Gå til innhold

Upgrade for mere FPS


Anbefalte innlegg

Hello. I play world of warcraft, og vil gjerne ha en liten upgrade, og har funnet ut at min judas og synder er min mer eller mindre fattige 2,2prossesor

 

AMD AThlon 64 3500+!

 

Noen som har noen brukandes prossesorer til 1-2,5 tusen som booooster FPS betraktlig? takk takk

Endret av Vetle-Noreng
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du helt sikker på dette?

 

Her er systemkrav for TBC:

What are the system requirements?

 

 

OS: Windows XP / Windows Vista (with latest Service Packs)

 

Processor:

 

Minimum: Intel Pentium 4 1.3 GHz or AMD Athlon XP 1500+

Recommended: Dual-core processor, such as the Intel Pentium D or AMD Athlon 64 X2

 

 

Memory:

 

Minimum: 512 MB RAM (1GB for Vista users)

Recommended: 1 GB RAM (2 GB for Vista users)

 

Video:

 

Minimum: 3D graphics processor with Hardware Transform and Lighting with 32 MB VRAM Such as an ATI Radeon 7200 or NVIDIA GeForce 2 class card or better

Recommended: 3D graphics processor with Vertex and Pixel Shader capability with 128 MB VRAM Such as an ATI Radeon X1600 or NVIDIA GeForce 7600 GT class card or better

 

 

Sound: DirectX-compatible sound card or motherboard sound capability

 

Prossessoren din er laaangt bedre enn dette, og har i alle tilfelle sjeldent noe å si for FPS. Hva slags skjermkort har du, og hvor mange FPS pleier du å ligge på?

 

edit: jeg antar du har socket 939 eller en annen gammel socket. Skal du ha en bedre prosessor, må du over på en ny socket. Da må du ha nytt hovedkort, og dermed kanskje også nytt skjermkort og ny RAM.

Er det skjermkortet du sliter med, kan du i beste tilfelle klare deg med å bytte ut kun skjermkortet. Hva slags hovedkort og RAM har du?

Endret av srbz
Lenke til kommentar
WOTLK har samme krav som TBC. Jeg er fremdeles interessert i å høre ytterlige speccs på maskinen hans.

Det viste eg ikkje. :\ Ettersom ytelsen gjekk ned når 3.0 patchen kom ut, tenkte eg at systemkrava gjekk opp.

 

Uansett så er ikkje 20fps dårlig under 25 man raid. Men eg antar den kommer ned mot 10 noen ganger, og da blir det fort litt vansklig å yte max dps\heal. i7 pcen min som kjører på 3.6 ghz har 40-60 fps i 25 raid, med noen ganger ned mot 25 fps når det står på som mest.

 

Ser at det kan bli problem å finne cpu til socketen din på diverse nettbutikker.

 

Edit:

Støtter den AM2+ ? Eller er eg på jordet ? Da vil denne være eit godt valg:

http://www.dustinhome.no/pd_5010206414.aspx

Endret av saamaas
Lenke til kommentar

For det første stemmer ikke hovedkortet ditt med minne. Så vide jeg vet er MSI K9N Platinum (alle K9N) kortene AM2 kort, og de bruker DDR2 minne. nForce 570 finnes vel også bare til AM2 kort.

 

Du har ikke et K8N kort da, ellers er minnet du oppgir feil.

 

Men om du skulle ha AM2 kort med rett minne, viser CPU-support lista at hovedkortet ikke støtter Phenom; Phenom II eller Athlon II. Det beste du da faktisk kan få tak i er Athlon 64 X2 6000+ hos Amentio til 548,- kr. Det står at de har den på lager, men min erfaring er at med så små kvanta er det ikke alltid det stemmer. Ser ut til at noen flere har Athlon 64 X2 5000+.

 

Du er nok på det punktet at skal du få noe reell ekstra piff, må HK, CPU, minne og helst GPU oppgraderes. Du kan klare å få til en meget respektabel oppgradering for 3 000 - 3 500 kr (Athlon II X2 250, HD 5750/ HD 5770, 770 basert HK, 4 GiB DDR3). Og da er du i neste liga ytelsesmessig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...