Nikkor Skrevet 1. juni 2003 Skrevet 1. juni 2003 Har xp home. Det er innstalert med Fat 32, men trenger ntfs til en ekstern hardisk. Spørsmålet er da finnes det et program slik at jeg kan få konvertert det til ntfs? Takker for svar
Nikkor Skrevet 1. juni 2003 Forfatter Skrevet 1. juni 2003 Kan du skrive litt mer åssen man gjør det :oops:
arve19 Skrevet 1. juni 2003 Skrevet 1. juni 2003 Trodde ikke XP Home hadde støtte for ntfs. Tar jeg helt feil her??
Torsteinen Skrevet 1. juni 2003 Skrevet 1. juni 2003 husker ikke mer :oops: noen andre som kan hjelpe? er vel "convert d:" eller no men er ikke sikker
Tiresias Skrevet 1. juni 2003 Skrevet 1. juni 2003 Kan du skrive litt mer åssen man gjør det :oops: Hvis du har et program som heter PartitionMagic er det veldig enkelt og sikkert å gjøre det, du bare høyreklikker på partisjonen og klikker convert. Hvis du ikke har dette, kan du bruker win xp sin convert-funksjon. For å gjøre dette må du åpne et kommandovindu (start > run > cmd > ok) og skrive: C:> convert C: /fs:ntfs Du bør lukke alle åpne programmer først og ta backup av alle viktige data, ettersom denne konverteringsprosessen ikke er uten risiko for at hele filsystemet blir ødelagt. Håper dette hjelper!
Nikkor Skrevet 1. juni 2003 Forfatter Skrevet 1. juni 2003 Takk for all hjelpen på under 10 min :smile:
Tiresias Skrevet 1. juni 2003 Skrevet 1. juni 2003 Trodde ikke XP Home hadde støtte for ntfs. Tar jeg helt feil her?? jepp... :wink:
arve19 Skrevet 1. juni 2003 Skrevet 1. juni 2003 Trodde ikke XP Home hadde støtte for ntfs. Tar jeg helt feil her?? jepp... :wink: Ok. Da lærte jeg noe nytt.
Orjanp Skrevet 1. juni 2003 Skrevet 1. juni 2003 Har xp home.Det er innstalert med Fat 32, men trenger ntfs til en ekstern hardisk. Skjønner ikke helt problemet. Du har xp installert på en partisjon med fat32 filsystem. Du må konvertere partisjonen der xp er installert fra fat32 til ntfs for å få tilgang til en ekstern hd? Hvis det er problemet så kan vel xp lese fra/skrive til ntfs filsystem selv om det bruker fat32. Eller er det den eksterne disken du ønsker å konvertere til ntfs? I så fall, hvorfor?
Nikkor Skrevet 1. juni 2003 Forfatter Skrevet 1. juni 2003 Ja den eksterne hardisken er ntfs! Vet ikke hvorfor jeg, det er pappaen min sin også da. Så jeg kan ikke helt si hvorfor.
Tiresias Skrevet 1. juni 2003 Skrevet 1. juni 2003 Ja den eksterne hardisken er ntfs!Vet ikke hvorfor jeg, det er pappaen min sin også da. Så jeg kan ikke helt si hvorfor. Du trenger ikke ntfs på operativsystemet for å lese fra/skrive til en ekstern harddisk uansett filsystem. Uansett er ntfs filsystemet mye sikrere og raskere på sikt pga. mindre fragmentering.
Tiresias Skrevet 1. juni 2003 Skrevet 1. juni 2003 Ja den eksterne hardisken er ntfs!Vet ikke hvorfor jeg, det er pappaen min sin også da. Så jeg kan ikke helt si hvorfor. Du trenger ikke ntfs på operativsystemet for å lese fra/skrive til en ekstern harddisk uansett filsystem. Uansett er ntfs filsystemet mye sikrere og raskere på sikt pga. mindre fragmentering.
Orjanp Skrevet 1. juni 2003 Skrevet 1. juni 2003 Mulig problemet ligger en annen plass da. Så selv om du konverterer xp partisjonen er det ikke sikkert at du får løst problemet ditt. Kan du gi en nærmere beskrivelse om hva som skjer når du kobler til den eksterne disken? Hvilken disk er det? Hvilken tilkobling bruker du(usb, usb2.0, firewire)?
Nikkor Skrevet 1. juni 2003 Forfatter Skrevet 1. juni 2003 Pappaen min har nettopp fått seg en ny pc så regner med at det er USB 2. Har ikke spurt om hva som skjer når han plugger din i pc'en. Men skal ringe til han når han kommer hjem, så jeg jeg si dere hva som skjer når han plugger den i.
Orjanp Skrevet 1. juni 2003 Skrevet 1. juni 2003 Bare et lite tips anngående avartaren din. Ifølge retningslinjene er maks størrelse på avartar 50x50. Din er 49x61. Du bør endre den fordi du kan miste muligheten når en mod. finner det ut. Det står igrunn ganske klart der du legger inn link til avartaren at maks størrelse er 50x50 pixler, så det bør ikke være så veldig vanskelig å få med seg. :wink:
Nikkor Skrevet 1. juni 2003 Forfatter Skrevet 1. juni 2003 Snakket med faren min nå! Når han setter i usb kontakten i pc'en kommer det at han må formatere den eksterne hardisken!
Orjanp Skrevet 1. juni 2003 Skrevet 1. juni 2003 Er den brukt fra før av? Hvis ikke så må den formateres før den brukes.
Nikkor Skrevet 1. juni 2003 Forfatter Skrevet 1. juni 2003 Det er enn 20 gb Maxtor 1 år gammel Funket helt fint på hans gamle bærbare med xp home der og
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå