Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ønsker råd ang. domene...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat anskaffet meg et domene som jeg gjerne vil knytte opp mot en hjemmeside. Hva trenger jeg for å kunne administrere alt selv?

Eks: Må jeg ha egen server, fast IP, etc?

Trenger alle tips jeg kan få... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ikke ha fast ip, du kan f.eks bruke no-ip eller dyndns. Du må få de du har kjøpt domenet av(eller noen andre som styrer med dns) til å sette opp dns til å peke til din ip(hvis du har fast) eller til dyndns/no-ip kontoen. Hvis du bruker f.eks dyndns bør du ha url-cloaking slik at domenenavnet ditt vises i adresselinjen og ikke dyndns/no-ip domenet.

Som webserver kan du bruke f.eks Apache.

Skrevet
Har akkurat anskaffet meg et domene som jeg gjerne vil knytte opp mot en hjemmeside. Hva trenger jeg for å kunne administrere alt selv?

Eks: Må jeg ha egen server, fast IP, etc?

Trenger alle tips jeg kan få... :)

Om du vil kjøre egen dns server så MÅ du ha fast ip! Men en dns tjeneste er jo billig å leie av andre. De fleste har web basert oppsett så du kan administrere domenet selv.

Skrevet

Jeg har tilfeldigvis fast IP, så det er ikke et problem. Har tenkt å sette opp server, og det er nok der utfordringen min ligger... :)

Skrevet
Jeg har tilfeldigvis fast IP, så det er ikke et problem. Har tenkt å sette opp server, og det er nok der utfordringen min ligger... :)

Sett opp en apache win32 server, det var lettere enn jeg trodde :)

Skrevet

For oss nybegynnere er det vel alltid noen små problemer underveis når man installerer apache:

Hvor kan man endre "path to executable" inne på properties i control panel/administrative tools/services/apache? Det er nemlig forhåndsdefinert hvor exe.filen skal ligge, og jeg får ikke endret den...

Er takknemlig for alle gode råd!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...