Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sex med 3 år yngre kjæreste


Gjest Aeneas

Anbefalte innlegg

Til TS: Er foreldrene til den som er 14 ignorante imbisiler som hater deg og kan finne på å anmelde deg for å ha voldtatt deres lille jente og nekter å høre på hva lille jenten deres sier om at hun ville set selv fordi hun jo er deres lille jente og UMULIG kunne ha vært med på det? Vent.

 

Om ikke, kjør på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Til TS: Er foreldrene til den som er 14 ignorante imbisiler som hater deg og kan finne på å anmelde deg for å ha voldtatt deres lille jente og nekter å høre på hva lille jenten deres sier om at hun ville set selv fordi hun jo er deres lille jente og UMULIG kunne ha vært med på det? Vent.

 

Om ikke, kjør på.

 

Der er egentlig svaret på alle slike tråder om sex over/ under lavalderen :)

Lenke til kommentar
Til TS: Er foreldrene til den som er 14 ignorante imbisiler som hater deg og kan finne på å anmelde deg for å ha voldtatt deres lille jente og nekter å høre på hva lille jenten deres sier om at hun ville set selv fordi hun jo er deres lille jente og UMULIG kunne ha vært med på det? Vent.

 

Om ikke, kjør på.

 

Der er egentlig svaret på alle slike tråder om sex over/ under lavalderen :)

Gjør det ikke mindre riktig av den grunn.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hei

 

Jeg(17år) og min kjæreste på 14år har vært sammen ganske lenge nå, snart 1 år. Men vi har enda ikke hatt sex, noe hun syntes ødlegger litt og det gjør jeg personelig og. Hun har til og med har prøvd og få meg til sengs, men problemet er at jeg har frykt får og sex med henne da hun er under den seksuale lavalder.

 

Hva mener folket her? neste år er jo jeg 18 og hun 15, bør jeg la vær og ha sex og kanskje risikere forholdet?

 

Been there, done that. Kjør på.

Lenke til kommentar
Hei

 

Jeg(17år) og min kjæreste på 14år har vært sammen ganske lenge nå, snart 1 år. Men vi har enda ikke hatt sex, noe hun syntes ødlegger litt og det gjør jeg personelig og. Hun har til og med har prøvd og få meg til sengs, men problemet er at jeg har frykt får og sex med henne da hun er under den seksuale lavalder.

 

Hva mener folket her? neste år er jo jeg 18 og hun 15, bør jeg la vær og ha sex og kanskje risikere forholdet?

 

Been there, done that. Kjør på.

 

Samma her. Ikke noe problem.

Lenke til kommentar

Ville helt klart gjort det. Når jeg var 19 hadde jeg sex med min 15 år gamle kjæreste og det var absolutt ingen problemer. Ikke var det store modenhetsforskjellen på meg og henne heller :p Dog det sier mer om meg på den tiden enn henne.

 

Men ja, i teorien kan du bli anmeldt for det, men du vil nok ikke bli dømt pga gjeldende rettspraksis.

Lenke til kommentar

En del dårlig informasjon her (og selvsagt noe god). Jussen på dette punktet er egentlig ganske enkel.

 

Ettersom din kjæreste har fylt fjorten er den relevante paragrafen her straffelovens § 196. Jeg gjengir den i sin helhet under:

 

§ 196. Den som har seksuell omgang med barn under 16 år, straffes med fengsel inntil 5 år.

 

Fengsel inntil 15 år kan idømmes dersom

a) handlingen er begått av flere i fellesskap,

b) handlingen er begått på en særlig smertefull eller særlig krenkende måte,

c) den skyldige tidligere har vært straffet etter denne bestemmelsen eller etter § 192 eller § 195, eller

d) fornærmede som følge av handlingen dør eller får betydelig skade på legeme eller helse. Seksuelt overførbar sykdom og allmennfarlig smittsom sykdom, jf. smittevernloven § 1-3 nr. 3 jf. nr. 1, regnes alltid som betydelig skade på legeme eller helse etter denne paragrafen.

 

Villfarelse om alder utelukker ikke straffeskyld, med mindre ingen uaktsomhet foreligger i så måte.

 

Straff etter denne bestemmelsen kan falle bort dersom de som har hatt den seksuelle omgangen, er omtrent jevnbyrdige i alder og utvikling.

 

Uthevingen på slutten er min egen, fordi det er den relevante delen av paragrafen. Dere er ca jevngamle, du er bare et år over lavalderen selv, og dere har vært kjærester i et år. I den siste høyesterettsdommen jeg leste om denne paragrafen satt høyesterett en lav terskel for anvendelse av det leddet av paragrafen, og uttalte at det i slike tilfeller må foreligge særlige grunner til å idømme straff.

 

Ja, du kan jo i teorien bli anmeldt, men anmeldelsen vil ikke føre til noe, annet en ubehag. Siden dere har vært sammen i et år går jeg utifra at du kjenner foreldrene hennes litt, men det er kanskje feil. Uansett er det veldig usannsynelig med en anmeldelse i det hele tatt, og totalt og komplett umulig at en eventuel anmeldelse fører frem.

 

Personlig inntrykk er at både du og kjæresten din har lyst til dette, så for en gangs skyld er jeg enig med folka som sier "kjør på".

Lenke til kommentar

Tja, vi hadde en voldtektssak som endte med en fryktelig streng forvaringsdom for bare noen måneder siden, om jeg husker riktig, men jeg husker dessverre ikke detaljene derfra.

 

Nå er voldtektssaker som regel veldig vanskelige rent bevismessige, men det er en diskusjon for en annen tråd. Har trådstarter blitt noe klokere av denne tråden? Hva tenker du nå?

 

EDIT: Klarte ikke å dy meg, søkte det opp. Sist noen ble dømt til 15 år for voldtekt i norge var niende oktober 2009. Da var det forvaring, så strengt tatt enda strengere.

Endret av Alinoe
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...