Gå til innhold

Refleksjon: Mitt fotografiske nyttårsforsett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Artig og tankevekkende artikkel!

Jeg drømmer definitivt om både bedre og mer kamerautstyr da jeg ser at kvalitet gir bedre resultater. Men det er veldig viktig å huske på at det er umulig å få tatt bilde om kameraet ikke er med!... :blush:

Derfor har jeg allerede bestemt meg for at jeg skal bli enda flinkere til å ta med meg kameraet på tur! I disse dager har jeg gått glipp av flere nydelige soloppganger på veg til jobb... :hmm:

Lenke til kommentar

(..) og skal jeg oppgradere med ny og bedre optikk må i de fleste tilfeller noen lansere nye modeller for at det skal gå til.

*får hosteanfall* :whistle::innocent:

 

Tror jeg til neste nyttår linker til denne artikkelen og skriver "me too" angående nyttårsforsetter. Begynner i det minste å bli flink til å ha med meg kameraet, da. :)

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Jeg skal bare få tilbake kameraet og halvparten av objektivene mine (2 tilsammen) fra service, så vil de være med hele tida igjen. Og så skal jeg fortsette å prøve å bli flinkere til å se.

 

Og så skal jeg bytte ut 17mm med 20mm og skaffe et lengre teleobjektiv, 85mm. :roll:

Hvor mye av dette har du klart å få til ?

Tja, jeg

 

+fikk kamera og objektiv tilbake fra service: OK

+bytta 17mm med 20mm: OK

+skaffet lengre teleobjektiv (45-200 ikke 85) OK

+kamera og objektiver er alltid med, overalt OK

+prøve å bli flinkere til å se OK

-bli flinkere til å se --

 

Så da blir vel svaret 5 av 6? :roll:

 

Vel, jeg tror egentlig jeg stadig gjør kvantesprang1 når det gjelder det å se, mye fordi jeg nesten alltid har kameraet med, og er bevisst på at det er med. Men det er langt igjen, og mer utstyr virker stadig veldig forlokkende (med 45mm og eller med 25mm blir sikkert bildene bra! Eller med Tilt!)

 

Så, jeg har for det meste ungått å bruke mye penger på fotoutstyr, og jeg har tatt mye bilder, og tilogmed gjennomført en utfordring. Så planen for neste år blir vel å fortsette med å bruke mer penger og tid på å ta bilder enn på å vurdere utstyrskjøp. Kanskje reise litt mer, gjerne på fotokurs / -turer.

 

1Kvantesprang i betydning de minste bevegelsene som kan registreres er dog bevegelse i riktig retning :yes:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...