Gå til innhold

hvordan finne riktig abonnement?


Anbefalte innlegg

Jeg har hatt Telenor i veldig mange år, med det utgåtte abonnementet SuperMinutt 139kr pr mnd, ca 100sms + ringing så blir det +/-500kr.

 

Det er på tide å bli mer prisbevisst. Noen som har tips til hvordan jeg bør gå frem og forlag til abonnement? Vurderer å bytte mobil igjen samtidig (har E51).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er det ikke, du må IKKE høre på alle her inne som tror å mener mye forskjellig. Da får du mye merkelige og motstridende svar.

 

Åpne din forrige faktura, å noter hvor lenge du har ringt totalt. Hvor mange samtaler, og hvor mange SMS. Så klarer du fort selv å regne deg fram til hva som er rimeligst for deg.

 

Men tips mens du venter, mens du kansje venter, så burde du logge inn på djuice.no og endre til en av de rimeligere alternativene der. Da får du abonnementet med en gang, og slipper å vente på en evnt portering. F.eks simply visst du bruker telefonen lite-middels, og combi visst du bruker telefonen mer.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har hatt Ludo T6 siden 19. oktober og har foreløpig ikke betalt en krone. Jeg bruker altså relativt lite mobil, men jeg er enig i at å bytte til dette eller Tele2 sheriff vil spare deg penger, uansett. Det betyr ikke nødvendigvis at disse er de beste alternativene for deg, men superminutt uten binding er det IHVERTFALL ikke.

 

Ludo T6 og Tele2 Sheriff er da beregnet på oss som bruker mobilen "lite eller middels" - eller det er ihvertfall oss det gagner. Superminutt er et dyrt abonnement som egner seg for måtelige forbrukere som skal kjøpe ny telefon. Da må man også merke seg at månedsprisen der er den samme uansett om man har binding eller ikke. Straks bindingen går ut betaler man da 139 kr i mnd for noe man ikke får.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Cluet med Telenor er at du får regning hver måned, uansett. Selv om du ikke ringer i det hele tatt, enten det er månedspris eller minstefakturering. Eneste unntak er naturlig nok kontantkort.

 

Klart, djuice simply er et bedre alternativ enn mange andre abonnementer (hvis man skal være prisbevisst og se bort ifra ekstratjenester) for andre typer forbrukere enn meg selv. Men istedenfor å betale 50 kr i mnd som jeg gjorde før (djuice), så har jeg nå valgt å ikke betale 50 kr i mnd (Ludo). Det er ikke mye prisforskjell for min del, men det ER en prisforskjell, og den er der hver eneste mnd.

 

Det finnes selvsagt mange typer mobilforbrukere, med svært ulike ringemønstre og dermed ganske ulike preferanser på abonnement. Om man bruker 500 kr i mnd på mobil er det langt mer vesentlig å finne riktig abo enn om regningene normalt ligger <100. Djuice simply vil spare deg betydelige summer kontra superminutt, men ganske sikkert vil du også finne enda bedre alternativer om du ser bort ifra familietjenester (som du uansett ikke får på djuice lenger), sms-pakker, forsikringsmuligheter og mobilnett. Telepriser.no tar ikke hensyn til disse faktorene (med unntak av mobilnett), og det er følgelig noe du må sjekke ut selv.

 

En liten digresjon: butikksjefen der jeg jobbet i fjor er en av de tyngste mobilbrukerne jeg kjenner. Han sparte 600 kr per mnd. på å bytte fra Telenors "billigste" abonnement Frihet, til det med aller høyest månedsavgift, Surfprat XL. Og han fikk en Iphone 3G med 16GB med for 200 kr samt fri bruk på datatrafikk :)

Dette er naturlig nok et fastprisabonnement med inkludert bruk, men det lønner seg altså å kjenne markedet.

 

edit: her er forresten et forslag som kanskje egner seg bedre enn T6 og Sheriff dersom du vanligvis har et par hundre kr i mnd: https://www.onecall.no/abonnement/folkepakka.php

Det er altså også et fastprisabonnement med inkludert bruk (og oppstart, i motsetning til Telenor sine fastprisabo). Bruker Telenor sitt nett, og du har mulighet for mobilforsikring.

Endret av srbz
Lenke til kommentar
...Bruker Telenor sitt nett....

 

Feil? Bruker ikke onecall Network norway?

Eller tar jeg feil? Kan godt være =)

Det er forsåvidt sant. Onecall bruker primært Network Norway, men har roaming på Telenor, så i praksis har du både Telenor- og NN-dekning med Onecall.

 

edit: jeg er kanskje ikke helt oppdatert, men dette var ihvertfall ståa for et års tid siden

 

edit2: kilde

Endret av srbz
Lenke til kommentar
...Bruker Telenor sitt nett....

 

Feil? Bruker ikke onecall Network norway?

Eller tar jeg feil? Kan godt være =)

Det er forsåvidt sant. Onecall bruker primært Network Norway, men har roaming på Telenor, så i praksis har du både Telenor- og NN-dekning med Onecall.

 

edit: jeg er kanskje ikke helt oppdatert, men dette var ihvertfall ståa for et års tid siden

 

edit2: kilde

Da er vi enige:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...