!Alex! Skrevet 30. mai 2003 Skrevet 30. mai 2003 må man ha minnebrikker som er spesifisert til å kjøre sammen når man skal kjøre dual-ddr, som f.eks. http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...17&GrpID=9&s=pl. eller kan man bare bruke 2 vanelige minnebrikker? som f.eks http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...17&GrpID=9&s=pl.
Rikky Skrevet 30. mai 2003 Skrevet 30. mai 2003 Du kan bruke 2 vanlige, men de bør være av samme type.
!Alex! Skrevet 30. mai 2003 Forfatter Skrevet 30. mai 2003 er du sikker på dette? det ville ha vært litt surt om jeg kjøpte en ny minnebrikke og det ikke funka.
froebe Skrevet 30. mai 2003 Skrevet 30. mai 2003 RikkyRally har rett. Det holder med to like brikker. Det trenger ikke å være et Dual-sett. Selv bruker jeg 2x512MHz TwinMOS Winbond som jeg bestilte fra Komplett. Jeg vil nok tro at ved å bestille to stk. like brikker samtidig fra samme butikk, kan du være rimelig sikker på at brikkene faktisk er like.
Irminsûl Skrevet 30. mai 2003 Skrevet 30. mai 2003 Hva hvis man først kjøper to like - f.eks TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 256MB m/Winbond - og senere kjøper én TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB m/Winbond fordi man bare har tre slots, vil det da rote det til?
froebe Skrevet 30. mai 2003 Skrevet 30. mai 2003 Husk at vi snakker om Dual-DDR. Ikke at jeg vet det skråsikkert, men jeg tviler vel egentlig på at produsenter av hovedkort som støtter Dual-DDR setter på bare 3 slotter. Det ville i så fall være en tanke selvmotsigende, spør du meg. På mitt kort er det iallefall 4 slotter, slik at du kjører Dual med 2 eller 4 brikker. Noen andre som kan opplyse om dette kanskje?
En som er litt lei Skrevet 30. mai 2003 Skrevet 30. mai 2003 Du kan bare ha Dual-DDR med 2 like brikker, setter du inn en til rambrikke nummer 3 så blir det ikke noe Dual ram mer.
Irminsûl Skrevet 30. mai 2003 Skrevet 30. mai 2003 Husk at vi snakker om Dual-DDR. Ikke at jeg vet det skråsikkert, men jeg tviler vel egentlig på at produsenter av hovedkort som støtter Dual-DDR setter på bare 3 slotter. Det ville i så fall være en tanke selvmotsigende, spør du meg. På mitt kort er det iallefall 4 slotter, slik at du kjører Dual med 2 eller 4 brikker. Noen andre som kan opplyse om dette kanskje? Asus A7N8X Deluxe har 3 slots: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...5&view=detailed
P@rm@nn Skrevet 30. mai 2003 Skrevet 30. mai 2003 Husk at vi snakker om Dual-DDR. Ikke at jeg vet det skråsikkert, men jeg tviler vel egentlig på at produsenter av hovedkort som støtter Dual-DDR setter på bare 3 slotter. Det ville i så fall være en tanke selvmotsigende, spør du meg. På mitt kort er det iallefall 4 slotter, slik at du kjører Dual med 2 eller 4 brikker. Noen andre som kan opplyse om dette kanskje? De fleste Dual ram HK bruker 3 slotter. Jeg kan mest om Nforce2 (som er Dual ram løsningen ved AMD). Der er det slik at du vil ha 2 brikker som kjører i dual ram, og den siste vil kjøre i single ram. Og Monster, nei det vil ikke rote det till. Ellers vil jeg heller annbefale deg å kjøpe 1*512Mb enn 2*256Mb. Grunnen er at ytelsesøkningen med dual ram er liten, og det er dumt å bruke opp 2/3 minneplasser allerede. Kjøp heller 1*512Mb nå, og oppgrader seinere.
Irminsûl Skrevet 30. mai 2003 Skrevet 30. mai 2003 (...) det er dumt å bruke opp 2/3 minneplasser allerede. Kjøp heller 1*512Mb nå, og oppgrader seinere. Det var det jeg tenkte på. Takk for svar.
froebe Skrevet 30. mai 2003 Skrevet 30. mai 2003 De fleste Dual ram HK bruker 3 slotter. Jeg kan mest om Nforce2 (som er Dual ram løsningen ved AMD). Der er det slik at du vil ha 2 brikker som kjører i dual ram, og den siste vil kjøre i single ram. Da lærte jeg jo noe nytt i dag også. :wink: Jeg har nok sett meg litt blind på de nye Springdale og Canterwood kortene fra Intel.
BolleKalle Skrevet 30. mai 2003 Skrevet 30. mai 2003 Syns da ikke den var så liten ytelsesøkning jeg da men.. 50% mer fps i jedi2 f.eks
P@rm@nn Skrevet 30. mai 2003 Skrevet 30. mai 2003 Syns da ikke den var så liten ytelsesøkning jeg da men.. 50% mer fps i jedi2 f.eks Jedi Knight 2 (DualDDR333 vs. DDR333 (% Gain)) 1.4% and (DualDDR400 vs. DDR400(% Gain)))1.3%. Du har sikkert sett på testen hvor de har brukt det integrerte skjermkortet, det er ikke interesangt i denne sammenhengen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå