Gå til innhold

Ny strømforsyning


Anbefalte innlegg

Skal legge til et par nye harddisker til kabinettet mitt, og for å være på den sikre siden vil jeg også bytte ut strømforsyningen med noe litt kraftigere.

 

Jeg skal handle harddiskene og en drevramme hos www.microplex.no og www.mpx.no

Så det er der jeg vil handle den nye psu'en også.

 

Så mitt spørsmål er, hvilken psu er best, til under 1000 lappen, hos disse to webshopene(støy har ingen betydning)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

...og jeg har nylig bytta ut min trofaste aOpen 235w med vifta konstant på 5v med en Enhanche dualfan/pfc 400w...

 

Lager MYE mer varme og bråker så det holder. Her lukter det seriemotstand eller 12db Papst i nær framtid. Så får dævelskapen bare brenne opp hvis den vil. Har jo uansett 235-watter`i bakhånd.

 

Med andre ord: Hvis lite støy er et poeng, unngå Enhance. Jeg valgte den fordi den plasserer seg prismessig i mellomsjiktet.

Lenke til kommentar
Den bråker ihvertfall fælt. Vil nok heller anbefale Lepont, Enermax, o.l. Har Lepont selv og er veldig fornøyd. Hadde Q-Teq 400W før og den drev meg til vannvidd med det HØYE støynivået.

Neida, de gir en bare en utfordring. Jeg har selv montert en Q-Tec 400W PSU i en kamerat sin PC, den er så stille så, etter en 7V modding riktignok...

 

Så hvis man gidder å modde litt, så er Q-Tec helt OK produkt. Men den 120mm viften i Fortron PSuen (fedit: linken er riktig, men man får feil FOrtron PSU), den er nok ikke noe dårlig valg, men den er kun på 350W.

Lenke til kommentar
Den bråker ihvertfall fælt. Vil nok heller anbefale Lepont, Enermax, o.l. Har Lepont selv og er veldig fornøyd. Hadde Q-Teq 400W før og den drev meg til vannvidd med det HØYE støynivået.

 

Jeg hørte at Enermax sine strømforsyninger ikke er helt stabile.

I en mail fra Microplex.no nevnte de at de ikke ville føre Enermax sine strømforsyninger fordi de fikk så mange i retur med feil.

 

Jeg vurderte selv å skaffe meg Enermax fordi jeg har hørt at de ikke bråker noe særlig og man får dem billige. Nå er jeg på jakt etter en annen strømforsyning.

 

Jeg tar gjerne imot tips.

Lenke til kommentar
Jeg vurderte selv å skaffe meg Enermax fordi jeg har hørt at de ikke bråker noe særlig og man får dem billige. Nå er jeg på jakt etter en annen strømforsyning.

 

Jeg tar gjerne imot tips.

Jeg vil anbefale den jeg har selv:

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...RTNR=ATTRUE430P

Veldig behagelig støynivå, stabil, og du har antakeligvis endel kapasitet å gå på framover i tid.

 

Link til test:

http://www.tweaknews.net/reviews/antectruepower430/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...