Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Dell inspiron 6400, får den ikke til å virke!


Anbefalte innlegg

Har da denne bærbare pc`n. Har win xp på den.

 

Men den funker plutselig ikke lenger! Jeg får slått den på, og logget meg inn som adm, men det er òg det.... Går ikke å starte noen programmer, om noen i det hele tatt opner seg så tar det laaaaang tid, og funker ikke videre. Omtrent som om alt henger eller låser seg. Innimellom når jeg prøver meg på noen taster, kommer det pipelyd fra maskinen!

 

Har den klikka totalt eller?? og hva gjør jeg nå da............ HJELP, dette er krise!!!

Endret av Sandra-salamander
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har da denne bærbare pc`n. Har win xp på den.

 

Men den funker plutselig ikke lenger! Jeg får slått den på, og logget meg inn som adm, men det er òg det.... Går ikke å starte noen programmer, om noen i det hele tatt opner seg så tar det laaaaang tid, og funker ikke videre. Omtrent som om alt henger eller låser seg. Innimellom når jeg prøver meg på noen taster, kommer det pipelyd fra maskinen!

 

Har den klikka totalt eller?? og hva gjør jeg nå da............ HJELP, dette er krise!!!

Hallo Sandra S!

 

Ja, si det, du- det virker som om du har fått virus inn på maskinen. Men det første du kan gjøre er å kjøre et virusprogram. Men først må du gå inn i sikker modus. Det gjør du ved å trykke F8 4 sekunder etter at du har slått på pcen. Hold den inne og du vil få opp startalternativer i Win XP. Velg sikker modus og enter. Nå går det noen sekunder med sort skjerm, men først flagrer det opp med mange kommandoer mens maskinen arbeider.

 

Så får du til slutt opp enten påloggings skjermen, eller du kommer rett inn i sikker modus. Hvis det kommer opp påloggings alternativer, så er det Administrator kontoen du må bruke. Når du så er kommet inn, da er det at du må ha fatt i et godt virusprogram og kjøre det. Det skulle du hatt på maskinen, og likeledes et godt malvare fjerne-program.

 

Hvis du går inn på denne linken, vil du kunne skomme igjennom og skjønne mer. Det er bare å poste her om du ikke skulle forstå.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=691246

 

Vennligst

 

BmOnline

Lenke til kommentar
Har da denne bærbare pc`n. Har win xp på den.

 

Men den funker plutselig ikke lenger! Jeg får slått den på, og logget meg inn som adm, men det er òg det.... Går ikke å starte noen programmer, om noen i det hele tatt opner seg så tar det laaaaang tid, og funker ikke videre. Omtrent som om alt henger eller låser seg. Innimellom når jeg prøver meg på noen taster, kommer det pipelyd fra maskinen!

 

Har den klikka totalt eller?? og hva gjør jeg nå da............ HJELP, dette er krise!!!

Hallo Sandra S!

 

Ja, si det, du- det virker som om du har fått virus inn på maskinen. Men det første du kan gjøre er å kjøre et virusprogram. Men først må du gå inn i sikker modus. Det gjør du ved å trykke F8 4 sekunder etter at du har slått på pcen. Hold den inne og du vil få opp startalternativer i Win XP. Velg sikker modus og enter. Nå går det noen sekunder med sort skjerm, men først flagrer det opp med mange kommandoer mens maskinen arbeider.

 

Så får du til slutt opp enten påloggings skjermen, eller du kommer rett inn i sikker modus. Hvis det kommer opp påloggings alternativer, så er det Administrator kontoen du må bruke. Når du så er kommet inn, da er det at du må ha fatt i et godt virusprogram og kjøre det. Det skulle du hatt på maskinen, og likeledes et godt malvare fjerne-program.

 

Hvis du går inn på denne linken, vil du kunne skomme igjennom og skjønne mer. Det er bare å poste her om du ikke skulle forstå.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=691246

 

Vennligst

 

BmOnline

 

Takk for svar. Har hatt virusprog på den, Norton. Så synes at det er rart, men tanken har slått meg ang virus ja.....

Skal ta å forsøke det du sier iallefall, så får jeg se hva som skjer....

Lenke til kommentar
Har da denne bærbare pc`n. Har win xp på den.

 

Men den funker plutselig ikke lenger! Jeg får slått den på, og logget meg inn som adm, men det er òg det.... Går ikke å starte noen programmer, om noen i det hele tatt opner seg så tar det laaaaang tid, og funker ikke videre. Omtrent som om alt henger eller låser seg. Innimellom når jeg prøver meg på noen taster, kommer det pipelyd fra maskinen!

 

Har den klikka totalt eller?? og hva gjør jeg nå da............ HJELP, dette er krise!!!

Hallo Sandra S!

 

Ja, si det, du- det virker som om du har fått virus inn på maskinen. Men det første du kan gjøre er å kjøre et virusprogram. Men først må du gå inn i sikker modus. Det gjør du ved å trykke F8 4 sekunder etter at du har slått på pcen. Hold den inne og du vil få opp startalternativer i Win XP. Velg sikker modus og enter. Nå går det noen sekunder med sort skjerm, men først flagrer det opp med mange kommandoer mens maskinen arbeider.

 

Så får du til slutt opp enten påloggings skjermen, eller du kommer rett inn i sikker modus. Hvis det kommer opp påloggings alternativer, så er det Administrator kontoen du må bruke. Når du så er kommet inn, da er det at du må ha fatt i et godt virusprogram og kjøre det. Det skulle du hatt på maskinen, og likeledes et godt malvare fjerne-program.

 

Hvis du går inn på denne linken, vil du kunne skomme igjennom og skjønne mer. Det er bare å poste her om du ikke skulle forstå.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=691246

 

Vennligst

 

BmOnline

 

Takk for svar. Har hatt virusprog på den, Norton. Så synes at det er rart, men tanken har slått meg ang virus ja.....

Skal ta å forsøke det du sier iallefall, så får jeg se hva som skjer....

Ja, det er bare å sette i gang. Hvis dette ikke når fram har vi en enda hårdere metode. Men det får vi komme tilbake til. Det ser ut som du virkelig har fått kraftig virusangrep, da det bruker å pipe og gå tregt. Er det Windows home edi. du har, eller professional?

 

 

Vennligst

BmOnline

Lenke til kommentar

jeg har win xp mediasenter edition...

 

Nå har jeg komt meg inn på sikkermodus og kjører norton, men etter en kort stund så dukker det opp at det er oppdaget et problem, og at programmet må lukkes.... " symantec shared component scanner module has encountered at problem an needs to close.... Send error report, don`t send.." Ser at Norton likevel kjører i bakgrunnen, rekner med at jeg bare skal overse den beskjeden så lenge, for trykker jeg på send/ikke send, så avsluttes programmet..

 

Innser at jeg skulle vert mer datakyndig, men bra jeg fann noen her til å hjelpe meg!! evig takknemlig! :) :)

Lenke til kommentar
nei..........

det står på akkurat samme enda, ingen framgang på fullstendig systemsøk.Det burde det vel vere?

Hallo!

 

Ja, bare la den svinge og gå, fordi hvis den ikke har "tatt kvelden" dvs gått i stå, så prøv om musen fungerer? Hvis den går så la den jobbe. Dette kan ta tid.

 

Så får vi se..

 

Om dette ikke hjelper, har du liggende den XP installasjons cd en?

Ja, det stemmer, hvis du bare lar vinduet stå der til norton får scannet ferdig. Det er sikkert virus "de luxe". :whistle:

 

Vennligst

 

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar
javel da får den stå sånn..........til i morgen om så ;)

Om det viser seg at den har "fryst fast", så er det bare å gjøre klar install dvden til XP. Og sette i gang reparasjon.

 

Om du allerede har funksjonen, trykk en tast for å starte cd i boot øyeblikket, så slipper du å gå i bios for å endre på boot lista, nemlig cd som første prioritet.

 

Kjør så windows XP intallasjonen helt til du får opp et bilde, der du bare trykker enter, så trykker du F8 for å bekrefte at du godtar policyen. Da går maskinen til neste skjerm som viser partisjonen som ligger på hardisken. Den kan XP reparere, og det skal du gjøre trykk E.

 

La maskinen gå til den er ferdig, ikke rør tastaturet nå før du får beskjed om å velge land.

Når den booter, vil det komme opp en standard meny trykk en tast for å kjøre cd. DEN skal du IKKE trykke på. Nå skal den kjøre reparasjonen av partisjonen. Vent til den er ferdig, Ha XP nøkkelen klar.- Når maskinen er ferdig med reparasjonen er alt som før. Alle programmer og e-post osv. Skrivebordet er også som før.

 

 

Vennligst

 

 

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

Har ikke en sjans her altså......

 

Har ingen funksjon som starter cd ser det ut til

Så må ha alt fra starten, uten ukjennelige ord...

 

hva gjør jeg? har cd`n klar

og så..........?

 

-----------------

Jaha, fikk da på denne cd`n, men mangler produkt koden................. *f...* Finner jo ingen kode, hva??? alt som følgte med pc`n har ligget samlet, cd låg i en pose, men koden bakpå der er ikke noen nøkkel................... ahhhh!

Endret av Sandra-salamander
Lenke til kommentar
Sjekk om win xp serie nr sitter på klistre lappe under din pc...

 

kom akkurat på det! uansett du er en knupp, fann det!! trodde jeg skulle bli spø her!

så spørs det videre da.......

Heisann!

 

Ja, det var fint at du fant XP nøkkelen. Den må man ha-. Så bare husk å følg nøye med at du ikke rører noen taster etter 2. boot. Så skal det gå fint.

Du får som sagt denne blå skjermen først hvor du får valg. Men du skal trykke enter her for å gå til neste skjerm hvor du får beskjed om å bekrefte policy ved å trykke F8.

 

Det er de som har trykket på tastaturet ved vanvare, etter 2. boot- de tok feil. Så det er best å være føre var-. :)

 

 

Vennligst

 

BmOnline

Lenke til kommentar
hva skjer om jeg gjør feil......... katastrofe??

Men du skal vel ikke bestemme deg for å gjøre feil? :)

 

Neida, men da må en begynne på nytt igjen, det har jeg aldri vært med på, så jeg vet ikke om det vil fungere like glatt. Men kanskje vil det fungere- bare ikke prøvd det, og ikke har jeg så lyst å gjøre slikt om jeg ikke er nødt :cool:

 

 

 

Vennligst

 

BmOnline

Lenke til kommentar
Tror egentlig at jeg trykte feil jeg... ble noe surr etter den koden osv... ?? hmmm

 

ja, ja får stå til i morgen.

 

Takk for hjelpen sålangt iallefall alle sammen, ikke så lett for en blondine dette ;)

Javel. så du fikk lagt inn koden, det vakke verst :)

 

Hipp, hipp. Da er det bare å vente til morgen gry og hanen galer.. :roll:

 

 

Vennligst

 

BmOnline

Lenke til kommentar

ja,ja.....

i natt gikk selvf. strømmen.......ergo ble maskinen slått av.....

så da jeg satte den på igjen i dag tidlig, kommer det opp "fortsetter installeringen av win"...

 

jaha, så gjør den vel det da?

men hva skjer? " filen "asms" fra win wp prfessional serv pack 2 cd er nødvendig.... (Alt stopper opp)

 

også står det

kopier filen fra D:/l 386

 

 

 

herregud, dette får jeg aldri til ser det ut til!

 

........

 

trykket på ok, begynte igjen, men stoppet opp med samme beskjed. Trykket avbryt og hele greia bel avlsuttet pga en alvorlig feil.... alt slo seg av og begynte på nytt...

Nå kom programmet merklig nok vidrer, men ny beskjed: ngen.exe - fant ikke startpunkt. GetrequestedRuntimeVersion startpkt for prosedyren fantes ikke i bibliotetek for dynamsike kobliner, mscoree.dll. Hvorfor kommer disse medlingene opp da? har ikke rørt den, ser ut til at det andre jobber i bakgrunnen likevel. kan tenke meg at om jeg trykker OK så forsvinner det og kommer tilbake...........

 

NOEN med noe peiling på dette her?? nå er jeg komt langt ut i hengmyren........

Endret av Sandra-salamander
Lenke til kommentar
ja,ja.....

i natt gikk selvf. strømmen.......ergo ble maskinen slått av.....

så da jeg satte den på igjen i dag tidlig, kommer det opp "fortsetter installeringen av win"...

 

jaha, så gjør den vel det da?

men hva skjer? " filen "asms" fra win wp prfessional serv pack 2 cd er nødvendig.... (Alt stopper opp)

 

også står det

kopier filen fra D:/l 386

 

 

 

herregud, dette får jeg aldri til ser det ut til!

Hei, så var det på'n igjen?

 

Ja, strømkutt er noe ukultur! Så da mistet du den filen mens maskinen jobbet og stømmen ble borte. Ja, det var ikke pent. Tast shift+F10 da vil kommandovinduet komme opp, så skriver du inn MSCDEXNT.EXE eller MSCDEX.EXE og enter. Da skal cdrommen starte og søke etter den filen selv.

 

 

 

Vennligst

 

BmOnline

 

ps:

Det kan hende du må ha denne cd en for å få det til å funke, men det er ikke umulig å få tak i den.

http://redirectingat.com/?id=951X490024&am...ed_xpsp2_cd.htm

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...