Gå til innhold

Kjøpe ny el-gitar, trenger hjelp !


baguett

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt en aukustisk gitar nå i ca 1 år, men spiller ikke så mye på den.

 

Tenker på å spare til en elgitar, men kan minimalt om temaet, derfor trenger jeg råd og tips :>

 

 

 

Disse er de jeg har sett på:

 

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=20380792 - random finn.no gitar m/ forsterker

 

http://gitarbutikken.com/index.php?show=6&...visprodukt=1444 - Alfwood EL-gitar AW1-BK

 

http://gitarhuset.no/ProductPage.aspx?PID=2617#LargePicture - Fender Bullet Srat

 

 

 

Jeg vil helst betale under 2000,- helst mindere, og derfor er den fra finn.no sin høvelig fordi der følger det med forsterker og jeg bor nært han som selger den.

 

Har en mini-forsterker allerede på noen få Watt, men tviler på at den er noe bra (har ikke testa den, fant den for lenge siden)

 

 

Spiller egentlig ikke så mye gitar, så den trenger ikke være så sykt bra.

 

 

Hvilke av de jeg linka til er best?

 

 

Hvis den fra finn.no er bra nokk til mitt forbruk så tror jeg at jeg går for den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alfwood er bare å glemme, bare drit. Min første elgitar var en Squier Strat, ikke noe spess bra til prisen og de er noen av de bedre til å kopiere Fender. Når den kommer til de to andre valgene, må du bestemme deg selv for hvilken stil du vil kjøre. Hadde jeg visst det jeg vet i dag, ville jeg personlig ha kjøpt den på finn, men bare for at den passer min stil bedre. Men den finn-pakken ser ut til å gi mer for pengene.

Lenke til kommentar
Jeg fant en ny på finn http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=20480290

 

 

Ser den bedere ut enn den andre fra finn ?

 

samme pris !

 

Ville fortsatt ha gått for den første. Men du må tenke deg godt om, jeg kjøpte en pakke til 2.800,- da jeg begynte. Bare 8 måneder senere kjøpte jeg min ibanez til 9.000,- pluss ny forsterker. Avstanden mellom de gitarene er astronomisk! Tenk deg om.

 

Liten notis: Sjekk ut www.ultimate-guitar.com. Masse tabs og læremateriell.

Lenke til kommentar

Du trenger ikke en svindyr gitar, men du trenger en brukbar en, og det spørs om du finner noe slikt til under 2000 i butikk, særlig hvis du må ha med forsterker. Det lureste er nok å alliere seg med noen med ordentlig peiling, for selv om det finnes gode kjøp også i den prisklassen (superbillig og brukt), er det langt mellom dem. De Louder-gitarene har jeg ingen erfaring med, men hvis den er spillbar kan kanskje pakken til Ronny være et utgangspunkt. Likevel, dette er relativt nye saker som selges fordi de ikke blir brukt. Det lover ikke kjempebra, for å si det sånn ..

 

EDIT: Her finner du noen Epiphone-gitarer til rundt 2000 spenn, et merke det skal være mulig å stole på.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Du trenger ikke en svindyr gitar, men du trenger en brukbar en, og det spørs om du finner noe slikt til under 2000 i butikk, særlig hvis du må ha med forsterker. Det lureste er nok å alliere seg med noen med ordentlig peiling, for selv om det finnes gode kjøp også i den prisklassen (superbillig og brukt), er det langt mellom dem. De Louder-gitarene har jeg ingen erfaring med, men hvis den er spillbar kan kanskje pakken til Ronny være et utgangspunkt. Likevel, dette er relativt nye saker som selges fordi de ikke blir brukt. Det lover ikke kjempebra, for å si det sånn ..

 

EDIT: Her finner du noen Epiphone-gitarer til rundt 2000 spenn, et merke det skal være mulig å stole på.

 

Epiphone er ikke noe å rynke på nesen for. Til den prisen er det gode gitarer. Ville heller ha gått for en Epiphone pluss en roland 15 cube forsterker. Legge litt ekstra i det hele, så får du så ufattelig mye mer.

Lenke til kommentar
Epiphone er ikke noe å rynke på nesen for. Til den prisen er det gode gitarer. Ville heller ha gått for en Epiphone pluss en roland 15 cube forsterker. Legge litt ekstra i det hele, så får du så ufattelig mye mer.

 

heller squier enn epi

 

Eier en squier strat, bare drit. Har prøvd en epi etter jeg kjøpte min ibanez xpt700, ikke noe dårlig valg til første el gitar.

Lenke til kommentar
Epiphone er ikke noe å rynke på nesen for. Til den prisen er det gode gitarer. Ville heller ha gått for en Epiphone pluss en roland 15 cube forsterker. Legge litt ekstra i det hele, så får du så ufattelig mye mer.

 

heller squier enn epi

 

tror jeg må si meg enig.

 

Jeg har en quier strat som jeg fikk i en pakke med amp som kosta 2100 kr for 5 år siden, min første gitar...den blir nå like ofte brukt som min fender telecaster til 10 000, har byttet pickups på den gitaren, men syns alikevel den er god å spille på! men nå vet jeg ikke om alle squire modeller er like bra, men som førstegitar så tror jeg at man er sikrere om man velger en squire enn om man velger noe annet.

Lenke til kommentar
Epiphone er ikke noe å rynke på nesen for. Til den prisen er det gode gitarer. Ville heller ha gått for en Epiphone pluss en roland 15 cube forsterker. Legge litt ekstra i det hele, så får du så ufattelig mye mer.

 

heller squier enn epi

 

tror jeg må si meg enig.

 

Jeg har en quier strat som jeg fikk i en pakke med amp som kosta 2100 kr for 5 år siden, min første gitar...den blir nå like ofte brukt som min fender telecaster til 10 000, har byttet pickups på den gitaren, men syns alikevel den er god å spille på! men nå vet jeg ikke om alle squire modeller er like bra, men som førstegitar så tror jeg at man er sikrere om man velger en squire enn om man velger noe annet.

 

Dette kan også komme av personlige preferanser. Lyden av min squier er helt jævlig. Dessuten føles det så klumpete å spille på den. Min ibanez virker så tight på brettet. Kanskje det er psykologisk? Ikke vet jeg, men skal man bli country-stjerne eller lignende, har man heller ikke like preferanser som meg.

Lenke til kommentar
Epiphone er ikke noe å rynke på nesen for. Til den prisen er det gode gitarer. Ville heller ha gått for en Epiphone pluss en roland 15 cube forsterker. Legge litt ekstra i det hele, så får du så ufattelig mye mer.

 

heller squier enn epi

 

tror jeg må si meg enig.

 

Jeg har en quier strat som jeg fikk i en pakke med amp som kosta 2100 kr for 5 år siden, min første gitar...den blir nå like ofte brukt som min fender telecaster til 10 000, har byttet pickups på den gitaren, men syns alikevel den er god å spille på! men nå vet jeg ikke om alle squire modeller er like bra, men som førstegitar så tror jeg at man er sikrere om man velger en squire enn om man velger noe annet.

 

Dette kan også komme av personlige preferanser. Lyden av min squier er helt jævlig. Dessuten føles det så klumpete å spille på den. Min ibanez virker så tight på brettet. Kanskje det er psykologisk? Ikke vet jeg, men skal man bli country-stjerne eller lignende, har man heller ikke like preferanser som meg.

 

Klart det...

Men nå skrev jeg at jeg hadde oppgradert pickups'ene på min squire. Forventer du at en gitar til 2000 kr skal låte bra?

Hvilken gitar ville du anbefalt?

 

gitaren kan alltids oppgraderes, og gitarene pleier å være gode å spille på, om de er justert riktig!

Har prøvd en noen andre squire gitarer også, blandt annet en telecaster, den var også god å spille på. Trenger i grunn ikke å tenke så mye på lyden sånn i første omgang, da han spør om en gitar til 1000-2000 kr, den kan som sagt alltids oppgraderes om man vil ta steget videre.

Lenke til kommentar
Epiphone er ikke noe å rynke på nesen for. Til den prisen er det gode gitarer. Ville heller ha gått for en Epiphone pluss en roland 15 cube forsterker. Legge litt ekstra i det hele, så får du så ufattelig mye mer.

 

heller squier enn epi

 

tror jeg må si meg enig.

 

Jeg har en quier strat som jeg fikk i en pakke med amp som kosta 2100 kr for 5 år siden, min første gitar...den blir nå like ofte brukt som min fender telecaster til 10 000, har byttet pickups på den gitaren, men syns alikevel den er god å spille på! men nå vet jeg ikke om alle squire modeller er like bra, men som førstegitar så tror jeg at man er sikrere om man velger en squire enn om man velger noe annet.

 

Dette kan også komme av personlige preferanser. Lyden av min squier er helt jævlig. Dessuten føles det så klumpete å spille på den. Min ibanez virker så tight på brettet. Kanskje det er psykologisk? Ikke vet jeg, men skal man bli country-stjerne eller lignende, har man heller ikke like preferanser som meg.

 

Klart det...

Men nå skrev jeg at jeg hadde oppgradert pickups'ene på min squire. Forventer du at en gitar til 2000 kr skal låte bra?

Hvilken gitar ville du anbefalt?

 

gitaren kan alltids oppgraderes, og gitarene pleier å være gode å spille på, om de er justert riktig!

Har prøvd en noen andre squire gitarer også, blandt annet en telecaster, den var også god å spille på. Trenger i grunn ikke å tenke så mye på lyden sånn i første omgang, da han spør om en gitar til 1000-2000 kr, den kan som sagt alltids oppgraderes om man vil ta steget videre.

 

Nei det er klart, når man har kjøpt sin første gitar, er det for å lære seg å spille. På den måten finner jo man ut om dette er noe for personen. Da kan man ta steget videre. Det spiller egentlig ikke noen rolle hvilken gitar trådstarter velger, han vil syns det er morro uansett. Vi som har spilt gitar noen år, vil alltid ha en formening om hva som er best, som oftest basert på hva vi har erfart :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...