Gå til innhold

BK: NEKB (nok et kirke bilde)


2r@rn3

Anbefalte innlegg

Vi burde seriøst ha en tråd dedikert til bilder av kirker... Ikke det at jeg mener at det er verdens mest spennende motiv, men fordi så mange av oss tar dem fra tid til annen.

 

Her er et bildet av Nedre Eiker kirke. Tatt på nyttårsaften like før solnedgang.

Det er ikke ofte jeg bruker mye tid på etterbehandling lenger, så dette er et unntak...

 

Her har vi like mye en lek i photoshop, som det er et fotografi.

 

post-109531-1262471654_thumb.jpg

 

Tatt med en "gammel" Canon 5D og 16-35mm II

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neinei ikke hør på han :!:

Jeg syns treet hører hjemme der og danner en finfin ramme rundt kirka som jo er herlig eksponert.

Ser ikke mye tegn til photoshop-lek her, ligner mest på et bra bilde i mine øyne.

 

Noen få tegn på at bildet er tatt mot sola (lens flare for de uinvidde), men det er ikke ille.

Ved lykta på vår høyre side av veien. Litt støv på sensoren har du og ser jeg, på himmelen i høyre bildeside vises det mest.

 

Ellers meget fint :new_woot:

Lenke til kommentar

Det er helt klart at treet må være med.

 

Hvis jeg skulle gjort noe anderledes, så ville jeg ha gått lenger unna og brukt en lengre bennviddde. Synes kirken blir litt snål med alle de skrånende linjene.

 

Selve etterbehandlingen synes jeg passer bra. Skarpt og friskt, slik som vinterluften er nå.

Lenke til kommentar

Flott foto. Ja, kirker gjør seg bra på bilder. Tradisjonellt legges kirker ofte på severdige steder. Her i Nord-Norge ofte på nes.

 

Jeg synes bildet er svært vellykket, men passe crispy vinterfarger. Jeg skulle ønske det var beskjært mer på høyre side, til høyre for treet omtrent ved den lyktstolpen i bakgrunnen. Årsaken er at det mest framtredende elementet i bildet; kirketårnet da ikke blir så midtstillt, og bildet blir (kanskje) litt mer spennende.

 

Ellers flott komposisjon med diagonal vha vei, og fint kamera standpunkt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...