Gå til innhold

Hva er egentlig grunntanken bak mediaplayerbasert overføring av filer


Anbefalte innlegg

Hei hei,

 

jeg har alltid sett på mp3-filer som helt alminnelige filer som jeg organiserer i mapper dersom jeg gidder, og konsept som album kan deles inn i mapper i mitt hode, og spillelister er filer som peker på de ulike filene som man selv velger.

 

Men det virker ut som jeg lever litt i 2003 for både Winamp og Media Player og ITunes og you name it operer med konsepter som libraries, slik at man på en måte binder opp hele musikksamlingen sin mot ett program og det er det programmet som har oversikt over alle dine spillelister, album, sanger og det er via programmet du velger å synkronisere mp3-spillere.

 

Og det er her jeg sliter litt fordi jeg har egentlig aldri hatt interesse av å samle sammen og organisere alle filene i spor og id3-tagge filer, mp3 filene kan ligge spredt på ulike disker og maskiner uten at det plager meg men når jeg en sjelden gang må overføre filer til en mp3 spiller så er det blitt et lite mareritt fordi da må jeg først finne ut hvilken mediaspiller som skal benyttes WMP eller Itunes eller hva det nå enn er, og importere alle mediafiler der og så plukke ut de filene jeg vil ha og "synkronisere" dem mot spillere.

 

Det oppstår ulike behov nå og da for å gjøre det men hver gang jeg må gjøre det så føler jeg at det enten er jeg som gjør noe feil eller så passer bare ikke flyten inn.

 

Bare for å ta et praktisk eksempel som jeg opplevde nylig, ble bedt av et familiemedlem om jeg kunne overføre diverse musikk til en mp3 spiller, og jeg fikk med en blanding av cder og dvder med musikk. Etter ripping så har jeg en bunch med mp3 filer som desverre ikke lar seg id3-tagge da det er forholdsvis ukjent musikk.

 

Tilfeldigvis så har det seg sånn at jeg rippet på en maskin men mp3 spilleren var koblet til en annen maskin, og jeg måtte bruke WMP for å overføre filene men før jeg kunne gjøer det måtte jeg overføre filene den andre maskinen og så importere dem i WMP og så gjette og peke og rote og lete etter disse sangene i WMP grensesnittet og flytte dem over til spilleren derfra følte det var håpløst tungvindt og er virkelig åpen for ideer og forslag om hva jeg gjøre feil :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...