Gå til innhold

Samsung i8910 Omnia HD eller HTC Touch HD2 LEO


tnex

Anbefalte innlegg

Hei, har tenkt å kjøpe meg en ny mobiltelefon, og er litt usikker på hvilken av disse to som er best.

 

HTC HD2: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=49200...led#ProductTabs

Samsung Omnia HD http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=44509...led#ProductTabs

 

Er det noen som har erfaringer med disse telefonene, ang kamera, tekstmeldinger gps osv. Hører at HTC HD2 har en "bugg" når det gjelder tekstmeldinger og er fulstending klar over dette, er det i hele tatt blitt fikset? Har også opplevd på min egen tlf LG KU990 At den blir treg når jeg skal skrive meldinger etc, telefonen blir treg generelt, er det slik med disse telefonene også, uansett, takk for alle svar.

Endret av tnex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis kamera og video er veldig viktig da er Omnia HD tingen, utenom dette er det veldig smak og behag.

 

Ellers er de begge raske og veldig bra paa det meste, men du burde definitivt faa fysisk proved begge foer du bestemmer deg.

Endret av Bacchus
Lenke til kommentar
Ser på Iphone som har Flash, det har ikke hd2, er det mulig å instalere noe i etter tid som da vil dekke dette, at du vil få flash?

 

iPhone støtter vel strengt tatt ikke flash, i alle fall ikke uten modifikasjoner som bryter garantien ala Jailbrake? En alternativ løsning for å få Flash hvis du kjøper HTC HD2 kan jo være: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=544770, men jeg har ingen anelse om det vil fungere med HTC HD2:

Windows Mobile vil etter det jeg har hørt få Flash 10 om ikke så lenge fra Adobe via Open Handset Alliance, jeg tipper at HTC HD2 vil få en oppdatering med det, men det vil nok ikke iPhone få.

 

Edit:

 

Det er ikke flash, bare en youtube-plugin, men jeg skjønner poenget ditt - Det ville en fordel for HD2 om den hadde hatt den funksjonen/plugin :)

Endret av JohanOle
Lenke til kommentar
Samsungen har 16,7 mil farger

HTC har 65000 farger

Noe som gjør at du får mye skarpere bilder på samsugen, kameraet er også bedre på samsungen, men har disse fargene så veldig mye å si? det er jo en veldig stor forskjell da.

 

Det er ikke bare antall farger som er forskjellen, det er ogsaa type av teknologi brukt HTC bruker et valig LCD type display mens Samsung bruker et Amoled display.

 

Du kan se en sammenligning her mellom HTC HD2 og Samsung Omnia II (Som ogsaa har Windows mobile med 65000 Farger).

 

 

Omnia HD bruker ogsaa Amoled men har 16,7 mil farger som gir en enda bedre bilde klarhet en Omnia II igjen.

Lenke til kommentar
Har sms problemet på hd2 egentlig blitt fixed i en eller annen oppdatering eller er dette problemet enda?

 

 

Jeg lurer på det samme. Sitter på vippen mellom disse to telefonene, men på utenlandske forum klager de fleste på at denne SMS buggen til HD2 ikke har blitt fikset, selv med hotfixen. Hvordan er dette for de som har den Norske telefonen? Har hotfixen fiksa problemet, eller er det fortsatt SMS problemer? Slik jeg ser det, så er de store fordelene med Omnia HD en AMOLED skjerm og en sinnsykt bra brukstid på batteriet, enkelte tester kan vise til 6 dager mellom hver lading med relativt nøktern bruk. Som et lite pluss er også kameraet en del bedre hos Omnia HD, men for min del er ikke dette utslagsgivende da den har et simpelt LED lys istedet for blits. HD2 har en STOR skjerm, den er dog simplere enn Omnia HDs AMOLED, men størrelsen oppveier denne svakheten. 1Ghz prosessor gjør HD2 til en drøm å surfe med, men prosessoren og skjermen gjør også sitt til at batteriet tar relativt fort slutt på HD2, og de mest optimistiske tester gir 50 timer mellom hver lading, men da med Sense avinstallert og kun bruk av WM, noe jeg ser på som en stor ulempe. Likevel er jeg nok en større tilhenger av HD2, men så kommer denne SMS buggen som det ikke ser ut som de klarer å fikse, og det er denne som gjør at jeg føler meg tvunget til å velge Omnia HD.

Lenke til kommentar

Prøv gjerne å holde begge i hånden, HTC HD2 er veldig bred og mange finner den derfor "uhendig".

 

Symbian S60v5 er kanskje ikke det mest spennende eller intuitive OS men det har de fleste funksjoner, er veldig stabil og fungere generellt sett veldig bra.

 

Hvis du vil ha en rask og velfungerende telefon som ligger godt i hånden og fungere bra til et hånds bruk og som også har et bra kamera, da er valget helt klart Omnia HD.

 

Hvis du ikke finner HD2 for fysisk stor og du kan leve med et så som så kamera og WM som OS så er HD2 også et bra valg.

Endret av Bacchus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...