Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

gassen hang seg opp


Anbefalte innlegg

typen og jeg skulle kjøre til broren min i går, da plutselig hang gassen seg opp, så bilen gikk av seg selv uten at typen hadde foten på pedalen, han måtte bare bremse ned til bilen stoppet og så sette den i fri. turtallet gikk da på full guffe. vi skrudde av motoren, når vi skrudde på motoren igjen var fortsatt turtallet på full guffe. jeg ringte til broren min som da sa at vi skulle trykke på gassen forran i motoren. han trodde muligens den hadde fryst igjen pga kald luft som blåste på den. finnes det flere logiske forklaringer på dette? synes det er litt skummelt å kjøre nå pga a det. gikk helt fint på vei hjem istad da. noen som har opplevd dette før?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ganske typisk når wiren slitt, spjeldet er fullt av dritt, koblingene til pedalen ikke er smurt, osv. Kan hjelpe å smøre opp de bevegelige delene på begge siden, samt wiren så godt det lar seg gjøre.

 

Når det skjer er det bare å legge foten under pedalen og dra den opp manuelt.

Endret av gxi
Lenke til kommentar
Ganske typisk når wiren slitt, spjeldet er fullt av dritt, koblingene til pedalen ikke er smurt, osv. Kan hjelpe å smøre opp de bevegelige delene på begge siden, samt wiren så godt det lar seg gjøre.

 

Når det skjer er det bare å legge foten under pedalen og dra den opp manuelt.

Vil vel ikke resultere i noe annet en en slakkere wire om du prøver å presse pedalen opp mens wiren er frosset med spjeldet. Hvis den henger seg opp er eneste mulighet å stikke hodet under panseret og vri spjeldet til lukket posisjon.

Ville vurdert å smøre wire på alle friksjonspunkter og slikt. WD-40 og 556 fra Biltema funker fint.

Endret av rublings
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...