Jump to content
Sign in to follow this  
Errae

service tid på databutikken.com/no

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg skal sende inn hovedkortet mitt til service, og i denne annledningen så lurer jeg på hvor lenge jeg blir uten pc ?

 

( har nemlig hørt rykter om at dem bruker 2 måneder på serice )= )

Share this post


Link to post

Ryktende lyver dessverre ikke.

Jeg har nemlig sendt inn et defekt skjermkort (ble defekt etter 1 uke, gpu vifta stoppa og fungere) til service.

1-2 måneder etterpå fikk jeg samme skjermkortet tilbake (ikke nytt altså), hvor gpu vifta var løs, grisa til kjølepasta ol.

De mente jeg hadde brutt garantien ved å sende det defekte skjermkortet i feil embalasje.

Problemet var jo da ikke embalasjen, men gpu vifta.

Huff, 2000 kroner rett i vasken. Jepp måtte betale porto for service tur/retur i tillegg.

 

:woot:

 

Tips: ikke handle hos Databutikken.com

Share this post


Link to post

Det er bare å banke kjøpsloven i hode på dem vis det tar mer enn 5-7virkedager etter dei har mottatt pakken. for vis det tar lenger tid har du rett på erstatnings produkt, tilsvarende vare. Hadde en situasjon med en hdd på komplett. og dei fekk meir fart på seg enn vanlig når eg hinta frampå at eg er godt kjent med kjøpslova. fann ikkje paragrafen akkurat no, men sjekk ut lovdata.no

Share this post


Link to post

Sjekk siggen min for en skrekkhistorie.

 

Send mail til produsent og forklar situsjonen. De kan presse databutikken MYE mer.

 

Om jeg må sende inn noe mer vil jeg gjøre det. Dette kan jo i de fleste tilfeller være vanskelig, men det er virkelig verd forsøket!!

Share this post


Link to post

Samme problem her.

 

Sente in ett Radeon 9800Pro UÅPNET fordi jeg hadde defekt HK og kunne ikke bruke 9800PROen. Det er gått en måned og jeg har ikke hørt ETT PIP!!! I neste skal jeg melde dem til politiet hvis jeg har ikke hørt noet.

 

HOLD DERE VEKK FRA DATABUTTIKEN, kundeservicen og respekten er like stor som på en gatemarked i Pakistan.

 

Simon

Share this post


Link to post
Det er bare å banke kjøpsloven i hode på dem vis det tar mer enn 5-7virkedager etter dei har mottatt pakken. for vis det tar lenger tid har du rett på erstatnings produkt, tilsvarende vare. Hadde en situasjon med en hdd på komplett. og dei fekk meir fart på seg enn vanlig når eg hinta frampå at eg er godt kjent med kjøpslova.  fann ikkje paragrafen akkurat no, men sjekk ut lovdata.no

 

Jeg er ikk helt sikker på om dette gjelder nettbutikker (av praktiske årsaker), men jeg skal iallefall kontakte forbrukerrådet om dette her.

Jeg la ut en tråd for litt siden:

 

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=115702

 

Nå har det gått ca en måned og begynner å bli litt lei, de svarer ikke lenger på hendvendelser fra meg engang.

 

Angående det med å kontakte produsenten (i mitt tilfelle ASUS) er en ide, men om det hjelper deg direkte er vel lite trolig. Men det kan jo hende at ASUS sender en mail om at de må skjerpe seg, for det kan jo gå utover ryktet til til varene også (selv om det ikke skulle det).

 

Nei, skal aldri handle der mer. Men håper det skjer noe snart.

Share this post


Link to post

Butikken er fremdeles underlagt kravet om å gi erstatningsvare (utlånsvare) og det tar mer enn 7 dager fra de mottar varen til de sender ny. MEN loven sier også, og MANGE har "glemt" dette punktet selv om det er meget vesentlig, at butikken kan nekte å gi ut erstatningsvare om det vil påføre dem urimelige kostnader å gjøre så. Loven sier desverre ikke noe om hva som er rimelig eller ikke, så dette blir helt og holdent opp til butikken å bedømme hva som er en urimelig kostnad og ikke. Men tenk selv, porto to veier + verditap + administrasjon blir for et par hundre kroner ... dvs noen hundre mer enn de tjente på varen i første omgang.

 

Dermed kan butikken, med lov i hånd, nekte deg et erstatningsprodukt ...selv om returen måtte ta 2 måneder. God kundeservice er det nok ikke, men det er ingen lov som pålegger en butikk å ha god service.

Share this post


Link to post

Prøvde å bruke produsenten (IBM) ovenfor Databutikken med det var like håpløst. IBM hadde bare solgt merkenavnet sitt men ville ikke ta noe ansvar for produktet de heller.

 

Så aldri mere IBM eller noe fra Databutikken

Share this post


Link to post

unnskyld at jeg spør, men er det INGEN som leser webshopguiden til

hw.no når de skal kjøpe no ? der står det HELT KLART hvilke erfaringer kunder har hatt med div butikker, og det er heller ikke tilfeldig at

( unnskyld ordbruken ) disse ondskapsfulle svikefulle svindlerne i databutikken får stryk av de fleste.

Share this post


Link to post

i visste ikke om hw.no når i kjøpte )=

men siden det e dårlig service, så kan i vertfall trøste meg med at i har ikke betalt for dataen min ;D pga at posten klura med pakka så posten måtte betale... (= sweet... /me har en pc til 13K som posten har sponset han med ;D

Share this post


Link to post
unnskyld at jeg spør, men er det INGEN som leser webshopguiden til  

hw.no når de skal kjøpe no ? der står det HELT KLART hvilke erfaringer kunder har hatt med div butikker, og det er heller ikke tilfeldig at

( unnskyld ordbruken ) disse ondskapsfulle svikefulle svindlerne i databutikken får stryk av de fleste.

 

Kan være nyttig å lese webshopguiden, men det er viktig å merke seg at :

a.) De er subjektive til de grader

b.) Mange folk har dårlig oppfatning med hva de faktisk har krav på, noe som medfører at de går klikkspinnevill-bananas om de ikke får det slik de vil. Det ser man bare at mengdene rølp og dritt som blir posta her. :roll:

c.) Det finnes en god del useriøse kunder også .. ikke bare useriøse butikker. Hadde alle vært ærlige og gjort opp for seg, så hadde ikke butikkene trengt å ha slike rigide regler som de har.

d.) Man har ingen mulighet til å sjekke gyldigheten av det som står på webshopguiden. Skal ikke se bortifra at det er mer enn en hevneposting der fra en fjortis som selv er skyld i hele elendigheta si.

 

 

Lengere ventetid på servicer er noe man MÅ regne med når man handler fra nettet. Først bruker posten en del tid, så må gjerne butikkene sende varen din videre til leverandør osv. I tillegg er jo nettsjappene typiske lavprisbutikker ... og for å kutte priser må det gå ut over service'n. Forventere dere samme av kassadama på Rimi, som man gjør av selgeren i en spesialbutikk?

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...