Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hva har skjedd med PCen? Bruker utrolig mye minne


Anbefalte innlegg

Hjertelig for alle svar. Da kan jeg nok si at denne svchost.exe greia ikke er noe og at jeg bare stresser for mye hehe ;P

 

Takk for alle som har kommet med svar her.

 

Btw har fullversjonen av Norton antivurs, anbefales? Altså nå har jeg cden foran meg, er det skandale å innstalere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hjertelig for alle svar. Da kan jeg nok si at denne svchost.exe greia ikke er noe og at jeg bare stresser for mye hehe ;P

 

Takk for alle som har kommet med svar her.

 

Btw har fullversjonen av Norton antivurs, anbefales? Altså nå har jeg cden foran meg, er det skandale å innstalere?

 

Har du lisens og ekte eks. for et år kan du installere. Har du pirat eller testversjon bør du la være.

 

Egentlig bør du nok la være uansett...

Lenke til kommentar

Hei.

Nei, lite vits i å installere Notron, vil du bytte anbefales microsoft essentials. Gratis og godt.

Ellers er den beste måten å unngå virus å bruke firefox med adblock og abo på easylist. vil fjerne det meste av reklame og dermed virustrusselen derifra.

Med microsoft essentials skulle du være trygg nok.

Vil ellers anbefale å bruke en online e-post klient, som gmail, da disse har meget gode online virusscannere.

 

80000 kb høres kanskje mye ut, men det er 2% av det du har, så ingen problem. alt under 75% av totalt minne i bruk er kun rom for forbedring.

Videre er svchost kun et vertsprogram som brukes til å kjøre andre filer, veldig nyttig å ha...

Lykke til!

Lenke til kommentar
Når man er inne på oppgavebehandling, og avslutter en prosess. Da blir vel ikke denne prosessen sletter for alltid? Den er bare avsluttet til den må starte opp igjen? Eller tar jeg feil.

 

mvh

Hei!

 

Neida, den prosessen som du stopper i oppgavebehandling vil bare stoppe for denne gangen du har bootet maskinen. Neste gang du starter den, så vil alle som ligger i startlisten komme opp som før. For at du skal få en skikkelig oversikt over dette kan du gå inn på strart knappen, velg kjør og skriv inn i kommandolinjen:

msconfig og trykk enter. Her får du opp: Generelt, System.ini, WIN.INI, Boot.INI, Tjenester og Oppstart. Under oppstart ser du hva som henger med under boot.

 

Da får du adgang til et verktøypanel som styrer alle ting fra oppstart. Du kan endre fjerne ting og tang her. Men vær meget forsiktig med å røre det som har med oppstartsektoren å gjøre (boot ini) ligg unna den. Men du kan se her og lære meget. Men som sagt, ikke rør hvis du ikke er absolutt sikker. Dette er et farlig område hvis du ikke er kyndig. Hvis du rører noe og ikke vet, så er det å klikke avbryt som gjelder. Programmer du eventuelt stopper, f.eks skriver rutiner, eller et spilleprogram vil atter starte opp hvis du kjører det programmet igjen like etter. Så det vil ikke ødelegge noe slik sett. Det eneste som kan ødelegge er om man stopper program som feks under cd brenning. Da er det ikke lurt å stoppe prosessen.

 

Viktige filer i oppgavebehandling er samtlige svchost.exe. De skal du ikke røre. Hvis du stopper slike, kommer det opp en datawarning og maskinen slår seg av etter 60 sekunder.

 

Filer relatert til skriver, usb tilkop. ja programmer ellers er det ingen fare å lukke. Google saker og mye av dette grumset som bremser og bruker resursser unødig kan du ta bort. Men har du en prosessor over 2 Ghz og masse ram, så er det ikke så nøye. Men for de med en vanlig pentium har det mye å si. De klarer neppe å kjøre XP med særlig fart i sakene.

 

 

 

Vennligst

 

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...