Gå til innhold

Matematikk og tall på BI


Anbefalte innlegg

Yo!

 

Blant hundre andre ting vurderer jeg BI til neste år, og har noen spørsmål.

 

Jeg har ikke realfagsbakgrunn, så jeg lurer på om matten kommer til å ta knekken på meg om jeg begynner på BI. Jeg sliter ikke med matematikk, men digger det heller ikke. Et pluss er jo at jeg interesserer meg for økonomi.

 

Noen erfaringer her?

 

I tillegg lurer jeg på hva skjer med skolepengene om jeg finner ut at dette ikke funker for meg etter en måneds tid? Fet gjeld?

 

Jeg vurderer eiendomsmegling, om det skulle være av betydning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Matten i 1.klasse er ikke vanskelig.. Dette vil du klare uten problemer, hvis du møter opp på forelesningene og jobber med oppgaver hjemme.

 

Angående pengene, så tror jeg ikke den første regningen på semesteravgiften kommer før ca. 1 mnd etter at semesteret starter. Da har du tid til å finne ut hva du vil..

Lenke til kommentar

Med mindre jeg husker feil så kan man ikke slutte når semesteret har begynt for så å slippe og betale. Du slipper derimot og betale for vår semesteret hvis du skulle finne ut at studiet ikke var noe for deg.

 

Er enig med Miljo; matten er ikke noe problem, så ikke vær urolig for at du ikke skal klare den.

Lenke til kommentar

Jo, jeg tror man kan slutte før semesteravgiften har kommet. Men man må betale 1000 kr i "depositum", om jeg ikke husker feil. Skal ikke si men helt bombesikker på dette da.

 

Det vi har hatt hittil i matte er lite renteberegninger osv, men dette er det mer av i Finans og økonomistyringsfaget. I matte er det egentlig det enkleste av det enkle, iallefall hvis du har hatt S1 + S2 eller R1 på VGS

Lenke til kommentar

Jo, jeg tror man kan slutte før semesteravgiften har kommet. Men man må betale 1000 kr i "depositum", om jeg ikke husker feil. Skal ikke si men helt bombesikker på dette da.

 

Det vi har hatt hittil i matte er lite renteberegninger osv, men dette er det mer av i Finans og økonomistyringsfaget. I matte er det egentlig det enkleste av det enkle, iallefall hvis du har hatt S1 + S2 eller R1 på VGS

 

Jeg har ikke hatt noe av det på VGS.

 

Men tror ikke det skal by på problemer. Jeg er bare interessert i å vite litt hvordan det er vinklet. Realfagsmatematikk er jeg ikke veldig interessert i, men "situasjonsmatematikk" derimot, hvis jeg kan kalle det det. Der man er mer direkte rettet mot å løse/regne ut noe spesifikt.

Lenke til kommentar

Jo, jeg tror man kan slutte før semesteravgiften har kommet. Men man må betale 1000 kr i "depositum", om jeg ikke husker feil. Skal ikke si men helt bombesikker på dette da.

 

Det vi har hatt hittil i matte er lite renteberegninger osv, men dette er det mer av i Finans og økonomistyringsfaget. I matte er det egentlig det enkleste av det enkle, iallefall hvis du har hatt S1 + S2 eller R1 på VGS

 

Jeg har ikke hatt noe av det på VGS.

 

Men tror ikke det skal by på problemer. Jeg er bare interessert i å vite litt hvordan det er vinklet. Realfagsmatematikk er jeg ikke veldig interessert i, men "situasjonsmatematikk" derimot, hvis jeg kan kalle det det. Der man er mer direkte rettet mot å løse/regne ut noe spesifikt.

 

Går nok greit. Er ikke veldig vanskelig ;)

Lenke til kommentar

Det er vel ikke slik at ALLE som studerer noe på BI, er interesserte i matematikk heller, regner jeg med? Håper jeg. Haha.

 

Men ja; det går nok bra. Takk for svar :)

 

Liker å grave litt før jeg begynner på et studium, slik at jeg vet hva jeg går til.

Endret av tgnedal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...