Gå til innhold

Beste 17'' LCD???


Anbefalte innlegg

Har studert markedet for 17'' lcd skjermer en stund og funnet en god del som virker ok. Problemet er bare at jeg ikke har mulighet til å se på dem selv og må derfor stole blindt på oppgitte parametere og eventuelle tester og erfaringer rundt om kring.

 

 

Har kommet fra til en 17 tommer fra benq (fp767) som har oppgitt 16ms respons og 500:1 kontrast men ikke DVI. Denne skjermen fikk terningkast 5 av dinside 16.jan i år.

 

Selges for ca 3800 hos vaagenconsulting.

 

Noen som har erfaring med denne skjermen, eventuelt andre fra benq?

 

Tar gjerne imot tips om gode skjermer (helst 17) i prisklassen opp til 4000... :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Driver å sikler litt på 17 " lcd skjermer jeg også, har litt lyst til å gå for en Hyundai Q17s, den har riktignok litt høyere responstid, tror den er på 20 eller 25 ms, men dette skal visst være nok til spilling osv. + at den har støtte for Dvi.

 

Skjermen har et stilig design med tynn ramme, og hvis du søker litt i forumet vil du se at den får gode anbefalinger fra brukere her i forumet.

 

Du får den til 3995,- hos http://www.psdata.no/

Lenke til kommentar

Det er jo bare nødt til å være Samsung 172T, jeg skal hvertfall bestille den innen kort tid. Den er jo testvinner nesten over alt da =) Usikker på hvor jeg leste de testene.. husker bare at den var meget bra og at jeg skal kjøpe den :D (5400,- hos itbutikken.no + 113,- i frakt)

Men på en annen side blir den for dyr for deg, og da er Hyundai sine skjermer (som en her tidligere nevnte) veldig gode! Kanskje du burde lese litt tester på:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=29757

 

Lykke til med kjøpet :woot:

Lenke til kommentar
Driver å sikler litt på 17 " lcd skjermer jeg også, har litt lyst til å gå for en Hyundai Q17s, den har riktignok litt høyere responstid, tror den er på 20 eller 25 ms, men dette skal visst være nok til spilling osv. + at den har støtte for Dvi.

 

Skjermen har et stilig design med tynn ramme, og hvis du søker litt i forumet vil du se at den får gode anbefalinger fra brukere her i forumet.

 

Du får den til 3995,- hoshttp://www.psdata.no/

 

Jeg har denne skjermen. Har skrevet litt om den tidligere. Søk på mitt brukernavn, så finner du nok noe.

 

Konklusjonen min er uansett at det er en meget bra skjerm med dårlige høytallere.

Lenke til kommentar

Her får du min erfaring med LCD skjerm.

Vurderte lenge om jeg skulle satse på LCD skjerm selv, ettersom jeg spiller en del spill, spesielt 'first person shooters'.

Etter å ha lest om andres erfaringer med LCD generelt, tok jeg til slutt sjansen på en ViewSonic VP171b. Den første uka la jeg godviljen til, og overbeviste meg selv om at det ikke var så ille. Men nå, etter å ha brukt skjermen en stund, må jeg med klump i halsen og tårer i øynene innrømme at den SUGER HARDT til spill. Etterslepet er rett og slett ikke til å leve med, og dette på en skjerm med bare 16ms responstid. Blir nok til at jeg kjøper en 19" CRT i tillegg til LCD'en, som jeg bruker til spill.

 

Når det er sagt, så er LCD'en MEGET bra til nettsurfing osv... og så er det jo pent design på den da 8)

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd 4 forskjellige nå:

Acer AL712

ADI A707

Hyundai Q17S

Hyundai L70A - test her: www.dinside.no/php/art.php?id=33082

 

Av disse er uten tvil Hyundai Q17S den beste skjermen. Den er veldig kjapp og har vel en oppdatering på 16 MS tror jeg. Sett det på flere plasser ihvertfall.

 

Og jeg synes den er helt topp i spill jeg. Ser nok at den er litt tregere enn enn CRT-skjerm, noe annet hadde vel vært utenkelig. Men med alle de gode fargene en LCD har istedet for de blasse gråtonene CRT-skjermene har er det helt topp allikevel. Har prøvd både Collin McRally 3, Splinter Cell, Medal of Honor og Iron Storm. Alle funke helt topp! Jeg har ikke noe problem med etterslep på min skjerm.

 

Derimot vil jeg anbefale DVI på denne skjermen så kjøp den med DVI-inngang. Prøvde den med D-SUB/VGA også, og forskjellen i skarpheten på rundt ikoner og sånn er faktisk veldig tydelig.

Lenke til kommentar

Takker for gode tips og erfaringer! :smile:

 

Har lest litt rundt om q17s og syntes den ser veldig lovende ut, veier kansje mer mot den nå enn mot benq'en.

Greit å få høre fra noen som faktisk har erfaring med produkutet istede enn å lese om produsenten som skryter av sitt eget produkt. Blir liksom litt mer troverdig.

 

Har uansett ikke tenkt å kjøpe skjerm før sommeren, men sansynligvis rett etter. Prøver bare å sette meg inn i markedet. Har dessuten tenkt å kjøpe meg en fullstendig pc i tillegg.

 

Noen som har flere tips eventuelt andre erfaringer med benq eller q17s?

Lenke til kommentar
De fleste er vel TCO 99 godkjent i dag og da gjelder det vel at opptil 5 døde piksler ikke gir reklamasjonsrett.

 

Er det noen som gir bedre garanti enn det?

Tom (jeg missliger å måtte referere til den fyren) har samlet erfaringer fra garantier på LCD-skjermer her.

Bla komplett skriver dette "Alle LCD skjermer vi selger følger ISO 13406-2 Class III eller bedre, som bl.a. omfatter pikselfeil. De fleste LCD-DVI skjermer leveres uten DVI-kabel, denne må derfor kjøpes separat".

 

Dette er langt i fra den beste standarden som forklart hos Tom Dvs. at en 17" må ha miinst 7 alltid lysende pixler for å få retur på den hos komplett, ELLER minst 20 alltid ubelyste pixler, ELLER minst 66 pixler som lyser en bestemt farge. MAO. Dette er en elendig standard komplett burde vært for gode for å referere til.

Lenke til kommentar

I PcGaming utgave 3 i år blir Sony SDM S71R testvinner, og den eneste lcd skjermen som takler alle first person shooters. Samsung Syncmaster 172T blir derimot ikke anbefalt til førstepersons skytespill av det krevende slaget (Unreal 2: The awakening f.eks) MEN denne skjermen (Samsung) er testet av hardware.no da, og fått terningkast 5+, og blir omtalt slik: "Selv raske FPS-spill som Unreal Tournament 2003 gikk uten det tradisjonelle etterslepet som LCD-skjermer har vært beryktet for."

Og hvem skal man tro på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...