Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Plager med MB E230


Anbefalte innlegg

Heisann! :)

For en liten månde siden kjøpte eg meg en -91 E230 som eg har fått litt plager med, han eg kjøpte bilen med er en ærlig og rederlig kar som seie at han skal fikse dissa feilene eg har funne så langt, der bla eksosanlegget datt av, KM-tellaren ikkje virka ( Den slutta og virke etter eg hadde kjøpt bilen, så de ekje noke kluss me de)

 

men det eg lure på, de har komt en litt stygg lyd av motoren, eg klare ikkje og sette fingeren heilt på ka de e fornoke, men no som eksosanlegget datt av kan de no være noke der, eg mistenke den og for og sluke bensin som et råvdyr

 

men det eg lure på, ka e dine erfaringa med dinna bilen? eg hadde nemmelig tenkt og bruke morgendagen til og feilsøke alt og ingenting for og finne feil, men eg veit ikkje ka eg skal leite etter ..

i need some help! :) og no ser eg etter store, dyre reprasjonar, som kan gjøre at bilen må stå.

Den e av typen w124

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du burde nok rådføre deg med en kyndig person.

 

Ta fullstendig service av motoren så vil det nok hjelpe litt på forbruket,en annen ting som også hjelper er og bruke gasspedalen på en moderat måte "kjøreteknikk".

 

 

Mistenker at den forbrenner dårlig, slakkedyser eller noe, den soter mye, dem på verkstedene seie bare at eg skal sjå etter rust, men rust er der nesten ikkje, eg trenge tekniske feil, feil som kan gje meg direkte problemer

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Telleverket ditt er koblet opp mot speedometeret, fungerer speedometeret men ikke telleverket så har nok telleverket kjilt seg eller gitt opp.

 

Du har mistanke om at bilen sluker bensin ? Hva har du målt den til?

 

Hadde selv en 2.3 liter for 3 år siden og den brukte ca 0.8-1.1 på mila.

 

2.3 motorene er gode stabile motorer, lette å skru på og lite som kan gå galt med dem, utenom den forbanna k-jetronicen.

 

Husk at fungerende 2.3 litere ligger på ca 2-3000kr for bruktmotorer. Ingen vits i å koste på desse motorene mange tusen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...