Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med internett forbindelse i Vista og 7


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg får ikke internett i hverken vista eller 7. Men om jeg booter inn Linux (Nærmere bestemt Linux Mint 7) Så funker nettet helt fint,,

 

I windows greier jeg og pinge 127.0.0.1,men jeg greier ikke pinge "Default gateway" som i mitt tilfelle er 10.0.0.1 (NextGentel) Jeg har sjekket at den får IP automatisk osv. og IP adressen er 10.0.0.4,som i mitt hode burde være grei?

 

Jeg har prøvd og oppdatere nettverks driverne,og avinnstallert og innstallert windows vista og 7 flere ganger uten ressultat. Dette skjedde helt plutselig også. Har også prøvd og bytte kabel uten ressultat. Ble heller ikke forandringer av og deaktivere brannmur. Antivirus har jeg ikke,siden det er ny windiws install.

 

Setter stor pris på om noen kan hjelpe meg her. Synes det er rart at det funker i Linux Mint som sagt... PCen har ikke trådløst nettverk,så den er allså kablet. Men selve nettverket er kombinert trådløst og kablet. Og har 2 laptoper som er koblet til trådløst og begge disse bruker Vista og kommer på nett.

 

Takker for alle svar.

Endret av Shoxx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Greier ikke koble meg direkte til ruteren. Og det hendte ingenting ved og deaktivere trådløst nett :(

 

Jeg merket meg også nå at Ethernet på ruteren står og blinker når jeg er i windows,mens i Linux så er lyset konstant.. Er det gjerne fordi jeg ikke har nettforbindelse i windows at det blinker?

Lenke til kommentar

Logg på Windows. Trykk Win+R, skriv 'cmd' + enter. Skriv 'ipconfig /all' + enter. Post resultat av sistnevnte kommando her.

 

Logg på Linux. Åpne konsoll/terminal, og skriv 'ifconfig' + enter. Post resultat av denne kommandoen.

Endret av jocke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...