Gå til innhold

BK : HDR raudalen norge


Anbefalte innlegg

Prøver med på et bilde til jeg! Dette er mitt første HDR så prøvde og ikke dra det for langt.

Så ønsker kritikk på alt men kanskje mest Hdr effekten, ble det for mye av det gode eller funker det? Bildet er tatt rett ved raudalen skisenter på beitostølen nå i helga.

 

post-176877-1262613586_thumb.jpg

 

Orginalen

 

post-176877-1262629004_thumb.jpg

Endret av Stian84
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et nydelig landskap! Flott bilde med fin dybde og mye å la øynene vandre på...

Bra!

 

Men, jeg synes fargene ble litt unaturlige. (mulig det bare er monitoren min) Jeg synes himmelen fikk en litt "feil" blå farge.

 

 

Hva med sort-hvitt?

post-109531-1262637600_thumb.jpg

 

 

Nå skal det sies at jeg er inne i en S/h-periode...og det påvirker nok dømmekraften min :-)

Lenke til kommentar

Takker for alt av tilbakemld`er jeg vettu!

Ja kan vœre enig i at fargene har blitt litt i overkant,ikke det at det plager meg for mye.

Mye av det skyldes konverteringa til SRGB når jeg skulle save for web, så latskap fra meg og ikke endre det!! hehe :blush:

Ikke vœrst,,skal prøve og lage min egen vœrsjon i B&W.

 

stian

Lenke til kommentar

Jeg er generelt ikke noe glad i HDR-bilder rundt omkring på nettet i mer eller mindre vellykket grad, men DETTE var virkelig fint!

 

Som sagt tidligere; både dybde, fine detaljer, fine farger, fin komposisjon og veldig, veldig bra gjort HDR :w00t:

 

Peneste HDR-vinterbilde jeg har sett hittil.

 

 

Jeg lurer på hvilken teknikk du bruker? Siden du postet ett bilde som originalfil... Regnet med dette var satt sammen av endel eksponeringer?

Og evt hvilket program?

 

Lenke til kommentar

Takk takk Larsenio! :D

 

Ja dette er satt sammen av tre forskjellige bilder, men siden telealf ville se det uten Hdr effekten tok jeg og lastet opp det som var mest riktig eksponert.

Jeg har brukt photomatix pro og fin justert det litt i PS4 i etterkant.

 

Stian

Lenke til kommentar
Takk takk Larsenio! :D

 

Ja dette er satt sammen av tre forskjellige bilder, men siden telealf ville se det uten Hdr effekten tok jeg og lastet opp det som var mest riktig eksponert.

Jeg har brukt photomatix pro og fin justert det litt i PS4 i etterkant.

 

Stian

Tusen takk for oppdatering! Godt jobba. Regner med at orginalen ikke var justert tilsvarende som HDR-en? Synes uansett dette et meget bra foto!

Lenke til kommentar
Jeg er generelt ikke noe glad i HDR-bilder rundt omkring på nettet i mer eller mindre vellykket grad, men DETTE var virkelig fint!

Føler det på akkurat samme måte som Larsenio. Dette er utrolig vellykket og detaljene i vannet er regelrett fantastiske. Komposisjonen sitter ikke helt (kunne vært enda litt videre for å gi vannets kaotiske parti litt mer spillerom), men alt-i-alt er dette et virkelig lekkert bilde du kan være stolt av. To tomler opp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...