Gå til innhold

Youtube, lovlig full film?

Gjest Slettet+19283741

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+19283741
Skrevet (endret)

Først vil jeg bare si at hvis jeg legger ut denne i strid mot forumreglene skal jeg fjerne den med en gang:

XXXXX[/url]

Ser den har blitt lagt ut for 6 mnd siden. Har det begynt å komme inn fult lovlige versjoner av komplette filmer på youtube? Jeg har også sett lignende til underworld.

Endret av Slettet+19283741
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Først vil jeg bare si at hvis jeg legger ut denne i strid mot forumreglene skal jeg fjerne den med en gang:

http://www.youtube.com/watch?v=6cKqboUlOOI

Ser den har blitt lagt ut for 6 mnd siden. Har det begynt å komme inn fult lovlige versjoner av komplette filmer på youtube? Jeg har også sett lignende til underworld.

Ville jo vært VELDIG RART i mine øyne om det faktisk skulle vært lovelig...

Gjest Slettet+19283741
Skrevet

http://www.youtube.com/watch?v=6cKqboUlOOI

Ville jo vært VELDIG RART i mine øyne om det faktisk skulle vært lovelig...

Jeg også, men jeg stusset over at den ble lagt ut for 6 mnd siden. Det var en del andre klipp av samme film som hadde blitt slettet, som var mye nyere.

Skrevet

Det er mange fan-lagde musikkvideoer som har måttet fjerne lyden fordi de brukte en sang de ikke hadde lov til, så å legge ut en hel film er nok ikke akkurat lovlig. Sannsynligvis er det ingen som har giddet å rapportere denne.

Skrevet

Er jo helt vanlig at det ligger hele filmer på youtube i flere deler. Men mange blir fjernet. Tror ikke youtube gidder å fjerne dem hvis dem ikke får beskjed fra filmselskapet.

Youtube har jo snakt om å legge ut filmer, men aldri i verden om de hadde klippet den i flere deler og gitt den et merkelig navn når dem har muligheten til å legge ut lange filmer.

Skrevet

Jeg synes at det at de disabler lyden er så tullete som det kan få blitt.

Det går jo ikke an å lage gode spill og fanvideoer lenger, lyden blir jo bare fjerna :(

Copyright er så teit, ihvertfall på YouTube. Det er jo INGEN privatpersoner som bryr seg om copyright i det hele tatt, kun de tullete plateselskapene og filmstudioene.

Skrevet (endret)

Jeg la ut en selvmekket film hvor jeg bare skulle prøve å legge til musikk, la til noe musikk fra Band of brothers til filmen. Et en halvtime etter jeg lastet opp filmen fikk jeg denne mailen fra Youtube:

Dear r0t0rhead,

Your video, OBA - Alternative ending, may have content that is owned or licensed by Sony Music Entertainment.

No action is required on your part; however, if you are interested in learning how this affects your video, please visit the Content ID Matches section of your account for more information.

Sincerely,

- The YouTube Team

Dette hendte med to andre filmer også med annen musikk, så er tydelig at filmene gjennomgår en form for automatisk sjekk av lydspor/musikk.

Det som skjedde var at filmen fikk en stoooor stygg reklamebanner på høyresiden. Og jeg har fått en kommentar som sier

Video blocked in some countries.

Your video, OBA - Alternative ending , may include content that is owned or licensed by these content owners:

Content owner: Sony Music Entertainment Type: Audio content

As a result, your video is blocked in these locations:

Germany

Endret av Macromatix

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...