Gå til innhold

OL2010:50 km klassisk - Hvem vinner?


L4ffen

Hvem vinner 5-mila i OL?  

50 stemmer

  1. 1. Kandidatene

    • Petter Northug jr.
      22
    • Lukas Bauer
      17
    • Maxim Vhylegzhanin
      2
    • Dario Cologna
      0
    • Matti Heikkinen
      1
    • Sergey Shiriaev
      0
    • Aleksander Legkov
      0
    • Jens Filbrich
      1
    • Tobias Angerer
      0
    • Nicolay Pankratov
      0
    • Odd-Bjørn Hjelmeseth
      6
    • Ville Nouisianen
      0
    • Martin Johnsrud Sundby
      0
    • Johan Olsson
      0
    • Daniel Rickardson
      0
    • Marcus Hellner
      2


Anbefalte innlegg

  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Hos bookiene står Petter i 3.25 og Bauer i 3.75. Så følger Vylegszanin og Veerpalu med 14 og 15.

 

Petter vinner hvis han holder følge helt inn. Bauer er den som kan sprenge feltet.

 

Teichmann står forøvrig i 34 i odds.

For meg (sorry anti-landsforrædere) syns jeg det er litt rart at Northug har lavere odds enn Bauer, men men..

Lenke til kommentar
For meg (sorry anti-landsforrædere) syns jeg det er litt rart at Northug har lavere odds enn Bauer, men men..

 

Tja, du har kanskje rett. Men husk at løypa er betydelig lettere enn den der Bauer dro ifra i TDS. Oddsen skulle vel bety at bookiene har tro på et tilnærmet samlet felt til mål. Spennende blir det uansett (om dog mest de siste 3km-erne)!

Lenke til kommentar
For meg (sorry anti-landsforrædere) syns jeg det er litt rart at Northug har lavere odds enn Bauer, men men..

 

Tja, du har kanskje rett. Men husk at løypa er betydelig lettere enn den der Bauer dro ifra i TDS. Oddsen skulle vel bety at bookiene har tro på et tilnærmet samlet felt til mål. Spennende blir det uansett (om dog mest de siste 3km-erne)!

Ja, det er naturlig å tro at bookiene har tatt hensyn til at langrennssporten, i fellesstart, har endret seg de siste årene til mer og mer likt et sykkelløp, hvis jeg kan si det på den måten :p

 

Før Liberec var det mange som trodde at de seige langløperne som er gode til å holde jevn fart, skulle slå Northug på 5-mila. Men det var det løpet, sykkel-langrenn fikk sitt ordentlige gjennombrudd, med Northug og to andre i et såkalt "brudd" foran hovedfeltet, der Northug tok spurten til slutt :D.

 

Alikevel har jeg tro på at de klassiske langløp-spesialistene (Bauer, Vylegzhanin, Hjelmeseth :p) skal hindre dette i å skje i år, for jeg tror nemlig ikke klassisk har fått sitt ordentlige gjennombrudd i sykkel-langrennsporten. Det har nok med at det er vanskeligere å gå i fra i skøyting.

Endret av Photôgrapher
Lenke til kommentar

Ja de må jo ihvertfall forsøke. Men da tror jeg at de beste 'gamperne' må rotte seg litt sammen for å få Petter og andre gode avsluttere til å slippe. Tidligere er det ingen som virkelig har forsøkt på å bytte på å kjøre jevnt skikkelig hardt. Tror vi kan glemme at Hjelmeset blir med på å dra en eneste meter, når vårt sterkeste kort er Petter. Oddbjørn har jo gode nok avslutteregenskap til å ta pallplass hvis han er i form.

Lenke til kommentar
Ja de må jo ihvertfall forsøke. Men da tror jeg at de beste 'gamperne' må rotte seg litt sammen for å få Petter og andre gode avsluttere til å slippe. Tidligere er det ingen som virkelig har forsøkt på å bytte på å kjøre jevnt skikkelig hardt. Tror vi kan glemme at Hjelmeset blir med på å dra en eneste meter, når vårt sterkeste kort er Petter. Oddbjørn har jo gode nok avslutteregenskap til å ta pallplass hvis han er i form.

Joda, vet det, derfor jeg satte en :p, men Odd-Bjørn fortjener jo et individuelt Ol-gull da...

Lenke til kommentar
Petter vinner, lett.

Ok, uti fra prestasjonene hans i år er det greit å si det, ja. Men det er så mange øvrige gode 5-mils-løpere at du må si det basert på noe annet, og etter hva jeg har forstått går det an å si det basert på løypeprofilen, som går i såpass lett terreng som den gjør, dermed kan det fort bli spurt og seier til Petter ... Selv håper jeg på at det kjøres hardt hele veien (for underholdningens skyld), husk på at hvis ikke Petter ligger der, så er det andre nordmenn som er gode på denne disiplinen, deriblant spesielt Hjelmeseth

Endret av Photôgrapher
Lenke til kommentar
Så bedritent, femmil er helt klart best når det er intervallstart. Men Northug har vel større sjanser i fellesstart.

 

Ja, men jeg har nå litt sans for fellesstart også. Litt mer taktikk og likhet med sykkelløp har også sin sjarm.

 

Desverre så er det få utlendinger som forstår bæret av intervallstart, så fellesstart er nok kommet for å bli. Men kollen-femmila får de aldri tatt fra oss!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Jeg tror Bauer blir en meget sterk utfordrer.

Nei, han blir nok for svak. Tror ikke han kommer til å dominere så mye som mange frykter. Tipper Northug henger på til slutt og spurtslår Teichman. Ja, det er litt radikalt å tippe Teichman på andre, men han er en meget sterk utfordrer!yeeeeah

Lenke til kommentar

Jeg drister meg til og tippe på at Cologna detter på oppløpet.

Ville ikke satt sparepengene på det. Du vil få mye mer igjen om du setter penger på at Bauer hoftetakler Martin Jonsrud Sundby slik at MJS faller og mister 3-4 plasser. DET er ikke mye sannsynlig og gir knall odds!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...