Gå til innhold

Har noen her tilbakemelding på Amentio?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor har du at siden er svensk fra??

Om du tenker på det svenske flagget i hjørnet så er det for å komme til den svenske utgaven av siden, akkurat som f.eks QXL og Ebay har flere utgaver av sine sider.

 

Så lenge du er på .no versjonen av Amentio så er det prisen som står som gjelder.

 

Om Amentio er trege så kommer det av at de ikke har eget lager, men benytter seg av alle de andre kjente nettbutikkene som "lager". Treng levering i disse dager kommer da helt sikkert av julehandelen hos alle disse.

 

Personlig har jeg bestilt der i fra 2 ganger, og kan ikke si at de har vært hverken tregere eller raskere enn andre nettbutikker.

Lenke til kommentar

Har selv kjøpt TV (og PC og printer og..) fra Amentio og har hatt lite problemer med det. Tollpost kom på døren med den noen få dager senere. Men vær klar over at når ting ikke er på lager kan det gå alt fra 1 dag til 3 måneder før du får tingene levert. Og selv om det står "forventet levering" om en uke; regn med at den blir utsatt, utsatt og utsatt litt til.

Lenke til kommentar

Har kjøpt en hel haug deler der fra. Aldri hat noe problem uten om noe treg levering i bytte mot billige varer.

Og kundeservicen er god.

Anbefaler siden hvis du vil spare penger. Jeg har jo spart 1000 kr på et xfx nvidia geforce gtx 295 som kostet omkring 4000 når jeg kjøpte det.

Varene kommer av og til hver for seg i en del kollier så noe tolmodighet må man jo ha.

 

Hvis du ikke eier tolmodighet har de hurtigsending også som et alternativ du kan bestille.

Endret av WilliamRobertsen
Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg har handlet nå 2 ganger og prisene er veldig bra. Leveransetiden kan som andre beskriver være fra veldig bra til dårlig, selv om varene er "på lager". Det beste er allikevel god kundeservice når man ringer. Kundesentret består av hyggelige og serviceinnstilte folk som prøver å hjelpe.

 

Nå har jeg sendt inn et hovedkort i retur på garanti. Det blir en spennende test på både hvordan de håndterer dette og deres tekniske kunnskaper. Jeg kan holde dere oppdatert.

 

Kjell Arne

Lenke til kommentar
Hei,

 

Jeg har handlet nå 2 ganger og prisene er veldig bra. Leveransetiden kan som andre beskriver være fra veldig bra til dårlig, selv om varene er "på lager". Det beste er allikevel god kundeservice når man ringer. Kundesentret består av hyggelige og serviceinnstilte folk som prøver å hjelpe.

 

Nå har jeg sendt inn et hovedkort i retur på garanti. Det blir en spennende test på både hvordan de håndterer dette og deres tekniske kunnskaper. Jeg kan holde dere oppdatert.

 

Kjell Arne

 

Oppdatering:

Jeg fikk nå svar fra Amentio. Det var visst nok ikke noe galt med mitt kort. Jeg må derfor betale 250 kroner for å få kortet i retur.

 

Jeg ringte en annen av de store nettbutikkene i Norge. De kjente dette problemet med Asus P6T (X58) kortene godt. Med all sannsynlighet handler dette om bøyde ”pinner” på hovedkortet i cpu socketen. De har på denne arkitekturen lagt minnekontrolleren i CPU`en (viss nok). Når en av pinnene er bøyd selv en anelse, så vil det ikke bli skikkelig kontakt mellom CPU og kort. Resultatet er at kun 2 av 3 minneslotter viser minne og du kan kun kjøre dual channel. Da jeg spurte om jeg burde forsøke å bøye tilbake disse pinnene selv var svaret NEI. Man skal ikke begynne å "modde" kortet selv. Man skal sende det i retur...

Det kan jo selvfølgelig hende at mitt kort ikke har dette problemet, og at derfor finner ikke Amentio feilen. Jeg får vel betale 250 kroner og få kortet i retur. Det virker jo selv med bare 4GB minne. Surt er det.

 

Jaja. Svaret var høflig formulert, og sikkert godt ment. Jeg kan jo RMA del etter del for å sjekke om det kan være noe annet galt, men er trygg på at det hovedkortet. Det blir til slutt billigere å kjøpe et nytt kort, enn å få 250 kroner i regning for hver RMA + frakt på 130 kroner.

 

Konklusjon. Jeg syntes fremdeles Amentio er en ok nettbutikk. Dette er vel mer et generelt problem når man handler fra nettbutikker. Da blir bevisbyrden for feil og mangler veldig tung. Kanskje lurt å kjøpe litt teknisk avansert produkter med en viss forventet feilrate i en fysisk butikk….

 

En erfaring rikere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...