Gå til innhold

valg av 1. kamera og enkle spm.


Anbefalte innlegg

Et spørsmål til

Har sett på mange av forumets brukerernes bilder, og dine Anew, og lurer på om dere bruker mye photoshop/ Lightroom i bildene deres? Jeg er ikke så god på det og syns det er kjipt hvis det skal "stoppe opp" for å få mine bilder bra.

Jeg bruker aldri Photoshop eller LR - har det ikke en gang. Jeg gjør stort sett ganske lite med bildene mine, ut over et sett med standardinnstillinger i råkonverteren (Bibble).

 

Noen bilder jobber jeg litt mer med, men sjelden på noen annen måte enn at jeg herjer litt med kurven. Til litt større retusj-jobber (ta ut et tre ell.) bruker jeg The Gimp, men det er mindre enn ett av tusen bilder (seriøst) som er innom der. Generelt er jeg ganske ubrukelig til redigering.

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det finnes oppladbare AA batterier som gir deg bortimot like god ytelse som de dedikerte batteriene.

 

 

Energi batteriene inneholder er spenning multiplisert med amperetimer (og multiblisert med antall batterier)

 

Fire NiMH AA: 4,8 x 2700mAh = 13Wh

 

Fire Lithium AA: 6 x 3000mAh = 18Wh

 

EOS500D batt.: 7,4 x 1050mAh = 7,8Wh

 

Så som du ser er AA batterier overlegne i kapasitet i forhold til EOS500D sitt batteri. I testene hos dpreview er EOS500D oppgitt til å klare 500 bilder, mens K-x klarer 1900 på AA Lithium. Det kaller jeg utklassing.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...