Gå til innhold

Modde en LCD Mp5 avspiller med Video In?


Anbefalte innlegg

Heisann godt folk :) Godt nyttår btw ;)

 

Jeg har kjøpt en slik stilig liten gadget: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.25293

 

Og jeg vil gjerne modde denne med mulighet til å koble RCA video/lyd for å bruke den som en separat skjerm.. Det må da være mulig?

 

Jeg har meget begrenset erfaring rundt LCD kabel modding.. Men slik jeg har forstått bruker LCD v-sync/h-sync som visstnok er annerledes enn Composite Video (Chroma Luma).. Mye mulig jeg sier noe feil her, har som sagt ikke så god kjennskap til det..

 

Men er det noen enkel mulighet for å lodde på en form for bryter mellom den originale videokilden og ekstern videokilde? Bør da finnes en form for adapter det går ann å benytte? Og forhåpentligvis få plass til inne i denne media boksen? Jeg vil lage til en bryter på toppen av enheten, som jeg da kan switche video feeden til LCD skjermen mellom original kilde og ekstern kilde.. Video In..

 

Jeg har en Commodore DTV med Composite Video og lyd ut som jeg veldig gjerne vil koble til denne boksen :) Hadde vært utrolig stilig.. Den har allerede lyd inn, som kjører uten noen instillinger så lenge enheten er påskrudd.. Og gjøre den om til RCA er lett.. Men video blir en helt annen deal..

 

Vet det finnes spesielle PC monitorer med RCA in, med innebygget konverter eller hva jeg skal kalle, bør da finnes noe lignende jeg kan benytte for denne enheten?

 

Når jobben er gjort vil jeg da borre til plass for Composite Video, og Composite Lyd Høyre/Venstre innganger..

 

Om jobben er sykt stor, og masse å gjøre, spiller det ikke noen rolle, jeg vil lære meg dette og ha det som ett prosjekt om du vil :)

 

Alt av inputs, meninger og tips taes hjertelig imot :) Jeg vil såklart poste bilder og detaljert veiledning her på diskusjon underveis om jeg starter prosjektet..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
... Det må da være mulig?

Det tviler jeg på. En slik boks bruker jo ikke analog video internt. Den bruker bare digitale signaler, med LVDS interface mot panelet.

 

Det kan forsåvidt sammenlignes med en gjenganger spørsmål på forum: man har en defekt laptop med OK skjerm, og ønsker å koble den til en PC.

Det er forsåvidt mulig, men krever en spesiell kontroller som antagelig vil koste mer enn en standard skjerm.

 

Å modde slik elektronikk er særdeles vanskelig. Alt er integrert i LSI kretser. Du vil finne et lite kretskort med miniatyrkomponenter, ennhver modifikasjon vil nesten garantert ødelegge den.

Lenke til kommentar
... Det må da være mulig?

Det tviler jeg på. En slik boks bruker jo ikke analog video internt. Den bruker bare digitale signaler, med LVDS interface mot panelet.

 

Det kan forsåvidt sammenlignes med en gjenganger spørsmål på forum: man har en defekt laptop med OK skjerm, og ønsker å koble den til en PC.

Det er forsåvidt mulig, men krever en spesiell kontroller som antagelig vil koste mer enn en standard skjerm.

 

Å modde slik elektronikk er særdeles vanskelig. Alt er integrert i LSI kretser. Du vil finne et lite kretskort med miniatyrkomponenter, ennhver modifikasjon vil nesten garantert ødelegge den.

 

 

Takk for tilbake melding..

 

Antar da at en VGA inngang også vil være ikke på tale?

 

 

Sett en del old school retro maskiner refitted i laptop kabinett-varianter med LCD skjerm.. Som Commodore laptoppen, Atari laptopper, etc.. Bruker han fyrn/de folka slike kontrollere da eller? Kan sikkert finne youtube posts om dere vil se :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...