Gå til innhold

Stopper opp på /dev/sda1: clean ..


Anbefalte innlegg

Kjørte reboot på serveren i går, når jeg skulle starte opp igjen var det noe som gikk galt, etter flere oppstarter så gikk jeg inn i recovery mode, og valgte "clean". - Noe jeg absolutt ikke skulle gjort.

 

Når jeg nå starter opp så kommer det kun opp /dev/sda1: clean xx/xx blocks,...

 

Jeg har søkt og søkt, har kjørt servern opp på en ubuntu live plate og kjørt sudo fsck -y /dev/sda1 - Noe jeg fort fant ut at det ikke ble noe endring av.

 

Serveren kjører ubuntu server 9.10.

 

Er det noen som kanskje kan hjelpe meg og fjerne/slå av denne clean prosessen? - Hva den i hele tatt gjør, og hvorfor jeg trykte på den må dere ikke spørre meg om.

 

- Fredrik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen som vet om noe jeg kan gjøre for og skippe den clean prossesen som starter? - Har stått nå i nesten to dager uten forandringer... - har ytterst lite kommandoer jeg kan kjøre, og jeg har egentlig ikke peiling på hvilke kommandoer jeg skal kjøre i grub-commando linjen.

 

Hvis det er noen som vet noe som kan hjelpe, uansett. vær så snill og skriv det her :)

 

Bare et forslag til hva jeg kan gjøre :)

 

- Fredrik

Lenke til kommentar
@del_diablo: Nei, har ikke gjort dette før, hvordan er fremgangsmåten? - evt. noen guide på det? :)

 

Ah, IRC, det som er kjekt og kunne :p

For Firefox finnes det en plugin for IRC, Opera har det innebygd, Chrome har sikkert ikke en plugin, det brukes fra nettlessern.

IRC = Internet Relay Chat

Altså chatterom, blah blah blah *teknisk*.

Vis du har støtte for IRC i browsern trykker du her: >D

Vis du bare vil bruke en i Java direkte i nettlesern, trykker du her; >D (husk at du skal i "#archlinux", eller noe annet. F.eks #debian)

Archlinux har låst kanalen sin så bare registrerte kan snakke, Debian kanalen har ikke det(mener jeg). Husker ikke helt hvordan, var noe aka

/msg nickserv registre user password

Du finner det vis du drar dit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...