ofaltins Skrevet 15. januar 2010 Skrevet 15. januar 2010 Hei, Har en Debian LAMP server stående. Ønsker å bruke den som relay server (litt usikker på om jeg treffer med terminologien her), altså at jeg kan sitte på hvilket som helst nett og sende mail via lyse.net's SMTP server vha serveren. Pr i dag så kan jeg ikke bruke lyse's SMTP server da mail kontoen jeg sender fra ikke er en @lyse.net konto, noe som er et krav for å bruke SMTP serveren når du ikke er på en Lyse linje. Dersom du er på en Lyse linje kan en sende fra hvilken mail konto en ønsker. Har postfix installert, finnes det en enkel måte å gjøre dette på?
Sokkalf™ Skrevet 15. januar 2010 Skrevet 15. januar 2010 Tja, sett opp serveren så den tillater relaying fra authenticated users, også setter du relayhost til Lyses SMTP-server. Noe mer detaljert enn dette greier jeg ikke å få frem sånn på stående fot.
Zenit Skrevet 16. januar 2010 Skrevet 16. januar 2010 Alternativt, du bør sjekke om SMTP-serveren til Lyse støtter autentisering over SSL/TLS og setter opp din mail-klient deretter. Hvis du er på et annet nettverk og er autentisert er sjansen stor for at alt virker som det skal.
Del Skrevet 20. januar 2010 Skrevet 20. januar 2010 http://www.howtoforge.com/postfix_relaying...ther_mailserver
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå