telefonen. Hver gang jeg skal ta et bilde med mobilen, så fryser telefonen seg, og jeg må reboote telefonen for at den skal være brukbar igjen. Jeg gikk til Lefdal, og der ble det informert om at dette gikk på garantien og alt av utgifter skulle bli dekket av de.

Fikk en lånetelefon som hadde sett sine bedre dager så lenge, og idag ringte de meg på nytt med denne infoen:

 

De hadde funnet fukt ved kameret, og kunne ikke gjøre noe for å reparere dette.

 

 

Vil du skrote telefonen? Vil du "swappe" telefonen (bytta ut telefonen med en annen lik for kr 1700), eller betale 400 kr for å få den tilbake?

 

400kr er ikke all verden, men synes det er sure penger å betale for noe som ble sagt skulle bli dekket av garantien. Føler meg dårlig behandlet fra dag 1, men har jeg egentlig noen rettigheter i denne saken?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De i butikken har garantert ikke sagt at dette var en garantisak. De kan ha sagt at det antagelig er en garantisak, men man hører vel det man vil.

 

Er det fuktskade på telefonen så spiller det dessverre ingen rolle om de har vært kjipe med deg tidligere. Garantien er brutt og du har ingen rettigheter. Når det gjelder de 400 kronene så signerte du sikkert på et skjema da den ble levert inn, der det står at dersom skaden skyldes fukt eller ytre påvirkning så må du betale for den tiden verkstedet bruker på å konstatere skaden. Det er ca 400 kroner.

 

-s

Lenke til kommentar
De sa at "dette her kom til å gå på garantien.". Så jeg tenkte ikke noe mer på dette, men blir vel til at man biter i det sure eplet som vanlig i slike saker.

Takk uansett for fine svar.

Antar at du signerte på et serviceskjema ved innlevering, og fikk kopi av servicekvittering der.

 

Se litt nedpå, der står det mye om hva du har signert på. Det er avtalen mellom deg og selger, og overstyrer muntlig avtale.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...