Gå til innhold

[Løst]Gjøre kall til annen server...


Anbefalte innlegg

Hei.

På min side har jeg en SMS-funksjon der de sender en SMS til et spesialnummer, og mottar en kode tilbake.

På min side skal jeg da lage en funksjon der jeg henter informasjon fra en spesiell link jeg fikk fra SMS-tjenestesiden.

Linken inneholder brukernavnet mitt, passordet mitt, og vil også inneholde koden som de da skriver inn på siden min for å motta det de kjøper.

 

Om koden er riktig, så vil siden man kommer til av linken si ifra om dette.

Om den ikke finnes, så står det: Failed: no matching token

 

Hvordan kan jeg lage et automatisk script som sjekker hva som står på siden når jeg for eksempel skriver inn koden kfgo34?

Selve linken legger jeg inn i PHP-scriptet såklart, og setter &token={$_POST['kode']} helt bakerst på linken.

Men mangler måten å hente ut informasjonen fra den linken automatisk, og dermed gi mysqlqueries utifra resultatet av teksten som kommer opp.

 

Noen som veit? =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Infoplus?

 

Har skrevet dette selv: (driver tjeneste selv)

 

	if(isset($_POST['kode_ok'])) {

	   $regler = mysql_real_escape_string($_POST['reg']);
	   $kode = mysql_real_escape_string(trim($_POST['kode']));

	   if($regler) {

		   if(strlen($kode) == 5) {

			   $k = mysql_query("SELECT * FROM _poeng_brukt WHERE kode = '$kode'");

			   if(!mysql_num_rows($k)) {

				   mysql_query("INSERT INTO _poeng_brukt VALUES ('', '$kode')");

				   $ch = curl_init();

				   curl_setopt($ch, CURLOPT_URL, "http://admin.infoplus.no/mobiliaBase/mGroup.do?action=verify&gateway=2002&group=DIN GRUPPE/TJENESTE&password=DITT PASSORD&token=$kode");

				   curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, 1);

				   $output = curl_exec($ch);

				   if(preg_match("/OK/", $output)) {

					   mysql_query("INSERT INTO admin_logg VALUES ('', '$hent[nick]', 'Poenghandel-kode:løste inn koden: <strong>$kode</strong>.', '". date("d/m/y || H:i:s") ."')");
					   $ny_poeng = 80 + $hent['poeng'];
					   mysql_query("UPDATE brukere SET poeng = $ny_poeng WHERE id = ".$_SESSION['id']." LIMIT 1");
					   mysql_query("INSERT INTO _poeng_rs VALUES('', '$hent[nick]', '80', NOW())");
					   echo "<span class=velykket><b>80</b> poeng er overført til din konto!</span>";

				   }

			   else {

				   echo "<span class=error>Du skrev inn feil kode! Vennligst sjekk om du stavet koden riktig!</span>";

			   }

			   }

			   else {
				   echo "<span class=error>Koden du skrev inn er ikke gyldig!</span>";
			   }

			   curl_close($ch);

		   }

	   }

	   else {

		   echo "<span class=error>Du har ikke lest reglene. Trykk <a href=regler.html target=_blank>her</a> for å lese dem.</span>";

	   }

   }

 

 

Håper det hjalp deg på vei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...