Gå til innhold

MIDI-keyboard med veide tangenter


DesertGlow

Anbefalte innlegg

Har litt lyst til å friske opp gamle kunstner, men har ikke all verden av plass hjemme, så vurderer å kjøpe meg en eller annen form for PC-basert keyboard.

 

Fortrinnsvis noe med veide tangenter, men det er ikke en absolutt forutsetning.

 

Er det noen som har noen gode anbefalinger som ikke koster skjorta?

 

USB hadde i grunn vært en fordel, men klarer vel å skaffe meg et lydkort med MIDI-inngang om det står og faller på det.

 

Er det noen spesiell programvare som er å anbefale?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Var utrolig heldig! Imerslund hadde det på tilbud da jeg var innom, så da var det i hus :)

 

Ikke direkte imponert over programvaren derimot... Noen som har et godt forslag til programvare som gir god lyd?

Jeg bruker Jupiter8 ( http://www.vintagesynth.com/roland/jup8.php ) og er stor fornøyd! Vet ikke helt hva slags musikk du spiller, men for meg som spiller mest coverlåter av div. industrial Metal band så funker det bra!

Endret av VivaLaLarsen
Lenke til kommentar
Var utrolig heldig! Imerslund hadde det på tilbud da jeg var innom, så da var det i hus :)

 

Ikke direkte imponert over programvaren derimot... Noen som har et godt forslag til programvare som gir god lyd?

Keystation du kjøpte? Har kjøpt 61es selv, og spent på hvordan den er å spille på. Prisen er jo absolutt hyggelig, og siden det meste man får kjøpt er av elendig kvalitet, om man da ikke er villig til å passere 10 lapper, er det greit å ikke bruke alt for mye på det.

 

Pianoteq er det ypperste innen software-emulering av piano, og man slipper også enorme sample-bibliotek. Bakdelen er prisen. Koster rundt 2000,-.

Lenke til kommentar

Keystation er bra, men hvis du må ha veide tangenter har CME 49-61-72 og 88-tangenters MIDI-keyboard til en rimelig pris. Og det best er at man kan sette inn ekspansjonskort, alt fra Plugiator ASX Pluginbasert synth, med FM-synth (DX), Analog (Moog), Orgel (Alle orgler fra pipe til Hammond), Wavetable, D'n'B-osv) Og det har innebygget Vocoder md mic-inngang! Har dette kortet selv, og er helt svimeslått av lydkvaliteten til den prisen! Ellers finner man CME's egen Neosynth modul, Waldorf's Nano, DP-1 Pianomodul, og et Firewwire-kort med innebygget lydkort for proff bruk UF400e. Sjekk www.cme-pro.com for mer info om disse synthene. ;-) Merk at alle utenom 88-tangene er semiveide, ihvertfall UF-serien. VX serien har t.o.m motoriserte fadere, og alle keyboardene har transportkontroller for Cubase,Sonar,og alle DAW's på markedet. ;-) Selges bl.a på Musikkbørsen og Gjøvik Musikk. Lykke til!

 

Ronny

Bergen

Endret av chiron
Lenke til kommentar
Keystation du kjøpte? Har kjøpt 61es selv, og spent på hvordan den er å spille på. Prisen er jo absolutt hyggelig, og siden det meste man får kjøpt er av elendig kvalitet, om man da ikke er villig til å passere 10 lapper, er det greit å ikke bruke alt for mye på det.

 

Pianoteq er det ypperste innen software-emulering av piano, og man slipper også enorme sample-bibliotek. Bakdelen er prisen. Koster rundt 2000,-.

Ja, 61es (eller het det 66es??) det ble på meg, og det fungerer veldig greit å spille på. Ikke helt fornøyd med latency, men usikker på om det er på grunn av programvaren eller keyboardet. Fikk nedjustert bufferen kraftig, men fortsatt litt tregt for min smak.

 

Tangentene er det de kaller semiveide, og jeg synes det fungerer ganske greit. Ikke noen perfekt piano-feel, men til gjengjeld fungerer det dertil bedre på orgelspilling.

Endret av DesertGlow
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...