Gå til innhold

Jogging uten å miste musklene


Anbefalte innlegg

http://www.myrevolution.no/artikkel/hurtig-vektnedgang-med-psmf/12/ = Fjerne mest fett på kortest tid.

Men den kan ikke følges lenge.

 

H&F-C kan du følge lenge og er nest beste / eller for mer vektnedgang.

Hva er ulogisk med den? Man spiser ikke når man vil, man spiser på en 5er eller 7er osv.

 

Det som er ulogisk er at man skal bestemme seg for x kcal og så spise dette uansett hva man gjør.

Som blir forlite noen dager og formye andre dager.

 

Jeg fulgte hfc i noen og 30 uker og gikk ned 27kg uten å miste styrken.

Første dietten jeg har fått så gode resultater med.

 

 

Program for vektnedgang blir relativt, 5x5 med pyramide for å beholde mest masse, ellers så kan man jo modifisere det med å kutte ut de 2 siste settene og kjøre høyrep på de med 50% lavere vekt osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte jeg skulle skyte inn med et spørsmål her jeg også, isteden for å lage en egen tråd. Jeg Løper mye, og trener vekter , men lite i forhold til løpingen(jogging). ca. 80% Løping. Burde jeg øke protein-inntaket etter løpeturene for å neholde muskelmassen, da jeg ikke ønsker noe vektredukjson, kun oppstamming og kondisjon?

 

Og er det ikke slik at ved trening bryter man kun ned muskelen for å bygge

den opp igjen?

 

Og ang.gram protein, hvor mye protein får man av et egg?

Endret av Xandathrii
Lenke til kommentar
Og er det ikke slik at ved trening bryter man kun ned muskelen for å bygge

den opp igjen?

Det er mer sånn at den blir skadet, og når den blir reparert så gjør den seg større så den ikke skal bli skadet igjen. Det dannes også et bindevev så samme vekt ikke vil skade igjen, derfor må man trene med en progresjon så man alltid løfter tyngre en det aktuelle bindevevet.

Det bestemmes ogsåav kcal-overskuddet.

Trener du rett, dvs med deloading og progresjon så går du ned i vekt / beholder vekten / øker vekten avhengig og kun avhengig av hvor mange kcal du spiser VS bruker.

6g protein pr egg, dvs 12 gram for 2 egg, men da er fettet oppe i 10g så det lønner seg ikke å bare spise egg for å få nok protein.

 

Du burde ikke bare øke proteininntaket etter (og før ) løpeturen , men hele dagen i alle måltidene.

Dvs 3g pr kg kroppsvekt pr dag.

Så får styrketreningen være til hjelp for å beholde massen.

Lenke til kommentar

Du burde ikke bare øke proteininntaket etter (og før ) løpeturen , men hele dagen i alle måltidene.

Dvs 3g pr kg kroppsvekt pr dag.

Så får styrketreningen være til hjelp for å beholde massen.

 

Ok, takker for fint svar.

 

Med andre ord bør jeg begynne å finne ut proteinmengden i mine måltider, slik at jeg kan øke det? Jeg veier 76kg, så dvs at de dagene jeg trener bør jeg innta 228g ren protein.

 

Jeg spiser ganske variert, så mine måltider har sine mengder med protein i seg,å dette er nok veldig vanskelig å regne ut. Er det slik at jeg må veie maten og finne ut kcal/protein-nivåer i all min mat før jeg begynner å legge til mer protein (dvs for å få 228g protein?)

 

Jeg Løper mye, så jeg er redd for å miste den lille muskelmassen jeg allerede har, men jeg er også glad i den lille "oppstrammende" effekten en løpetur gor, da jeg har 2kg for mye fett på magen, som jeg gjerne vil ha bort også. Dilemma.

Lenke til kommentar

Hvorfor løper du? En sposrt?

Man må desverre velge, muskelmasse eller løpe om du skal bli stor/god i en av de.

Løping sender signaler om å bli tynnere i massen /mer energieffektiv.

 

3g pr kg kroppsvekt alle dagene, ikke bare de dagene du trener.

Del gram protein på antall måltider, trekk fra proteinen i det aktuelle måltidet og fyll opp resten av grammene med for eks proteintilskudd.

Eller så må du legge om kosten.

 

Vil du bli kvitt litt fett så reduserer du bare kcal litt, ikke i proteinen men i karb/fett.

For eks 500 mindre, så burde de kg ta 2-3 uker.

 

H&F-C vil være perfekt, tren og løp som du vil, og sultfølesen vil vise deg når du skal spise + at du spiser på en 5 eller 7 avhengig av hva du vil oppnå.

Haken er at alle måltidene må være sammensatt av protein,karb og fett eller så fungerer ikke sultfølesen riktig.

Er jo ingen nedtur i seg selv da det er de beste måltidene man kan spise uansett, men det krever litt planlegging, kan ikke bare spise 2 brødskiver til lunch som 99% av skoleelever osv gjør.

Lenke til kommentar

Hvorfor løper du? En sposrt?

Man må desverre velge, muskelmasse eller løpe om du skal bli stor/god i en av de.

Løping sender signaler om å bli tynnere i massen /mer energieffektiv.

 

3g pr kg kroppsvekt alle dagene, ikke bare de dagene du trener.

Del gram protein på antall måltider, trekk fra proteinen i det aktuelle måltidet og fyll opp resten av grammene med for eks proteintilskudd.

Eller så må du legge om kosten.

 

Vil du bli kvitt litt fett så reduserer du bare kcal litt, ikke i proteinen men i karb/fett.

For eks 500 mindre, så burde de kg ta 2-3 uker.

 

H&F-C vil være perfekt, tren og løp som du vil, og sultfølesen vil vise deg når du skal spise + at du spiser på en 5 eller 7 avhengig av hva du vil oppnå.

Haken er at alle måltidene må være sammensatt av protein,karb og fett eller så fungerer ikke sultfølesen riktig.

Er jo ingen nedtur i seg selv da det er de beste måltidene man kan spise uansett, men det krever litt planlegging, kan ikke bare spise 2 brødskiver til lunch som 99% av skoleelever osv gjør.

 

Supert svar. Jeg må beskjedent meddele at jeg er litt eller meget rusten i dette med kosthold, så H&F-C sier meg ikke så mye. Spise på 5 eller 7? Hva vil dette si?

 

Jeg har en mal hjemme fra samboerens GR-diet, med kcal/gram på div, mat, så jeg skal klare å lage meg en plan. Men jeg er en skiftarbeider, med skiftende døgnrytme, samt småbarnsfar, så dette skal veldig mye til for å få til. F.eksp, måtte jeg i dag ta Rambo-varianten, og drikke 1 glass med 2 rå egg vispet sammen etter langrennsturen, da jeg ikke hadde tid til å spise før 2 timer senere. Men med nøye planlegging skal jeg klare å få til dette.

 

Ang. fettforbrenning av overskuddsfett på mage, er det cardiotrening som er eneste kur, 1 time per økt burde vell duge? Enten om det er jogge eller svømme?Jeg løper forresten fordi jeg syns det er en flott måte å trene på, samt at jeg deltar i noen løp, Oslo halvmaraton, Fr.stad Skog- Halvmaraton osl.

Endret av Xandathrii
Lenke til kommentar
Spise på 5 eller 7? Hva vil dette si?

1 er stappmett , 10 er skrubbsulten. 5 er så sulten at du kunne tenke deg å spise et måltid.

Da er 7 kanskje en time etter 5.

Det skal være sultfølesen.

 

Den er lett å følge, er man i tvil så spis, så blir det bare lenger til neste gang om du bommet.

Er du sulten rett etter et måltid så spis igjen, ikke bare karben men hele måltidet.

 

I teorien er det ett sammensatt måltid (kutte brød ol er ikke så viktig, men man kan spise mer volum uten) og dette måltidet spiser man når man føler seg på en for eks 7er for å redusere fettprosenten.

 

Råe egg er bare farlig, en myte fra 80 tallet.

Kroppen klarer heller ikke utnytte all proteinet i råe egg.

Det er mange tips i H&F-C tråden på den siden det er laget.

 

 

H&F-C er bare en måte å gjøre det på som vil gi deg det kcal-nivået du trenger.

Metode nr 2 vil være å sette opp en fast diett, iallefall i kcal pr måltid/totalt for å så følge dette og justere etter fremgangen/mål.

Bakdelen er at du får forlite noen dager og formye andre dager da du spiser det samme om du løper maraton eller sitter i soffaen hele dagen.

 

 

Måltidserstattere er tingen om man har dårlig tid , gode erstattere og ikke sånn skvip man reklamerer for på tv.

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...