Gå til innhold

Angrerett og medfølgende spill.


Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg vurderer om jeg skal bruke angrerett på grafikk-kortet jeg kjøpte, da jeg opplever driverproblemer og kræsjing i spill, til og med hardkræsjing av PC'en.

Saken er den at jeg var så dum at jeg brukte Steam-koden for Dirt 2 som fulgte med kortet, så den er på alle måter brukt opp.

Er det noe de bryr seg om? Kan jeg fremdeles bruke angrerett?

 

Takk for svar.

Endret av Roy E
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Angrerett kan vel forsåvidt ikke brukes om du har brukt kortet i hele tatt(tror jeg iallefall).

 

Men om kortet ikke fungerer som det skal. Kan du jo uansett sende det tilbake som defekt vare.

 

Du kan jo begynne med å kontakte support ved produsenten av skjermkortet? Sannsynligvis leder de deg gjennom noen tester for så enten finne problemet eller anbefale å sende kortet tilbake til produsent/butikk alt etter som.

Endret av Androish
Lenke til kommentar

Det er fullt mulig å "prøve et produkt" for å så benytte seg av angrerett, nettop fordi det kan oppstå en del problemer som nettop dette.

 

Derimot har trådstarter gjort den tabben at han ikke kan returnere produktet som "ny" ved å ha benyttet seg av koden til steam (dette er jo en bundle) og dermed så kan det være problematisk å returnere produktet i tilnærmet stand som ny.

 

Her må han feilsøke, finne ut om det er skjermkortet som er feilen (oppdater bios på hovedkort, sjekka at skjermkortet får nok strøm etc) og sørge for å ta kontakt med support hos dem han kjøpte det hos.

Lenke til kommentar

Du har selvsagt helt rett.

for å sitere forbrukerportalen.no:

Du kan heller ikke benytte angreretten dersom varen er forringet eller skadet så den ikke kan leveres tilbake i ”tilnærmet samme stand og mengde”, og dette skyldes manglende omsorg eller uaktsomhet fra din side. Dette betyr at du kun har lov til å teste varen, men ikke har lov til å bruke varen som din egen.
Lenke til kommentar

Er et Sapphire Radeon HD5870.

Fikk et ganske dårlig førsteinntrykk da det første spillet jeg boota opp var Crysis Warhead, satte alt på enthusiast, så var det en snodig bug med motion blur som blur'a hele skjermen bortsett fra akkurat der spillfiguren sin grafikk har vært borti, som en vindusvasker. Etter jeg loada crasha det til desktop.

Buggen kom bort da jeg slo over på Gamer-preset på Motion blur, og har spilt i ca. en time nå uten kræsj.

Det som verre er at jeg spilte Divinity 2, og etter et par timer så gikk hele PC'en i stå med masse grå vertikale striper på skjermen, som gjorde at jeg måtte restarte PC'en.

Derfor tenker jeg på angrerett, men skal som sagt se det an.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...