Gå til innhold

BK: En katt som spiser


Suic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, dessverre. Foto er en kunst. Jeg driver ikke med foto, men har tatt tilsammen 3 bilder jeg har lagt ut, som ble mottatt med "hyllest". Dessverre er ikke dette kunst, men vanlige bilder for et fotoalbum. Et av de første fotoene jeg noen gang tok så slik ut;

 

30310.jpg

 

Jeg var veldig heldig med at innstillingene var som de var, slik at det så bra ut. Jeg skjønte ikke dritten, jeg bare trykket på "ta bilde"-knappen. Utrolig nok ble det ikke så verst.

 

Hvis du er interessert i foto håper jeg du fortsetter å øve deg. Jeg er veldig interessert, men har hverken hatt økonomien eller tiden til det (jeg driver med så utrolige mange andre kunst-/design-former).

 

:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GnBeuk
Nei, dessverre. Foto er en kunst. Jeg driver ikke med foto, men har tatt tilsammen 3 bilder jeg har lagt ut, som ble mottatt med "hyllest". Dessverre er ikke dette kunst, men vanlige bilder for et fotoalbum. Et av de første fotoene jeg noen gang tok så slik ut;

 

30310.jpg

 

Jeg var veldig heldig med at innstillingene var som de var, slik at det så bra ut. Jeg skjønte ikke dritten, jeg bare trykket på "ta bilde"-knappen. Utrolig nok ble det ikke så verst.

 

Hvis du er interessert i foto håper jeg du fortsetter å øve deg. Jeg er veldig interessert, men har hverken hatt økonomien eller tiden til det (jeg driver med så utrolige mange andre kunst-/design-former).

 

:)

Først av alt syntes jeg det siste bildet var best, der for du med hele og klare øyer ( som er det viktigste og få med når du fotograferer dyr/portrett), du for også med hele hodet, som du ikke gjør på bildet nr 2!

 

Det du sier "Points", er noe du personlig syntes. For jeg syntes at fotografiene skal være mest sånn som dem er. Det du sier om "kunst" er lagd på datamaskinen, som er vist over.

Endret av Slettet-GnBeuk
Lenke til kommentar
Nei, dessverre. Foto er en kunst. Jeg driver ikke med foto, men har tatt tilsammen 3 bilder jeg har lagt ut, som ble mottatt med "hyllest". Dessverre er ikke dette kunst, men vanlige bilder for et fotoalbum. Et av de første fotoene jeg noen gang tok så slik ut;

 

30310.jpg

 

Jeg var veldig heldig med at innstillingene var som de var, slik at det så bra ut. Jeg skjønte ikke dritten, jeg bare trykket på "ta bilde"-knappen. Utrolig nok ble det ikke så verst.

 

Hvis du er interessert i foto håper jeg du fortsetter å øve deg. Jeg er veldig interessert, men har hverken hatt økonomien eller tiden til det (jeg driver med så utrolige mange andre kunst-/design-former).

 

:)

Først av alt syntes jeg det siste bildet var best, der for du med hele og klare øyer ( som er det viktigste og få med når du fotograferer dyr/portrett), du for også med hele hodet, som du ikke gjør på bildet nr 2!

 

Det du sier "Points", er noe du personlig syntes. For jeg syntes at fotografiene skal være mest sånn som dem er. Det du sier om "kunst" er lagd på datamaskinen, som er vist over.

Takk for det :) Jeg prøvde og få øynene klart frem, med en stor blender åpning.

 

- Angående det med "kunst" er jeg fullstendig enig med deg.

 

Wikipedersen: På grunn av "3 ords regelen" fant jeg ikke på noe mere kreativt i farten :tease:

Lenke til kommentar

Mulig man ikke kan kalle det kunst, men det kommer an på øynene som ser.

 

Utgangspunktet er greit nok for meg. Så om ikke bildet "duger" som fotografisk kunst, kan man likevel lage kunst ut av fotografiet...

 

post-109531-1262545332_thumb.jpg

 

Kanskje ikke stor kunst, men det holder for meg :cool:

(Dessuten, kan PS være gøy...)

Lenke til kommentar

Jeg mener egentlig man bør legge egne bilder i spoiler, da det er bildet i førstepost det bes om kritikk på. De andre bildene drar altfor mye oppmerksomhet.

 

Når det gjelder bildet så er det altfor rett fram og kjedelig. Prøv å skyte katten i artige situasjoner, eller mens den 'poserer'. Katter blir altfor ofte gode motiver.

 

Personlig mener jeg at alle tips om mindre blender med fokus på øynene høres litt merkelig ut. Det ser etter min mening best ut når en større del enn bare øynene er skarpe, selv om hovedfokus skal være rettet mot øynene - som Points' bilde er et eksempel på. I dette bildet har også katta øynene lukket, noe som tar bort mye av essensen i et kattebilde.

Lenke til kommentar
Ikke noe som helst vondt ment, det bildet var ikke noe bra. Ikke noe dårlig bilde til et vanlig fotoalbum, men ser dessverre ikke hva det har å gjøre her som "kunst".

 

:)

 

Men herregud, han legger jo ut bilde for å få kritikk og hva han kunne gjort bedre med bilde, dessuten er jeg helt sikker på at det ikke bare er et snap-shot. Skjerp dere!

 

Selv har jeg positive tilbakemeldinger å gi, for jeg synes bilde var kult. Det kan være vanskelig å fotografere interresante bilder av dyr, og selv om det ikke er verdens beste fotoprestasjon, syntes jeg bilde trakk øyets oppmerksomhet. Kompisisjonen er bra, siden man ikke er interrisert i hva som er til venstre for katten. Med den svarte bakgrunnen får katten og maten all oppmerksomhet, og sammen med den vinkelen som er valgt gir det en fin effekt, siden man ikke ofte ser en katt som spiser forfra. Dessuten synes jeg at maten som ligger utenfor skålen gjør bilde mer interresant, fordi det viser at det er bevegelse, nemlig at katten spiser.

Endret av BEFGHIJKLMNPQSTUVXYZ
Lenke til kommentar
Men herregud, han legger jo ut bilde for å få kritikk og hva han kunne gjort bedre med bilde, dessuten er jeg helt sikker på at det ikke bare er et snap-shot. Skjerp dere!

 

Slapp av litt. Selv om det ikke er et snap-shot, så betyr ikke det at det er et godt bilde. Kritikk handler om å gi tilbakemelding på hva som kan gjøres bedre. I ditt inlegg er det ikke kritikk, der er det skryt ;)

 

Jeg er forsåvidt helt enig i at bilder ikke trenger å ha noen kunstnerisk verdi for å være et godt bilde. Men sannheten er at det er et helt OK tenkisk utført bilde, men at det kunne vært forbedret på mange punkter.

 

Edit: Whoy! Inlegg #4000 :fun:

Endret av Wikipedersen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...