Gå til innhold

VGA til Scart - får ikke bilde

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har en Dell Latitude D820 (hvis det har noen betydning), og vil gjerne kunne se filmer fra denne på TVen. Jeg har da en 32" LCD, Philips... TVen har bare Scart og HDMI. Ettersom jeg ikke har HDMI på PCen, kjøpte jeg meg en VGA til Scart på Biltema. Når jeg prøver å koble den til, og lar PCen søke etter tilkoblinger finner den "TV". Men det kommer ikke noe bilde. Jeg har tidligere brukt samme VGA utgang til prosjektor, og det gikk fint.

Har prøvd å kjøre automatisk oppsett og la PCen prøve å fikse biffen, men det klarer den tydeligvis ikke. Er litt usikker på hva som kan være galt og hva jeg kan prøve å gjøre for å få det fikset.

Noen tips? :S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Doh! Det var kjipt da. Er det andre ledningen jeg kjøper...Blir dyrt dette her :p

Men hva er poenget med den ledningen der da hvis PCen ikke klarer det?

Takk for svar og link til adapteret Hårek!

Skrevet

Man kunne jo ønske seg at Biltema opplyser hva den kabelen kan brukes til. Men da hadde de antagelig solgt langt færre. Ligger sikkert en del slike ubrukt i skuffer og skap rundt forbi. :grin:

Jeg antar den er kan brukes fra en videospiller til en projektor. Det er da motsatt vei av det du har behov for.

På projektor vil det da måtte være en meny som velger signaltype på VGA kontakten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...