Gå til innhold

Hjelp med golds wow.


Gjest Slettet-whwZcV

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-whwZcV

Hei allesammen.

Dette er sikkert det mest idiotiske spørsmålet som er stilt men /care.

Jeg har dinga 80 (cheer). Med 400g får jeg ikke epic :/, her om dagen droppa den en epic mount som jeg fikk. Ekstremt fristende og skaffe 5k g or kjøre rundt.

 

Noen tips?

cirka 300+ gold hver dag i 1-2 uker kunne funka.

AH funker ikke godt for meg, ender alltid opp med at jeg taper. JC og derreter DC er også helt på trynet for meg.

 

Noen små tips? Youtube filmer osv.

Drepe mobs fks for og få stackable items > ah.

 

Takk om dere har noe smart :)

 

Add meg ingame om dere har lyst- Grim batol > Reic.

 

KKTHXBYE

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man kan legge de ut på goblin AH og håpe at alliance kjøper derfra. Kan ikke kjøpe sine egne auctions, så om man vil legge ut på alliance AH (om du er horde), må man ha 2 kontoer.

 

Et tips for å tjene enkelt med gull er argent dailies i icecrown. Masse reputation, gold og champion's seals. Alchemy med transmute mastery er også gratis gull hver 20. time (så klart kan man tjene gull på alle professions, men det blir ikke stort enklere enn å trykke "transmute" en gang i døgnet, og tjene 2-3-4 ganger så mye om man er heldig med procs).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-whwZcV
Du trenger ikke bruke faction change for å gjøre det, bare å bruke Goblin AH.

 

Jeg er ally? Hvordan pets? Pris?

Endret av Slettet-whwZcV
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-whwZcV
Nå kosta det meg riktignok litt penger, for jeg skulle bytte uansett. Men når jeg kjørte Faction Change nå nylig passet jeg på å dra med meg så mange dragonhawks som mulig ( rundt 200 ) over til alliance. Tjenter i underkant av 9000 gold på det.

 

Har mange på en ally, men får ikke solgt de. Hva selgte du de per for?

Lenke til kommentar

ta heller å sjekk på egen server. evt lag en char å dra til nærmeste by å sjekk. prisen varierer veldig fra server til server. jeg byttet server og en pet jeg ønsket meg var halve prisen på den nye serveren. men ja, pets kan man tjene mye penger på.

 

prisen kan også variere på serveren i perioder.

Lenke til kommentar
Hei allesammen.

Dette er sikkert det mest idiotiske spørsmålet som er stilt men /care.

Jeg har dinga 80 (cheer). Med 400g får jeg ikke epic :/, her om dagen droppa den en epic mount som jeg fikk. Ekstremt fristende og skaffe 5k g or kjøre rundt.

 

Noen tips?

cirka 300+ gold hver dag i 1-2 uker kunne funka.

AH funker ikke godt for meg, ender alltid opp med at jeg taper. JC og derreter DC er også helt på trynet for meg.

 

Noen små tips? Youtube filmer osv.

Drepe mobs fks for og få stackable items > ah.

 

Takk om dere har noe smart :)

 

Add meg ingame om dere har lyst- Grim batol > Reic.

 

KKTHXBYE

 

 

Hei der. Jeg var litt som deg tidligere, eller - når vi startet TBC. Sleit veldig med å tjene noe som helst av penger. Det som hjalp meg var det enkleste i hele verden. En alt for AH/banking. Alt som kan selges for gull sender jeg til den alten. Greens, cloths og alt mulig tøv som jeg ikke hadde giddet å selge hver for seg. Så bruker jeg en addon som heter Auctioneer. Den har mange funksjoner, det eneste jeg bruker er mulighet for å sette opp mange auksjoner på en gang uten å måtte gjenta prosessen. Har addonen kun aktiv på bankalten min.

 

Logger inn på bankalten kanskje en gang i uka eller så og kjører på med alt som kan selges. Passer litt på å ikke ha for høy pris slik at jeg ikke taper på depositumet. Så logger jeg inn en uke senere, henter ut gull og henter post fra mine forskjellige karakterer og selger igjen.

 

Det tar ikke så mye ekstra tid til grinding. Dette er alt mulig tull man får i instancer (4 frostweave cloth her, to greens der, en blue BoE og fem dreamshards osv).

 

Et annet tips er å ha, og å bruke herbalism/skinning/mining som et av de to yrkene på enhver aktiv karakter. Selv om du ikke miner aktivt i flere timer, så kan man være heldig. Wintergrasp er også en kjekk plass å mine/herbe nå som man kan fly der. Men gjør det helst på rare tidspunkt, det er ganske mange der på kveldstid og ettermiddagen.

 

Dersom man har et av disse tre yrkene så er sjansen stor for å høste litt ekstra uten å grinde i timer. Feks kan må mine/herbe/skinne mens man kjører instances for badges, eller finne en node mens man gjør en daily eller tre.

 

Annet tips. Når jeg kjeder meg/venter på noe raid eller noe sånt så stikker jeg opp til en hule like nord for Dalaran (Stormpeaks, nordvest for goblinbyen K2 eller hva den heter). Tar ikke lang tid å renske den for edderkopper og de har en passe droprate på iceweb spidersilk. Bruker kanskje ti-femten minutter på å få 5-15 stk (og det ofte i healing spec på paladinen min!) som jeg sender til bankalten. Selger for 4-8gull stykket alt ettersom.

 

Sånne småting som dette gjør det enklere å tjene opp gull enn å bruke tre timer på å grinde elementals eller noe sånt, synes jeg. Vi skal tross alt kose oss med spillet.

 

Annet enn det er tommelfinger-regelen å ikke bruke mer enn du tjener hver dag. :)

 

Lykke til med grinden!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-whwZcV
Hei allesammen.

Dette er sikkert det mest idiotiske spørsmålet som er stilt men /care.

Jeg har dinga 80 (cheer). Med 400g får jeg ikke epic :/, her om dagen droppa den en epic mount som jeg fikk. Ekstremt fristende og skaffe 5k g or kjøre rundt.

 

Noen tips?

cirka 300+ gold hver dag i 1-2 uker kunne funka.

AH funker ikke godt for meg, ender alltid opp med at jeg taper. JC og derreter DC er også helt på trynet for meg.

 

Noen små tips? Youtube filmer osv.

Drepe mobs fks for og få stackable items > ah.

 

Takk om dere har noe smart :)

 

Add meg ingame om dere har lyst- Grim batol > Reic.

 

KKTHXBYE

 

 

Hei der. Jeg var litt som deg tidligere, eller - når vi startet TBC. Sleit veldig med å tjene noe som helst av penger. Det som hjalp meg var det enkleste i hele verden. En alt for AH/banking. Alt som kan selges for gull sender jeg til den alten. Greens, cloths og alt mulig tøv som jeg ikke hadde giddet å selge hver for seg. Så bruker jeg en addon som heter Auctioneer. Den har mange funksjoner, det eneste jeg bruker er mulighet for å sette opp mange auksjoner på en gang uten å måtte gjenta prosessen. Har addonen kun aktiv på bankalten min.

 

Logger inn på bankalten kanskje en gang i uka eller så og kjører på med alt som kan selges. Passer litt på å ikke ha for høy pris slik at jeg ikke taper på depositumet. Så logger jeg inn en uke senere, henter ut gull og henter post fra mine forskjellige karakterer og selger igjen.

 

Det tar ikke så mye ekstra tid til grinding. Dette er alt mulig tull man får i instancer (4 frostweave cloth her, to greens der, en blue BoE og fem dreamshards osv).

 

Et annet tips er å ha, og å bruke herbalism/skinning/mining som et av de to yrkene på enhver aktiv karakter. Selv om du ikke miner aktivt i flere timer, så kan man være heldig. Wintergrasp er også en kjekk plass å mine/herbe nå som man kan fly der. Men gjør det helst på rare tidspunkt, det er ganske mange der på kveldstid og ettermiddagen.

 

Dersom man har et av disse tre yrkene så er sjansen stor for å høste litt ekstra uten å grinde i timer. Feks kan må mine/herbe/skinne mens man kjører instances for badges, eller finne en node mens man gjør en daily eller tre.

 

Annet tips. Når jeg kjeder meg/venter på noe raid eller noe sånt så stikker jeg opp til en hule like nord for Dalaran (Stormpeaks, nordvest for goblinbyen K2 eller hva den heter). Tar ikke lang tid å renske den for edderkopper og de har en passe droprate på iceweb spidersilk. Bruker kanskje ti-femten minutter på å få 5-15 stk (og det ofte i healing spec på paladinen min!) som jeg sender til bankalten. Selger for 4-8gull stykket alt ettersom.

 

Sånne småting som dette gjør det enklere å tjene opp gull enn å bruke tre timer på å grinde elementals eller noe sånt, synes jeg. Vi skal tross alt kose oss med spillet.

 

Annet enn det er tommelfinger-regelen å ikke bruke mer enn du tjener hver dag. :)

 

Lykke til med grinden!

 

Har den addonen har 1k gold nå. det går bare for sakte. Sånn pet kjøpt og salg funka nokså bra, litt stress og få solgt. Jeg er en typisk PvP dude, helt siden vanilla. Med 10k honor får jeg 170g. Noe som er ok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...