Gå til innhold

Trådløs sending av tv-signaler - tabbet meg ut tro?


Anbefalte innlegg

Var på Elkjøp og fikk tak i en kjekk duppeditt som liksom skulle gjøre det mulig for meg å sende tv-signalene trådløst fra tuneren og til tv2 på soverommet. Fulgte også med fjernkontroll slik at jeg kan skifte mellom ulike kilder, dvd, video osv... Det gjør den også greit, men jeg bad om en boks som kunne sørge for at jeg kunne se på en kanal på soverommet og en annen på stua, hvis jeg ville det. Dette sa fyren at jeg kunne med denne, og i tillegg traff jeg en bekjent som sa det samme, da han hadde akkurat samme systemet hjemme selv. Jeg får kun til å bytte kanaler i stua og soverommet samtidig. Gidder ikke å betale masse penger for den her hvis den ikke virker. Lydkvaliteten er heller ikke noe å skryte av, selv om avstandene mellom boksene ikke er stor.

 

Så da spør jeg dere, kjære kloke medforumister. Er det noen som gidder å se på denne saken her. Philips slv5400 wireless tv link. Er det et bomkjøp eller hva?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Øøø, tror du har blitt lurt, evt noen har misforstått. For å ha to "strømmer" med tvbilder, må du ha litt mer enn en trådløs overfører. Slik jeg forstår det, du setter kilden (tvtuner) inn på boksen og kobler boksen til tven i stuen. Du sentter opp den andre trådløse tingen opp på soverommet og kobler den til tven der. Hvordan skal den boksen kunne lage en strøm til med tvsignal? Signalet går jo rett fra tuneren inn på den trådløse boksen.

 

Mulig at misforståelsen var at du kunne bytte kanal fra soverommet? (Tror ikke du kan det heller med den boksen)

Det jeg VET denne boksen kan, er at du kan se DVD på rommet og TV2 i stuen, men da må du ha det tilkoblet boksen i stuen.

 

Mao, for å se to ulike kanaler i samme hus:

For parabol: Du må ha to hoder på parabolen og to dekodere

For rikstv: Du trenger to dekodere koblet til tvantennen

For altiboks: Du trenger to dekodere og en annen hjemmesentral

For GET: To dekodere, men vet ikke helt hvordan det er med coaxialkablene som går i veggen, om disse må dobles.

 

Du skjønner tegningen.

 

Glem for all del ikke at denne tinger kjører på 2.4GHz. Altså samme frekvens som en trådløs router. Denne kan skape svært mye problemer hvis du har en laptop som har trådløst nett.

 

Edit: tilleggsinfo

Endret av vonkane
Lenke til kommentar

Det er jo helt logisk at du må se samme kanal begge plasser. Begrensingen ligger i at du har bare en tuner, og den kan ikke ta mer enn en kanal av gangen.

Du får jo ikke mer funksjonalitet med en slik boks enn hvis du trekker kabler.

 

Edit: litt sent ute.

Endret av Hårek
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...