Gå til innhold

Nytt skjermkort til CoD:MW2!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

5870 får det kortet til å knele, her er det vel snakk om å kjøpe nytt kort for å spille på MAX med en skikkkelig bra FPS. Holder sikkert med 5850 også, men ville gått for 5870 uansett...

 

5xxx serien har DX11, det er noe man SKAL ha om man kjøper kort idag!

Endret av bad__ip
Lenke til kommentar

Eg har ein Geforce GTS 8800 320MB og kjører Call of Duty MW2 på maks i 1920 oppløysninga og det går veldig smooth. Radeon 4770 er 50% raskare enn mitt kort igjen.

 

Og AA på 32 er ikkje verdt 3000 kr ekstra når AA 4 er plenty. Det er som å bruke penger på ein lada med gulllakkering.

Lenke til kommentar
Eg har ein Geforce GTS 8800 320MB og kjører Call of Duty MW2 på maks i 1920 oppløysninga og det går veldig smooth. Radeon 4770 er 50% raskare enn mitt kort igjen.

 

Og AA på 32 er ikkje verdt 3000 kr ekstra når AA 4 er plenty. Det er som å bruke penger på ein lada med gulllakkering.

 

Det er sant, men det er mer en Ferrari enn en Lada, siden kortet er det nest beste kortet på markedet, og har du noen anelse om hvordan 4770 klarer seg i Dirt 2? Eller ett DX11 kort?

 

Tror han vil tenke litt fremtid også, i det minste burde han gå for 5770... DX11 er POWER!

Lenke til kommentar

DX11 er like mykje hype som DX10

 

Ein kjem langt med bare DX9 og det er Crysis eit flott eksempel på. Å kjøpe eit DX11 skjermkort fordi eit spel benytter seg at DX11 er eit flott eksempel på at du lar deg lure av villedene markedsføring, eg er bombesikker at med ein enkel patch så er DIRT2 100% likt på eit DX9 skjermkort.

 

Eg ville heller ha venta 1-2 år til det skikkelege generasjonshoppet til skjermkort kjem. Utviklinga har så og si vore stille dei siste 4 åra.

 

Eg veit om fleire som brenner altfor mykje penger på bleeding edge komponenter som dei trur skal vare i 5 år og som er utdatert i løpet av 2 år. Bruk heller penger fornuftig og oppgrader jævnlig så komponente ikkje blir utdaterte.

Lenke til kommentar

Jaok, mye av det du sier er sant, og er enig med deg idet du sier.

Men for en person som meg selv, som brenner for data, så brenner det også litt mer i lommeboka.

Jeg kjøper meg ikke nytt skjermkort bare for å kjøre spill på MAX, jeg kjøper det for å ha muligheten til så mye mer, jeg kan sette gode benchmarks, spille på 3 skjermer i Eyefinity, med oppløsninger på 5760x1200 uten lagg og jeg vil da ha en PC der skjermkortet ikke er flaskehals.

 

Jeg skal kjøpe meg ett helt nytt oppsett nå, og tror det vil bli supert, ikke snakk om at jeg sparer meg 3000 kr for å gå tilbake 2 genrasjoner med skjermkort.

 

Din mening VS. Min Mening = :shrug:

 

Alle har sin mening! Og vis emnestarter ikke får noe utbytte i denne tråden, så er det noe feil! :p

Lenke til kommentar

@siDDIs: Bøyer meg i støvet! Flott å se andre med en fornuftig holdning til hva man faktisk trenger av hardware :) Sitter selv med GTS8800 320MB og kjører Modern Warfare helt fint (har et HD4870 på en annen pc også).

 

Som bad__ip følger opp med å si så er det hele litt avhengig av budsjett. Skal man ha det beste kan man koste på seg et dyrt skjermkort, skal man bare spille spillet med tilfredstillende kvalitet (i 1920*1080) så holder vel det meste av topp og middels kort som har kommet ut i det siste. Synes Tom's Hardware stort sett har fornuftige anbefalinger.

Lenke til kommentar
@siDDIs: Bøyer meg i støvet! Flott å se andre med en fornuftig holdning til hva man faktisk trenger av hardware :) Sitter selv med GTS8800 320MB og kjører Modern Warfare helt fint (har et HD4870 på en annen pc også).

 

Som bad__ip følger opp med å si så er det hele litt avhengig av budsjett. Skal man ha det beste kan man koste på seg et dyrt skjermkort, skal man bare spille spillet med tilfredstillende kvalitet (i 1920*1080) så holder vel det meste av topp og middels kort som har kommet ut i det siste. Synes Tom's Hardware stort sett har fornuftige anbefalinger.

 

:yes:

Lenke til kommentar

Takk for gode råd.. har egentlig godt nok kort.. har 8800 Ultra som e 2,5 år gammelt drar alt på fult men kortet går varmt og maskinen fryser.. har rensa det så skit og tilgang på luft er ikke problemet..

 

så har nesten gitt det opp og kjøper nytt kort..

 

Noen som har testa butikken iWill? set sapphire kortet var jo svinbillig der!

Edit: prisen som visted i prisguiden var eks moms.. ink var amento billigere

Endret av BoC_SantaCruz
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da har mitt gamle skjermkort røke, tar nok det på garantien men det tar for lang tid :)

 

Da må jeg kjøpe meg nytt i dag, er dette et dårlig kjøp?

http://digitalimpuls.no/aspx/produkt/prdin...aspx?plid=38295

(i følge prisguiden så er dette det billigste også)

 

Er det noe spesiell forskjell på de forskjellige kortene i 5870 serien? mange produsenter har jo flere kort av den modellen.. med et par hundre kr i forskjell..

Lenke til kommentar

Dette om att man trenger ett skjermkort til 3000kr for å drive MW2 og andre moderne spill på topp grafikk uten lagg er bullshit.

 

Uansett hva du mener er mest verdt å kjøpe eller ikke, så kan man ikke nekte på att ett skjermkort til 1100+ kunne oppnå mer eller mindre det samme i dagens spill, med mindre du har eyefinity eller lignende.

Selv har jeg ett Nvidia gfx 260, selv før der er overklokka drar det MW2 på full grafikk.

Ett dyrere kort ville selvsagt prestert bedre, men hva skal man med 200fps med en skjerm som har 75hz?

 

Så er det dette med att man bør gå for de mest high end delene fordi "det varer lengre". Ja, det vil vare lengre, ganske så riktig det. Men er det verdt prisauken? Her er det nok "vil ha" som er drivkraften i markedet, ikke "bør, eller må ha"

 

Men nå er det også slik att du har en viss standard. Så når man skal rekne på hvor lenge ett kort kommer til å vare, så kan man ikke rekne ytelse per pris. Du kommer nok til å slutte å bruke kortet når det ligger på en verdi på 500kr? Varierer selvsagt fra person til person. Da kutter man plutselig halve levetiden på ett 1000kr kort, så for en som er kresen er nok dette ikke det som kommer til å leve lengst heller.

 

Nå vet jeg ikke hva slags standard du har, eller hvor lite det har å si hva noe koster dersom du vil ha det beste. Men sannsynligvis vil det ligge i 2000kr+ klassen, det vil si radeon 4850 eller geforce 275 eller lignende. I denne prisklassen og oppover er det så langt jeg vet ati som dominerer. Om jeg ikke husker helt feil så har tom's hardware artikler uttalt att det er med dette kortet man får mest for pengene.

 

Når det gjelder forskjellige produsenter av samme kortet, med prisforskjeller, så er det som oftest bare forskjellige klistermerker. Det er en liten variasjon blandt vilken kjølere dem bruker, og av og til en liten variasjon på vilken klokkehastigheter gpu'en og rammet er satt på, men hardwaren er den samme, og dette kan du justere selv. Det hender seg att det kommer kort fra produsentene som varierer litt mer ifra referansekortet enn andre, men da kommer det oftest med ett par ekstra bokstaver, eller det vil stå 2gb ram eller overclocked/super overclocked eller noe slikt på det.

 

Når det gjelder dirX11....Man takker ikke nei om man får det med, men å basere kjøpet sitt på dette i tro på att dette er noe man må ha så straks det blir introdusert er å tro att dama i boksen faktisk blir sagt i to av mannen med flosshatt.

Lenke til kommentar

Man har uansett en greie med at man lett bruker 12 tusen når man er ferdig med pc, skjerm, lyd. Regnet i prosent så blir det meningsløst å spare hundrelapper på et billigere skjermkort når det tross alt er en del av totalpakka.

 

Det er mye fokus på gjennomsnittlig bildeoppdatering per sekund, men man skal også se på minimum - dvs om det begynner å gå treigt midt i den mest spennende og kule delen av spillet.

 

 

Man må gjerne argumentere med at man ikke trenger et superkort for akkurat dette ene spillet, men så er det vel heller ingen som bruker 12k for å spille ett eneste spill? Får seriøst en ps3 og 40" til den prisen :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...