Gå til innhold

dual-ddr

!Alex!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

RikkyRally har rett. Det holder med to like brikker. Det trenger ikke å være et Dual-sett. Selv bruker jeg 2x512MHz TwinMOS Winbond som jeg bestilte fra Komplett. Jeg vil nok tro at ved å bestille to stk. like brikker samtidig fra samme butikk, kan du være rimelig sikker på at brikkene faktisk er like.

Skrevet

Hva hvis man først kjøper to like - f.eks TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 256MB m/Winbond - og senere kjøper én TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB m/Winbond fordi man bare har tre slots, vil det da rote det til?

Skrevet

Husk at vi snakker om Dual-DDR. Ikke at jeg vet det skråsikkert, men jeg tviler vel egentlig på at produsenter av hovedkort som støtter Dual-DDR setter på bare 3 slotter. Det ville i så fall være en tanke selvmotsigende, spør du meg. På mitt kort er det iallefall 4 slotter, slik at du kjører Dual med 2 eller 4 brikker. Noen andre som kan opplyse om dette kanskje?

Skrevet
Husk at vi snakker om Dual-DDR. Ikke at jeg vet det skråsikkert, men jeg tviler vel egentlig på at produsenter av hovedkort som støtter Dual-DDR setter på bare 3 slotter. Det ville i så fall være en tanke selvmotsigende, spør du meg. På mitt kort er det iallefall 4 slotter, slik at du kjører Dual med 2 eller 4 brikker. Noen andre som kan opplyse om dette kanskje?

Asus A7N8X Deluxe har 3 slots: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...5&view=detailed

Skrevet

De fleste Dual ram HK bruker 3 slotter. Jeg kan mest om Nforce2 (som er Dual ram løsningen ved AMD). Der er det slik at du vil ha 2 brikker som kjører i dual ram, og den siste vil kjøre i single ram.

Og Monster, nei det vil ikke rote det till. Ellers vil jeg heller annbefale deg å kjøpe 1*512Mb enn 2*256Mb. Grunnen er at ytelsesøkningen med dual ram er liten, og det er dumt å bruke opp 2/3 minneplasser allerede. Kjøp heller 1*512Mb nå, og oppgrader seinere.

Skrevet

(...) det er dumt å bruke opp 2/3 minneplasser allerede. Kjøp heller 1*512Mb  nå, og oppgrader seinere.

Det var det jeg tenkte på. Takk for svar. :woot:

Skrevet

De fleste Dual ram HK bruker 3 slotter. Jeg kan mest om Nforce2 (som er Dual ram løsningen ved AMD). Der er det slik at du vil ha 2 brikker som kjører i dual ram, og den siste vil kjøre i single ram.

Da lærte jeg jo noe nytt i dag også. :wink:

Jeg har nok sett meg litt blind på de nye Springdale og Canterwood kortene fra Intel.

Skrevet
Syns da ikke den var så liten ytelsesøkning jeg da men.. 50% mer fps i jedi2 f.eks

Jedi Knight 2 (DualDDR333 vs. DDR333 (% Gain)) 1.4% and (DualDDR400 vs. DDR400(% Gain)))1.3%.

Du har sikkert sett på testen hvor de har brukt det integrerte skjermkortet, det er ikke interesangt i denne sammenhengen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...