Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC'en må restartes mange ganger for å få internett tilgang.


Anbefalte innlegg

Hei,

Som tittel sier, når jeg kommer hjem fra jobb og slår på pc'en, ser jeg ALLTID den fordømte gule trekanten over "nettverksstatusknappen" på oppgavelinja (Win 7 64bit).

Kjører så feilfinningsprogrammet, da får jeg beskjed om at det er brudd i kabelen fra pc til router, eller router til modem. Napper så ut alle kabler, og setter de inn igjen, slår av modem/router i 5min, restarter pc'en, og er jeg heldig, funker det. Andre ganger må jeg restarte flere ganger..

Krever Win7 egentlig nytt modem? Har et 5år gammalt Speedtouch modem. Alle andre pc'er i huset kommer på nett med en gang man skrur de på (Win XP), så skulle jo ikke tro modemet var defekt.

 

Dette oppstod når jeg installerte Win7 for første gang (1. jan). Har oppdatert nettverksdrivern uten hell.

 

Noen tips?

Endret av tl35182
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

Som tittel sier, når jeg kommer hjem fra jobb og slår på pc'en, ser jeg ALLTID den fordømte gule trekanten over "nettverksstatusknappen" på oppgavelinja (Win 7 64bit).

Kjører så feilfinningsprogrammet, da får jeg beskjed om at det er brudd i kabelen fra pc til router, eller router til modem. Napper så ut alle kabler, og setter de inn igjen, slår av modem/router i 5min, restarter pc'en, og er jeg heldig, funker det. Andre ganger må jeg restarte flere ganger..

Krever Win7 egentlig nytt modem? Har et 5år gammalt Speedtouch modem. Alle andre pc'er i huset kommer på nett med en gang man skrur de på (Win XP), så skulle jo ikke tro modemet var defekt.

 

Dette oppstod når jeg installerte Win7 for første gang (1. jan). Har oppdatert nettverksdrivern uten hell.

 

Noen tips?

Prøvd å bytte ut kabelen?

Høres ut som dårlig forbindelse på kabel. (brudd inni kabel)

Lenke til kommentar

Edit, så først etterpå at andre pc'er kommer på nett fint.

 

Tenker enten ip-konflikt (f.eks. din pc vil ha statisk ip mens en annen maskin har tildelt ip'en automatisk som er den samme din maskin vil ha.. tviler på at dette årsak men sjekk instillingene på nettverkskortet ditt iallefall). Eller så kan det være kabelbrudd eller feil på porten på rutern som du bruker til din maskin. Eller noe annet som vi ikke kommer på i farten.

Endret av VinterUlv
Lenke til kommentar
Tviler egentlig på at det er feilen, for hvis jeg restarter 2-3ganger funker jo alt.

 

Men skader jo ikke å prøve

 

Napper så ut alle kabler, og setter de inn igjen, slår av modem/router i 5min, restarter pc'en, og er jeg heldig, funker det.

Dette er grunnen til at jeg spør.

Kan hende det er kontakt i kabelen når du napper litt i den, og at det er derfor den fungerer i blant.

 

Vinterulv er inne på noe også om IP konflikt, men jeg har kun opplevd det med trådløst og ikke med kabel.

Lenke til kommentar

Åpne et kommando vindu (Start, skriv cmd)

Så skriver du ipconfig /all

Se etter noe lignende som dette:

 

Connection-specific DNS Suffix . : lan

Description . . . . . . . . . . . : NVIDIA nForce Networking Controller

Physical Address. . . . . . . . . : 00-1D-60-37-59-FA

DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : Yes

Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes

Link-local IPv6 Address . . . . . : fe80::62:6613:9925:e7a7%11(Preferred)

IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 10.0.0.2(Preferred)

Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0

Lease Obtained. . . . . . . . . . : 3. januar 2010 11:25:56

Lease Expires . . . . . . . . . . : 12. januar 2010 11:25:56

Default Gateway . . . . . . . . . : 10.0.0.138

DHCP Server . . . . . . . . . . . : 10.0.0.138

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...