Gå til innhold

gamingpc budsjett 8-10k


Anbefalte innlegg

Hei allihop.

 

Hva skal pcen bli brukt til ? Den skal brukes til gaming , spill som CoD:Mw2 , AION , Counter strike source (viktig at dette skal kjøres smooth. i og med at jeg spiller dette på konkuranse nivå) , og 1.6 + diverse spill

 

Har fått endel forslag fra kompiser om oppsett , men har lest litt rundt her på forumet , og virker som om dere har større peiling på komponenter enn dem.

 

Har litt lyst til å få med en skjerm i tilleg. har nå en LG FLATRON L1918S og føler at denne er blitt litt utdatert.

 

vil gjerne ha en ny 19" eller en 22". har sett litt på den BENQ 22 tommeren.

 

har aldri bygget en pc før , men er villig til å prøve det også :) så fyr løs

 

Takker for alle forslag!

 

- Glenn Moen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Forslag her som drar mange spill ok.

Drar mange spill ok? Den pakken vil dra alle spill på max. Denne pakken er jo ikke til hans behov. Skift ut 5870 til et 5770. Behold prosessoren og hovedkortet. Bytt ut til bedre ram, og helst 4-6gb ram. Trenger du enda mer power, så kjøper du et 5770 i senere tid hvis nødvendig. Unødvendig stor strømforsyning, så den bytter du i en f.eks Chieftec 650watter.

 

Ville og valgt et annet kabinett. Bruker selv et Lancool K56, helt ny serie av kabinett til billig penge. Utrolig bra ;)

Lenke til kommentar

Vel trådstarter skulle spile Cod MW2; jeg tolket det til å være Call of Duty Modern Warfare 2 altså i prinsippet Call of Duty 6. Det spillet har vel god nytte av HD5870 i de tester jeg har sett. Her er en fra Cod4 - og CoD6 er vel ikke mindre krevende? Budsjette til trådstarter hadde plass til HD5870 og da synes jeg det var greit. Selvfølgelig kan vedkommende kjøpe HD5770 hvis det er ønskelig - jeg satt opp i forhold til budsjettet og fordi jeg mente at HD5870 ikke var overkill selv om det ikke er et must.

Lenke til kommentar
Vel trådstarter skulle spile Cod MW2; jeg tolket det til å være Call of Duty Modern Warfare 2 altså i prinsippet Call of Duty 6. Det spillet har vel god nytte av HD5870 i de tester jeg har sett. Her er en fra Cod4 - og CoD6 er vel ikke mindre krevende? Budsjette til trådstarter hadde plass til HD5870 og da synes jeg det var greit. Selvfølgelig kan vedkommende kjøpe HD5770 hvis det er ønskelig - jeg satt opp i forhold til budsjettet og fordi jeg mente at HD5870 ikke var overkill selv om det ikke er et must.

For COD er 5870 overkill.. Men med en AMD 965, så vil 5770 bli flaskehalsen. Mens en 5850/70 vil gjøre det bedre der, selvfølgelig. Men da kommer vi over til et stadie der det blir unødvendig. Kjøp heller 5850 og oppgrader rammen.

Lenke til kommentar
Vel trådstarter skulle spile Cod MW2; jeg tolket det til å være Call of Duty Modern Warfare 2 altså i prinsippet Call of Duty 6. Det spillet har vel god nytte av HD5870 i de tester jeg har sett. Her er en fra Cod4 - og CoD6 er vel ikke mindre krevende? Budsjette til trådstarter hadde plass til HD5870 og da synes jeg det var greit. Selvfølgelig kan vedkommende kjøpe HD5770 hvis det er ønskelig - jeg satt opp i forhold til budsjettet og fordi jeg mente at HD5870 ikke var overkill selv om det ikke er et must.

 

altså. jeg vil ha det beste uansett , bare det ikke overstiger 10 000,-

men css kjører veldig mye på prossesoren , så er den good?

Lenke til kommentar

Det er egentlig et absolutt rått oppsett Jørn har foreslådd. Det er neppe noe bedre kabinett til den prisen. Det er kun en ting du kan gjøre for å få rom til bedre kabinett, det er å ofre mulighet for crossfire, men du vil ikke ha behov for dette før du eventult får lyst på et eyefinityoppsett.

 

Ved å ofre mulighet for Crossfire av 5870, kan du gå ned på hovedkort og på psu

 

Gigabyte 770 med usb 3,0 kr 750.-

Chieftec 650w kr 685,-

 

Spart kr 403,- + hva kabinettet han anbefalte kr 498,-

 

Det gir rom for coolermaster half 922

 

Men du har da ofra mulighet for oppgradering til crossfire.

Lenke til kommentar
Det er egentlig et absolutt rått oppsett Jørn har foreslådd. Det er neppe noe bedre kabinett til den prisen. Det er kun en ting du kan gjøre for å få rom til bedre kabinett, det er å ofre mulighet for crossfire, men du vil ikke ha behov for dette før du eventult får lyst på et eyefinityoppsett.

 

Ved å ofre mulighet for Crossfire av 5870, kan du gå ned på hovedkort og på psu

 

Gigabyte 770 med usb 3,0 kr 750.-

Chieftec 650w kr 685,-

 

Spart kr 403,- + hva kabinettet han anbefalte kr 498,-

 

Det gir rom for coolermaster half 922

 

Men du har da ofra mulighet for oppgradering til crossfire.

Ja , da går jeg for det Jornboss har foreslått , men tenker bare på kjølinga osv.

 

men kan du svare meg på RAM'en ? lyst på 4 GB ram , noe spessielt merke jeg burde velge ?

Endret av gmoen
Lenke til kommentar

@daniel, riggen du linker til er ca 30% svakere i spill.

 

Trådstarter, rammen som jørn har anbefalt er 4 gb, det er 2 stk av de. Men jeg ser at sett av disse rambrikkene faktisk er å oppdrive litt rimeligere. Her kingston 4 gb -1333 kr 749

 

Ønsker du bedre ram, så ser du etter ram som er klargjort for AMD overdrive. I en entusiast rigg som dette er kan du tyne litt ekstra ytelse ut med et minnesett ala dette.

 

Og kanskje du skulle vurdere å bruke ca 100 kr mer på Dette hovedkortet, hovedforskjellen er at dette har usb 3.0, og kan tenke meg at det vil komme endel gamerutstyr for usb 3.0.

 

Men som sagt til prisen har Jørn tynet maks ytelse ut av et oppsett, du kan kanskje spare inn noen hundre på å shoppe andre plasser en komplett. Prøv samme oppsett som jørn har satt opp på www.dustinhome.no. Muligens får du rom for litt forbedringer der, ta også hensyn til at frakt fra komplett nok ligger på ca kr 250 , mens hos dustinhome er frakta kr 90,-, de har blant annet gode kampanjepriser på Corsiar minne for tiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...