Gå til innhold

Kystjeger mine sjanser?


ColtNor

Anbefalte innlegg

Hei

 

jeg er 14 år og har tenkt en del på karrieren min, jeg har altid ønsket å bli kystjeger. Det har vært guttedrømmen siden jeg var 11. så det jeg lurer på er om noen med erfaring kunne svare på dette istedenfor noen bortskjemte unger som har sittet en time for mye foran call of duty.

 

Fysikk:

jeg har sett over kravene og har allerede begynt å trene, kravene vil gå greit ( har jo god tid på meg ) men det som bekymrer meg er en bruddskade i ankelbenet, jeg har måtte blitt operert 2 ganger allerede, problemet med den er, mindre bevegelse, deformasjon( dette sier legene vil bli borte etter hvert ), smerte når jeg løper,

dette er ting som sansynligvis blir borte. men man hvet ikke.

 

Psykisk:

jeg er viljesterk og blir veldig fort sinna,

 

jeg har heller ingen allergier.

 

Jeg er også en av de beste skytterne av de jeg kjenner, jeg skyter som hobby og har vunnet 2 ganger i konkurranser.

jeg kan også mye om menneskets anatomi.

 

Mitt siste spørsmål blir hvordan hverdagen til en kystjeger blir?

 

som dere sikkert skjønner ønsker jeg dette veldig mye, så ikke skriv masse drit her og gi meg ordentlige svar og tips.

 

-Colt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Angående trening, se posten jeg skrev i denne fallskjermjeger-tråden:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...&p=14908219

 

Ankelen din må nok bli bra hvis du skal komme gjennom opptaket. Er mye løping og marsjing, da er man avhengig av at beina fungerer. Har ikke vært på KJK-opptak selv, men en bekjent av meg har.

 

Hvis du har minstekravene inne, er det det psykiske som avgjør om du greier deg eller ikke. Dette er egentlig ikke noe man i så stor grad kan trene på, men det hjelper selvsagt å pushe seg under trening, bli vandt til litt smerte, og motivere seg selv før og under opptaket. Da vil man stille sterkere mtp det mentale.

 

At du har erfaring med skyting er selvsagt kun positivt, men ikke avgjørende på noen som helst måte. Ikke engang under utvelgelse av skarpskyttere. Derimot vil all erfaring som kan rettes inn mot det militære, enten det er skyting, orientering, jakt eller fjellturer, kunne hjelpe deg, særlig i starten av tjenesten.

Lenke til kommentar

Du trenger ikke å være en god skytter, det har ingen ting å si på om du blir kystjeger eller ikke. Forsvaret lærer deg å skyte, dessuten består tjenesten til en kystjeger i det å ikke behøve å skyte, hvis du skjønner.

 

Skal du ha en fordel, bør du kjøre dette treningsprogrammet: http://sealfit.com/

Spis sundt og gjør det bra på skolen og lær deg å gå med en tung sekk.

Lenke til kommentar

Stikk motsatt. I enkelte tjenester trener man faktisk for å kontrollere sinnet. Det gjorde vi ihvertfall. Man måtte få ut sinnet når det trengs og beherske det når du ikke trenger det lenger.

Sånne ting er bare mulig å trene på dersom man har noen til å pushe deg. Eks. kampsportløype, combat condition ol.

Men så lenge du klarer å pushe deg gjennom ting du er veldig ubehagelig med, så vil du bli bedre og bedre psykisk.

Lenke til kommentar
Hei

 

jeg er 14 år og har tenkt en del på karrieren min, jeg har altid ønsket å bli kystjeger. Det har vært guttedrømmen siden jeg var 11. så det jeg lurer på er om noen med erfaring kunne svare på dette istedenfor noen bortskjemte unger som har sittet en time for mye foran call of duty.

 

Fysikk:

jeg har sett over kravene og har allerede begynt å trene, kravene vil gå greit ( har jo god tid på meg ) men det som bekymrer meg er en bruddskade i ankelbenet, jeg har måtte blitt operert 2 ganger allerede, problemet med den er, mindre bevegelse, deformasjon( dette sier legene vil bli borte etter hvert ), smerte når jeg løper,

dette er ting som sansynligvis blir borte. men man hvet ikke.

 

Psykisk:

jeg er viljesterk og blir veldig fort sinna,

 

jeg har heller ingen allergier.

 

Jeg er også en av de beste skytterne av de jeg kjenner, jeg skyter som hobby og har vunnet 2 ganger i konkurranser.

jeg kan også mye om menneskets anatomi.

 

Mitt siste spørsmål blir hvordan hverdagen til en kystjeger blir?

 

som dere sikkert skjønner ønsker jeg dette veldig mye, så ikke skriv masse drit her og gi meg ordentlige svar og tips.

 

-Colt

 

glemte å si her at jeg gikk på kampsport i 5 år,

 

men det siste spørsmålet mitt har jeg ikke fått svar på,

hvordan blir det hvis jeg greier prøvene og blir en kystjeger?

 

og når burde jeg forsøke? Noen sa at jeg burde som 18år altså så tidlig som mulig, eller når jeg blir omtrent 20 når kroppen minn er helt fullvoksen og det mentale på topp.....

 

og hvis 100 personer melder seg inn hvor mange klarer seg igjennom?

 

P.S sinnet mit bruker jeg ofte som drivkraft, hvis jeg blir sinna gir det meg krefter, men hvis jeg ikke får slitt sinnet ut av meg da derimot...... hva er en jumping jack?

Endret av ColtNor
Lenke til kommentar
jeg .. blir veldig fort sinna,

 

Utsagnet kan lett tolkes på en, for deg, lite fordelaktig måte.

 

Mener du at du har kort lunte og fort hisser deg opp for småting, eller mener du at du er i stand til å mobilisere og kontrollere en hel masse aggresjon i situasjoner hvor det er nødvendig?

Lenke til kommentar

Et helt eksakt antall på hvor mange som blir kystjeger kan en ikke gi, de tar inn personer som er godt kvalifisert.

 

Dagene? Mye marsj med sekk, båt og svømming. Kommer litt an på om du er inne i førstegangstjenesten eller verved. Sistnevnte er du mye i utlandet.

Lenke til kommentar
jeg .. blir veldig fort sinna,

 

Utsagnet kan lett tolkes på en, for deg, lite fordelaktig måte.

 

Mener du at du har kort lunte og fort hisser deg opp for småting, eller mener du at du er i stand til å mobilisere og kontrollere en hel masse aggresjon i situasjoner hvor det er nødvendig?

 

både og, jeg blir fort sinna men greier og beherske meg, jeg greier også som du sier og mobilisere sinnet mitt, men en sjelden gang renner det over.

 

selv om jeg blir forbanna, kommer jeg ikke til å slå til en offiser heller.

Lenke til kommentar
jeg .. blir veldig fort sinna,

 

Utsagnet kan lett tolkes på en, for deg, lite fordelaktig måte.

 

Mener du at du har kort lunte og fort hisser deg opp for småting, eller mener du at du er i stand til å mobilisere og kontrollere en hel masse aggresjon i situasjoner hvor det er nødvendig?

 

både og, jeg blir fort sinna men greier og beherske meg, jeg greier også som du sier og mobilisere sinnet mitt, men en sjelden gang renner det over.

 

selv om jeg blir forbanna, kommer jeg ikke til å slå til en offiser heller.

 

Da har du en del å jobbe med. Hvis du er en som hisser deg opp over småting, kan man fort tvile på om du er i stand til å finne deg i all slags bedriten tjeneste og alle andres uvaner når dere bor tett i tett, hjemme eller ute. Hva er det som vanligvis skjer når det renner over for deg, da, og hva er typiske årsaker til at det renner over?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...