Gå til innhold

Registrere reklamasjon Acer Support


Anbefalte innlegg

Hei!

PC-en til kjæresten min har problemer med å ta imot strøm fra laderen.

Jeg har snakka med Acer support om dette, og de sa det trolig var en reklamasjonssak. De sa jeg skulle søke om reklamasjon eller noe sånn... Vil det si at jeg bare skal registrere reparasjon på nettsidene deres? Eller skal jeg fylle ut et skjema som har med reklamasjon å gjøre?

På acer.no står det ingenting om reklamasjon, bare garanti som varer i ett år. Denne pc-en er nesten to år, så det må gå under reklamasjonen som varer i fem år.

 

Er det dette skjemaet jeg skal fylle ut?

 

 

Håper noen som har gjort dette før kan hjelpe meg... :)

Er takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

PC-en til kjæresten min har problemer med å ta imot strøm fra laderen.

Jeg har snakka med Acer support om dette, og de sa det trolig var en reklamasjonssak. De sa jeg skulle søke om reklamasjon eller noe sånn... Vil det si at jeg bare skal registrere reparasjon på nettsidene deres? Eller skal jeg fylle ut et skjema som har med reklamasjon å gjøre?

På acer.no står det ingenting om reklamasjon, bare garanti som varer i ett år. Denne pc-en er nesten to år, så det må gå under reklamasjonen som varer i fem år.

 

Er det dette skjemaet jeg skal fylle ut?

 

 

Håper noen som har gjort dette før kan hjelpe meg... :)

Er takknemlig for svar!

 

er det innenfor garanti kan du ta dette rett med acer, gjennom den linken du gav oss helt sikkert.

 

Er det utenfor garanti, men innen 5 års reklamasjonsrett så må du ta det direkte med butikken du kjøpte det fra, da Acer ikke har det annsvaret ved mindre maskinen ble kjøpt direkte fra dem.

 

I uansett tilfelle kan du velge å henvende deg til selgeren om det er garanti eller reklamasjonssak, og de vil kunne ta det videre for deg. I så fall bare sender du en epost om at du skal reklamere, så vil de peke deg frem til evt. skjema du skal fylle ut. Du må normalt fylle ut et online skjema eller be om et RMA nummer som du kan sette på pakken før den sendes for at den skal behandles korrekt.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Er det utenfor garanti, men innen 5 års reklamasjonsrett så må du ta det direkte med butikken du kjøpte det fra, da Acer ikke har det annsvaret ved mindre maskinen ble kjøpt direkte fra dem.

Fullstendig feil.

 

Forbrukerkjøpsloven gjør det helt klart at både butikkens grossist og Acer selv like gjerne kan være den som kunden velger å reklamere mot.

§ 35. Krav mot tidligere salgsledd mv.

 

Forbrukeren kan gjøre sitt mangelskrav mot selgeren gjeldende mot et tidligere yrkessalgsledd for så vidt tilsvarende krav på grunn av mangelen kan gjøres gjeldende av selgeren eller en annen som ervervet tingen fra det tidligere leddet.

 

Avtale i tidligere salgsledd som innskrenker selgerens eller en annen erververs krav, kan ikke gjøres gjeldende overfor forbrukerens krav etter første ledd i større utstrekning enn det som kunne vært avtalt mellom forbrukeren og selgeren.

 

Reklamasjonsreglene i § 27 gjelder tilsvarende for krav etter denne paragrafen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...