Gå til innhold

[Løst]Gaming pc frå komplett


Anbefalte innlegg

Delene i de respektive listene vil passe sammen. Imidlertid vil jeg anbefale deg å bytte til en annen harddisk dersom denne skal være systemdisk, da den du har valgt har variabel RPM (5400-7200). Gå heller for en disk med fast 7200 RPM (eks. WD Caviar Black eller Samsung F1/F3). 32 MB cache eller mer kan også være fordelaktig.

 

PS: "ska", "kalla" og "såtte" er ikke skriftlig språk.

har gjort som du sa og bytta harddisk så då blei det <a href="http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...82-87CA5989F518" target="_blank" rel="nofollow">http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...82-87CA5989F518</a> er det greit?

 

ja sry for skrive feil, men det blir vell meir dialekta mi :D bryr meg ikkje so veldig om kordan eg skriver når det er utan for skule og har ikkje so veldig mykje å sei :p

 

Men alt passer i kabinette eg har? ingen som har svart på det :p

Linken er død.

 

var berre komplett som ikkje er oppe mitt på natta :p

Endret av Raixon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

delene passer sammen

 

du får alle kabler.

 

du kan gå for svakere strømforsyning siden oppsettet ikke drar i nærheten av 750 watt.

 

600 watt holder lenge.

 

ville gått for amd, men det har ikkje så mye å sei siden prisen og ytelsen er ganske lik, AMD er hakke bedre i spill og intel er hakke bedre i encoding og benchmarks

Lenke til kommentar
delene passer sammen

 

du får alle kabler.

 

du kan gå for svakere strømforsyning siden oppsettet ikke drar i nærheten av 750 watt.

 

600 watt holder lenge.

 

ville gått for amd, men det har ikkje så mye å sei siden prisen og ytelsen er ganske lik, AMD er hakke bedre i spill og intel er hakke bedre i encoding og benchmarks

Okei, tusen takk :D

går det å bytte med denne? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=347165

Endret av Raixon
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
Jeg ville først ha sjekket om hovedkortet støtter USB3, noe jeg ikke finner noe om og derfra antar at det ikke gjør det. Kan være kurant å ha.

Er ikke et "must" å strekke budsjettet til for USB 3.0 selv om det hadde vært praktisk.

Skulle behovet for USB 3.0 dukke opp, er det mulig å kjøpe et billig PCI USB 3.0 ekspansjon kort.

Lenke til kommentar

Har problemer med å forstå at dette skal være en god gamerigg. Hovedkortet er av sorten som går i x4 mode ved crossfire, noe som betyr lav båndbredde selv for mulig cf av 2 x 5770, samt en god del ytelsestap ved cf, selv av to relativt svake kort som tross alt 5770 er.

 

For å si det rett ut, oppsettet som er linket til her (Raixon) har svært lite med et godt gamer oppsett for den prisen å gjøre.

Endret av Osse
Lenke til kommentar
Har problemer med å forstå at dette skal være en god gamerigg. Hovedkortet er av sorten som går i x4 mode ved crossfire, noe som betyr lav båndbredde selv for mulig cf av 2 x 5770, samt en god del ytelsestap ved cf, selv av to relativt svake kort som tross alt 5770 er.

 

For å si det rett ut, oppsettet som er linket til her (Raixon) har svært lite med et godt gamer oppsett for den prisen å gjøre.

 

Det er no vanleg Call of duty mw2 og conan og lignende skal brukest til, den holder no eit par år frammover den her?

visst du har eit bedre oppsett så kom med forslag :D Har enda ikkje fått bestilt.

Lenke til kommentar

Klart jeg har et bedre oppsett på lur, men først hvorfor jeg ikke kan se at dette er en god gamerigg. 5770 er et greit kort, og crossfire av 5770 er bra, men med x4 i bådnbredde ved crossfire må du regne med et ganske stort ytelsestap ved crossfire av 5770. Du prioriterer rett og slett cpu alt for hardt her, mens i en gamerigg skal du prioritere skjermkort og skjermkortløsninger, og så sørge for at du har god nok cpu til å drive dette.

 

Jeg forholder meg til ca 7900 kr hos komplett.

 

Dette yter out off the box 30-40% bedre enn ditt opprinnelige oppsett, greit nok at det ikke er mulighet for crossfire, men selv med 2 stk 5770 på ditt opprinnelige oppsett vil dette yte opp mot like bra siden i crossfire vil du kun ha x4 båndbredde på hovedkortet.

 

 

Radeon 5850

Benq 24"

Gigabyte 770 hk

WD 640gb

Chieftech 650w

AMD ph ii 945 -3.0 ghz

4 gb DDR3 - cs 7

Samsung DVD brenner

 

kr 7910,-

 

 

 

 

 

Vil du shoppe litt rundt kan vi nok få dette til enda litt bedre for samme pris, hos komplett ville jeg anbefalt å brukt ca kr 300 mer. Dette vil gi get usb 3.0, og phii 955 med fri klokkegenerator.

Endret av Osse
Lenke til kommentar
Klart jeg har et bedre oppsett på lur, men først hvorfor jeg ikke kan se at dette er en god gamerigg. 5770 er et greit kort, og crossfire av 5770 er bra, men med x4 i bådnbredde ved crossfire må du regne med et ganske stort ytelsestap ved crossfire av 5770. Du prioriterer rett og slett cpu alt for hardt her, mens i en gamerigg skal du prioritere skjermkort og skjermkortløsninger, og så sørge for at du har god nok cpu til å drive dette.

 

Jeg forholder meg til ca 7900 kr hos komplett.

 

Dette yter out off the box 30-40% bedre enn ditt opprinnelige oppsett, greit nok at det ikke er mulighet for crossfire, men selv med 2 stk 5770 på ditt opprinnelige oppsett vil dette yte opp mot like bra siden i crossfire vil du kun ha x4 båndbredde på hovedkortet.

 

 

Radeon 5850

Benq 24"

Gigabyte 770 hk

WD 640gb

Chieftech 650w

AMD ph ii 945 -3.0 ghz

4 gb DDR3 - cs 7

Samsung DVD brenner

 

kr 7910,-

 

 

 

 

 

Vil du shoppe litt rundt kan vi nok få dette til enda litt bedre for samme pris, hos komplett ville jeg anbefalt å brukt ca kr 300 mer. Dette vil gi get usb 3.0, og phii 955 med fri klokkegenerator.

 

Går det ikkje an å berre bytte ut skjermkorte da? :p

Endret av Raixon
Lenke til kommentar

Hva mente du nå, i forhold til listen du hadde satt opp? Osse har tatt forbehold om at du har et budsjett du gjerne ikke vil overskride for mye. For all del, til syvende og sist er det du som bestemmer.

 

eller mente du å bare bytte ut skjermkortet ved en senere anledning? Nå slipper du å kjøpe 2 stk skjermkort når du bare trenger ett :)

Lenke til kommentar
Hva mente du nå, i forhold til listen du hadde satt opp? Osse har tatt forbehold om at du har et budsjett du gjerne ikke vil overskride for mye. For all del, til syvende og sist er det du som bestemmer.

 

eller mente du å bare bytte ut skjermkortet ved en senere anledning? Nå slipper du å kjøpe 2 stk skjermkort når du bare trenger ett :)

 

Tenkte på at eg bruker oppsette mitt med Intel. Og berre bytter ut skjermkorte med ein gang, siden det er kraftigere :D Altså til Radeon 5850.

Endret av Raixon
Lenke til kommentar

klart det går, men du har valgt en skjerm med oppløsning 1920x1080, dette vil si at i mange spill vil du allerede nå være nøyd til å gå ned på bildekvalitet med 1 x 5770, mens dette trenger du ikke med 5850, pluss gjerne 800 på riggen du opprinnelig satte opp og du har samme ytelse som riggen jeg foreslo, nesten, fordi plusser vi på 800 kr på riggen jeg foreslo kan du få god crossfirestøtte 8x8 eller 16x16, usb 3.0 og sata 6, og amds raskeste cpu, samt psu 750w som er kraftg nok til crossfire av 5850 + god overklokking. Og det er faktisk slik at på gamersettinger så drar phII noen ekstra frames ut av radeon 5850.

 

Vil du på død å liv betale mer for å få mindre gamerytelse skal jeg overhode ikke diskutrer det.

 

Edit: eller du har med 800 kr mulighet til omså radeon 5870.

Endret av Osse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...