Gå til innhold

Trenger hjelp, er dette et godt alternativ ?


Anbefalte innlegg

Hei godtfolk.

 

Jeg har lange hatt lyst på ny data, og nå er tiden inne.

Jeg har spurt venner og bekjente om de kan hjelpe meg med å sette isammen en pc som yter maximalt.

Har lyst å bestille en som er ferdig, slik at jeg slipper å bygge. Noe sier meg at det er tryggere. Iallefall for mitt vedkommende.:)

 

Jeg har satt av 10-11.000 kr.

 

Kan noen av dere som er datakyndige beskrive denne pc`n?

 

:

Antec P193 Advanced Midi Tower Sort

Corsair TX 650W PSU

Gigabyte GA-P55-UD3, P55, Socket-1156

Intel Core™ i5 Quad Processor i5-750

Crucial DDR3 1333MHz 4GB KIT, CL9,

XFX GeForce GTX 260 576M 896MB PhysX

Samsung SpinPoint F3 500GB

Lite-On DVD+RW burner IHAS124-19

Logitech Classic Keyboard 200

BenQ 21,5" LCD T2210HD

 

Totalt ca 11.000 kr.

 

Har noen av dere dårlige erfaringer med noen av elementene som jeg har nevnt, eller vet dere om bedre alternativer ?

 

Den er satt sammen via www.Komplett.no ( siden de har pc-bygger, noe jeg synes er bra )

 

 

 

Så har dere noen kommentarer til denne, eller er den passe rå til å spille det meste som er av spill per dags dato ?

 

 

På forhånd mange takk....

 

Mvh Stein-Erik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Et bedre skjermkort kanskje. GTX 260 er utgått, gammel ihvertfall.

 

Du sier at skjerkortet er noe gammelt. Har du noe alternativ, og burde jeg kanskje velge et Radeonkort fremfor G-Force ?

 

Pc`n er satt sammen på denne siden

http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10278

 

Et bedre skjermkort kan jeg jo evt kjøpe senere også. For med en slik pc som jeg har satt isammen har jeg vel gode muligheter for det ?

Lenke til kommentar

Gtx 260 er noe gammelt og tviler på om du kan kjøre de nyeste spillene på fullt.

Alternativt er Gtx 290 eller Hd5870 men blir noe dyrere.

 

Prøv annet oppsett feks:

http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10411

Ta bort unødvendige ting du ikke treng så blir den mer rimelig.

 

Så klart gode muligheter for kjøp av skjermkort også senere men pass på strømforsyningen- enkelte\ de nye skjermkort, harddisk og prosessorer bruker alt for mye strøm og 650 KAN bli for lite.

Lenke til kommentar

650 Watt PSU holder for alle singelGPU oppsett. Også for HD 5970. De fleste oppsett bruker mindre strøm enn folk tror. Trådstarters oppsett med f.eks HD 5870 vil trekke ca 380 Watt fra stikkontakten på load. Men en PSU er angitt på hva den kan levere, så når den trekker 380 Watt, så gir PSU-en ca 330 Watt ut. Det er en belastning på litt over 50 %, altså margin så det holder.

 

Personlig vil jeg påstå at HD 5850 er et fornuftig valg for de fleste når det gjelder skjermkort. Det fungerer bra med de skjermoppløsninger de fleste velger, nemlig 1920 x 1080. Her gir HD 5850 ca 60 i fps eller bedre på de fleste spill med 4x AA og high settings, unntaket er notoriske Crysis Warhead og tildels Far Cry 2. Over 60 fps har liten effekt på normale LCD skjermer.

 

Når trådstarter i tillegg har valgt et hovedkort uten reell mulighet for CF eller SLI, så har han ikke behov for noe større PSU.

 

Oppsettet du linker til onlineX er jo regelrett å kaste penger ut vinduet. Det gir knapt en fps ekstra i forhold til et oppsett til 11 000 kr, dessverre. GTX295 er et bra skjermkort, men til en pris på knappe 4 000 kr gir det ikke mange fps ekstra i forhold til et skjermkort til ca halve prisen og omtrent identisk med et til 1 000 kr mindre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...