Gå til innhold

Har ikke fått innkallelse til sesjon


Svampebob

Anbefalte innlegg

Når jeg var 16-17 år mener jeg at jeg fikk et brev fra forsvaret om at jeg skulle bli kalt inn til sesjon, men nå er jeg 18 og har enda ikke fått noe innkalelse. Ble 18, 18/12/09 vis det har noe å bety. Kan jeg ringe noen steder å finne ut om jeg skal bli kalt inn eller om de har kalt meg inn, men det ikke har kommet fram?

 

EDIT: Begynte i lære i august, men kunne godt tenkt meg å ta førstegangs tjenesten etter jeg er ferdig som lærling. Kan det være grunnen til at jeg ikke har blitt kalt inn?

Endret av Svampebob
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går du på videregående? Evt hvilken studieretning? Går du allmenn bør du ringe vernepliktsverket på Telefon: 03003 og spørre om du skal på sesjon snart. Kan også hende du får en innkallelse straks, jeg vet noen i min tredjeklasse allmenn som nettopp har vært på sesjon.

 

Er du lærling etter elektro eller mekken studier på videregående vil kanskje forsvaret at du skal fullføre lærlingtida di.

 

Men ring 03003 og spør du ;)

Lenke til kommentar

Dumt spørsmål kanskje, men er det på noen måte mindre sjanse for å komme seg i militæret etter man har søkt om utsettelse pga. at man er lærling? Eller er det ikke noe å bekymre seg over? Det er Forsvaret jeg vil satse på, men vil likevel ha fagbrev i tilfelle ting skjærer seg.

Lenke til kommentar
Dumt spørsmål kanskje, men er det på noen måte mindre sjanse for å komme seg i militæret etter man har søkt om utsettelse pga. at man er lærling? Eller er det ikke noe å bekymre seg over? Det er Forsvaret jeg vil satse på, men vil likevel ha fagbrev i tilfelle ting skjærer seg.

 

Vet ikke om jeg helt forstår problemstillingen din. Det er ikke færre muligheter for en som har søkt om utsettelse, enn for andre. Når det gjelder fgt kan du jo selv søke deg inn dit, om du ikke blir innkalt. Jeg søkte meg inn selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...