Gå til innhold

Innspill på rusten klokkers nytt innkjøp


Anbefalte innlegg

Hva er egentlig forskjellen på i3, i5, og i7?

 

Jeg er en rusten overklokker selv, men jeg tilegner meg fortsatt kunnskap på samme måte som i "gamle dager"

Du sparer deg selv og oss for masse tid om du setter deg ned i 30min og googler litt. Foredrag via et forum er særdeles lite effektivt sammenlignet med det å sette seg ned og skumme igjennom et par-tre artikler.

 

Det er ikke meningen å være frekk på noen måte, men siden du er en gammel overklokker burde du vite bedre ;)

 

30-60min med google, guru3d, xbitlabs og feks anandtech gir deg mer en 24-48 timer på et forum :)

 

Skulle det dukke opp noen ord, utrykk eller nyvinninger som du ikke helt blir klok på, ja så vet du hvor du finner oss. Alltid noen som kan svare blandt denne haugen med skjødesløse benchmark-sjøger :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Har tatt en pause fra hw/klokking sjøl, men nå står bike'n i kjellerstua og venter på våren og test av trim-stash ("klokking" av motor/injection.. "på ein måååde"). .)

Så da kjøpte jeg et Gigabyte GA-P55M-UD2 (Netshop), i5 750 (It24), 6GB(2x3GBkit) Kingston HyperX 16000Mhz (mpx-salg).

For å se hvordan dette klokker/fungerer.

:)

Lenke til kommentar

Slenger meg på denne tråden her jeg, selv om det er et annet topic. Ikke no vits å spamme forumet med to tråder fra meg. ;)

 

Jeg har nå fått til rimelig solid klokk på 3.4 GHz på min gamle Q6600 på min eVGA 680i SLi, og den krasjer ikke overhodet når jeg spiller, etc., eller kjører prime95. Maks temp load er ca. 72 grader med 22 grader i rommet. Men problemet er at maskinen får blåskjerm hver eneste gang den gjenopptar fra hvilemodus/sleep. Noen ideer? Sette opp v core mer, eller ligger problemet et annet sted? Jeg vet det ikke er mye for å kalle det en stabil klokk, men har kjørt prime95 i 3 timer uten problemer, så synes det var bra nok for meg...men så fikk jeg det hvilemodusproblemet her da...

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...