Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Dell inspiron 6400, får den ikke til å virke!


Anbefalte innlegg

:)

joda, har bredbånd.

Men da jeg satte i innstalerings-cd fra leverandør, kom det opp at jeg ikke hadde nettverkskort.. "Installeringsprogrammet finner ikke et fungerende instalert nettverkskort i pc`n."

Så derfor undrer jeg på om dell har det, men jeg finner da ikke helt fram til dette..

takk!

og ok jeg for snuse litt videre å se om jeg finner ut noe

Endret av Sandra-salamander
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
:)

joda, har bredbånd.

Men da jeg satte i innstalerings-cd fra leverandør, kom det opp at jeg ikke hadde nettverkskort.. Så derfor undrer jeg på om dell har det, men jeg finner da ikke helt fram til dette..

takk!

og ok jeg for snuse litt videre å se om jeg finner ut noe

Den har vel vært på nett før?

Mener du bredbåndsleverandør? Det er DELL sin cd du må bruke.

 

Vennligst

 

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar
:)

joda, har bredbånd.

Men da jeg satte i innstalerings-cd fra leverandør, kom det opp at jeg ikke hadde nettverkskort.. Så derfor undrer jeg på om dell har det, men jeg finner da ikke helt fram til dette..

takk!

og ok jeg for snuse litt videre å se om jeg finner ut noe

Den har vel vært på nett før?

Mener du bredbåndsleverandør? Det er DELL sin cd du må bruke.

 

Vennligst

 

BmOnline

 

hmmm... men finner ikke noe på Dell sin cd

og prøvde derfor med telenor sin installeringscd...men funket da ikke.

Og jo selvf. men alt er jo borte nå.....

Lenke til kommentar
:)

joda, har bredbånd.

Men da jeg satte i innstalerings-cd fra leverandør, kom det opp at jeg ikke hadde nettverkskort.. Så derfor undrer jeg på om dell har det, men jeg finner da ikke helt fram til dette..

takk!

og ok jeg for snuse litt videre å se om jeg finner ut noe

Den har vel vært på nett før?

Mener du bredbåndsleverandør? Det er DELL sin cd du må bruke.

 

Vennligst

 

BmOnline

 

hmmm... men finner ikke noe på Dell sin cd

og prøvde derfor med telenor sin installeringscd...men funket da ikke.

Og jo selvf. men alt er jo borte nå.....

Hei Sandra!

Husk på at når windows installerte, så skal den spørre etter driverne til DELLs maskinvare under installasjonen. Så mens du satt der, kom sikkert spm om dette?

 

Det du nå skal gjøre for å gå beint på, jo det er å gå inn i kontrollpanelet. Der finner du legg til ny maskinvare. Klikk på den, og så vil windows lete opp de som ikke har fått driverne. Og ha cd en til DELL i cd rommen.

 

 

Vennligst

 

BmOnline

Lenke til kommentar
hmmm...men uansett så gjorde jeg det slik som det stod beskrevet fra Dell. Har gjort som du sa, kommer fortsatt ikke på nett

Det var merkelig, har du trådløs eller har du kabel tilkopling?

 

Sjekk dette ved å gå til start og kjør.-

 

Skriv inn winmsd.exe og enter.

 

Velg verktøy og direktX diagnoseverktøy i rullemenyen. Se på nettverk.

Står det noe i vinduet nede under nettverk?

 

 

Vennligst

 

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar
trådløs

og når jeg igjen prøver med telenor inst. cd for bredbånd kommer det igjen at de mangler nettv.kort..

 

synes jeg har prøvt alt jeg snart? og får det ikke til! *ah..*

Ja, man kan plages :)

 

Du kan jo ta en titt på veiviseren til XP. Den finner du ved å klikke på startknappen og velg hjelp. Skriv inn nettverk i søkefelt, enter.

 

Der er emner som du kan se over.

I og med at du har trådløst, så er det flere drivere som skal til. Har du installert alt?

 

 

 

Vennligst

 

BmOnline

Lenke til kommentar
hmmm...men uansett så gjorde jeg det slik som det stod beskrevet fra Dell. Har gjort som du sa, kommer fortsatt ikke på nett

Det var merkelig, har du trådløs eller har du kabel tilkopling?

 

Sjekk dette ved å gå til start og kjør.-

 

Skriv inn winmsd.exe og enter.

 

Velg verktøy og direktX diagnoseverktøy i rullemenyen. Se på nettverk.

Står det noe i vinduet nede under nettverk?

 

 

Vennligst

 

BmOnline

 

 

under merknader står:

fant inge problemer

og at jeg kan teste directPlay-funksj.

Lenke til kommentar
trådløs

og når jeg igjen prøver med telenor inst. cd for bredbånd kommer det igjen at de mangler nettv.kort..

 

synes jeg har prøvt alt jeg snart? og får det ikke til! *ah..*

Ja, man kan plages :)

 

Du kan jo ta en titt på veiviseren til XP. Den finner du ved å klikke på startknappen og velg hjelp. Skriv inn nettverk i søkefelt, enter.

 

Der er emner som du kan se over.

I og med at du har trådløst, så er det flere drivere som skal til. Har du installert alt?

 

 

 

Vennligst

 

BmOnline

 

ja jeg tror det har iallefall prøvt ;) men kan sjekke engang til..

 

Tror jeg har fått med alt ja....

Nei dette skjønner jeg ingenting av! Trodde alt skulle gå knirkefritt jeg, skikkeli optimist før i dag, men nå....

Endret av Sandra-salamander
Lenke til kommentar
trådløs

og når jeg igjen prøver med telenor inst. cd for bredbånd kommer det igjen at de mangler nettv.kort..

 

synes jeg har prøvt alt jeg snart? og får det ikke til! *ah..*

Ja, man kan plages :)

 

Du kan jo ta en titt på veiviseren til XP. Den finner du ved å klikke på startknappen og velg hjelp. Skriv inn nettverk i søkefelt, enter.

 

Der er emner som du kan se over.

I og med at du har trådløst, så er det flere drivere som skal til. Har du installert alt?

 

 

 

Vennligst

 

BmOnline

 

ja jeg tror det har iallefall prøvt ;) men kan sjekke engang til..

Du kan gå til kontrollpanel, velg system, maskinvare, enhetsbehandling.

Se i utstyrslisten om du finner nettverket nede under musa skal det stå nettverkskort. :roll:

Her skal også det trådløse stå oppført, og er det usb type så se der.

Lenger ned...på samme sted. ;) Men jeg glemte å si at du best kopler på kabelen direkte og får den til å virke først. Så tar du den trådløse saken etterpå.

 

Vennligst

 

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar
trådløs

og når jeg igjen prøver med telenor inst. cd for bredbånd kommer det igjen at de mangler nettv.kort..

 

synes jeg har prøvt alt jeg snart? og får det ikke til! *ah..*

Ja, man kan plages :)

 

Du kan jo ta en titt på veiviseren til XP. Den finner du ved å klikke på startknappen og velg hjelp. Skriv inn nettverk i søkefelt, enter.

 

Der er emner som du kan se over.

I og med at du har trådløst, så er det flere drivere som skal til. Har du installert alt?

 

 

 

Vennligst

 

BmOnline

 

ja jeg tror det har iallefall prøvt ;) men kan sjekke engang til..

Du kan gå til kontrollpanel, velg system, maskinvare, enhetsbehandling.

Se i utstyrslisten om du finner nettverket nede under musa skal det stå nettverkskort. :roll:

Her skal også det trådløse stå oppført, og er det usb type så se der.

Lenger ned...på samme sted. ;) Men jeg glemte å si at du best kopler på kabelen direkte og får den til å virke først. Så tar du den trådløse saken etterpå.

 

Vennligst

 

BmOnline

 

under mus står det da dette:

modems

network adapters

- 1394 net adapters , og denne enheten fungerer som den skal..

 

også er det endel other devices som er merket med gult... bla base system device, ethernet controller, network controller

Lenke til kommentar

men altså: denne win xp........ser jo helt anerledes ut enn den jeg hadde før ( er vel fordi jeg hadde lastet ned oppdateringer kanskje? eller så var det anerledes fra Dell sin side..) ser virkelig ut som den Gammel! og mange funskjoner mangler bla så skal jeg liksom kunne sette maskinen i dvale eller vente modus står det, men dvalemodus finst ikke, og ventemodus er grå... Er det noe mer feil her montro?

Endret av Sandra-salamander
Lenke til kommentar
trådløs

og når jeg igjen prøver med telenor inst. cd for bredbånd kommer det igjen at de mangler nettv.kort..

 

synes jeg har prøvt alt jeg snart? og får det ikke til! *ah..*

Ja, man kan plages :)

 

Du kan jo ta en titt på veiviseren til XP. Den finner du ved å klikke på startknappen og velg hjelp. Skriv inn nettverk i søkefelt, enter.

 

Der er emner som du kan se over.

I og med at du har trådløst, så er det flere drivere som skal til. Har du installert alt?

 

 

 

Vennligst

 

BmOnline

 

ja jeg tror det har iallefall prøvt ;) men kan sjekke engang til..

Du kan gå til kontrollpanel, velg system, maskinvare, enhetsbehandling.

Se i utstyrslisten om du finner nettverket nede under musa skal det stå nettverkskort. :roll:

Her skal også det trådløse stå oppført, og er det usb type så se der.

Lenger ned...på samme sted. ;) Men jeg glemte å si at du best kopler på kabelen direkte og får den til å virke først. Så tar du den trådløse saken etterpå.

 

Vennligst

 

BmOnline

 

under mus står det da dette:

modems

network adapters

- 1394 net adapters , og denne enheten fungerer som den skal..

 

også er det endel other devices som er merket med gult... bla base system device, ethernet controller, network controller

Ja, da har du altså funnet noe som er feil. Det som er merket med gult, der må du gå inn på drivere og oppdatere de som har utropstegn. Så setter du internet kabelen direkte i pcen, slik at den registreres av pcen under driverinstallasjonen. Les hva som står, og når du skal ha inn (oppdatere) nye drivere her, prøv først med DELL cden. Og se om de blir akseptert. Da vil det stå ok. Ellers får du feilmelding.

 

 

Vennligst

 

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

Det går da ikke. Kommer opp Kan ikke installere denne maskinvaren fordi veiviseren ikke finner den nødv progr.varen. Så jeg får altså ikke innstalert eller oppdatert dem som er gule.... KOmmer det samme på alle sammen, også når jeg bruker drivercd fra dell, får heller ikke til internettkoblingen selv med kabel..

Endret av Sandra-salamander
Lenke til kommentar
Det går da ikke. Kommer opp Kan ikke installere denne maskinvaren fordi veiviseren ikke finner den nødv progr.varen. Så jeg får altså ikke innstalert eller oppdatert dem som er gule.... KOmmer det samme på alle sammen, også når jeg bruker drivercd fra dell, får heller ikke til internettkoblingen selv med kabel..

Jeg skal gi deg et lite tips når du skal finne de driverne.

 

Når du er inne i veiviseren til windows, så står det flere valgmuligheter. Her står bl.a å lete i maskinen, cd eller på nett. Du skal merke av for å finne den selv.

 

Så klikker du neste, og da åpner du browservinduet og går til D: som er din cdrom. Så utforsker du den cden til dell, og finner mappen drivere. I denne mappen ligger driverne du trenger. Ja, dette er tidkrevende, men så er det ikke hver dag :).

 

 

Vennligst

 

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar
Men det er jo det eg har gjort jo?? også får eg opp den beskjeden som eg skreiv lenger oppe....

Javel, jeg trodde du lot maskinen søke hele tiden... Du skjønner forskjellen, auto og manuellt søk?

 

Nå er det sent, så jeg tar kveld nå. Det var de gule tegnene du må få bort. Det er de som gjør at du ikke får det inn. Men du kan gjøre en ting til.

 

Og det er å gå legge inn installplata til windows XP mens maskinen din går. La den starte opp, så får du opp flere valg. Velg sjekke systemet...på maskinen din. Så gjør Windows det. Så får vi se hva melding du får da.

 

Vennligst

 

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar
ok........

vet du jeg gir meg for i kveld. Har mest lyst til å kaste heile maskina ut i kuldegradene!!! Så da er det påtide å slå den av... ;)

 

Takk for tolmodigheten, og jeg prøver igjen i morgen...

Sjøl takk og god natt!

I morgen kan du gå til kontrollpanelet i sikker modus, fjern de driverne som er feil, de med gult utropstegn, når du så restarter, så kan du ha i XP install cd, slik at den leter etter filene der autoinstall. Men hvis den sier at den ikke finner noe, så er det kanskje lurt å ta ned drivere på en annen maskin og brenne de på cd og så putte den i din maskin for å få de inn. Det som er viktig nå først, er å få den på nett. Når det er gjort fixes det andre ved oppdatering på dell drivere.

 

 

Vennligst

 

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...