Gå til innhold

Bilde av hvite solbriller - gjøre blå bakgrunn hvit i Photoshop


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg skal ta bilde av en del hvite solbriller som jeg tar mot blå bakgrunn. Har tidligere tatt bilde av den del fargede solbriller mot hvit bakgrunn. Denne har jeg gjort helt hvit ved å endre kurvene (curves) på bildet, og dette har fungert bra.

 

Finnes det noen tilsvarende måte å gjøre den blå bakgrunnen hvit på i Photoshop? Noen av solbrillene har delvis gjennomsiktige glass, og det vil derfor ikke være fint om de har et blått skjær i seg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg får ikke til bildene ordentlig på den måten. Bakgrunnen blir ikke 100 % hvit når jeg tar bildene, og det er derfor jeg justerer dem til å bli helt hvite i Photoshop (slik jeg beskrev i det forrige innlegget). Når jeg justerer bilder der det jeg tar bildet av også er hvitt blir det altfor dårlig kontrast, så selve solbrillen nesten forsvinner. Har du noen tips til hvordan jeg evt. kan gjøre det på den måten i stedet?

Lenke til kommentar

Det letteste er jo å bruke ett "lystelt" med 2-3 blitzer rundt. Ev lage ett slik telt selv av noe tynnt "gjennomsiktig" stoff. Da vil du klare å styre lyset bra. Selvfølgelig er det jo ikke alle som har 2-3 blitzer å jobbe med men det er det som er best. Alternativt kan man bruke noen sterke lamper og justere hvitballansen så den stemmer med de.

 

Det er også fult mulig å skifte ut den blåfargen i PS med for eks fargeskifteverktøyet (husker ikke nøyaktig navnet i farten) Men da får du problemer med solbriller som har blåtoner i seg.

Lenke til kommentar

Vi har et sånt lystelt som du snakker om, med to sterke lamper.

 

Hvitbalansen justerer jeg ved å ta bilde av bakgrunnen, og velge hvitpunkt derfra.

 

Og som sagt fungerer dette ypperlig når man tar bilde av ting som ikke er hvite. Hvite gjenstander forsvinner bare i bildet.

 

Du mener Image | Adjustments | Replace Color? Jeg er klar over den, men den hjelper vel ikke hvis jeg tar bilde av noe som er delvis gjennomsiktig?

 

De få solbrillene som har blåtoner i seg skal jeg klare å jukse til på en annen måte. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...