Gå til innhold

Bråkete ps3, kan jeg kreve en ny eller pengene?


fredrick4

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ok. hvis jeg levere inn ps3 og den blir sendt til reprasjon, så finn dem ut at ingen ting er galt med ps3 må jeg betale kostnadene som det kostet å undersøke ps3?

Eller at det er en feil som du selv har skyld i.

 

Hvis jeg hadde fått en uvanlig bråkete PS3 i retur med beskjed om at det ikke er noe galt med den hadde nok selger fått ett forklaringsproblem. For at jeg skulle ha betalt en eneste krone skulle de hatt en rimelig god forklaring på støyen, da holder det ikke med å si at det bare er slik på enkelte modeller.

 

Greit nok at det kan være små forskjeller på støynivå fra maskin til maskin men at noen skal være støyfrie mens andre bråker så fælt at man rømmer rommet/huset er ikke bra nok.

Lenke til kommentar

jeg nevnte noe tidliger om en vifte test: Clean your PS3 fan quick and easy test

 

har gjort det selv engang, det sies at det kan være farlig for maskinen min fungerer fint enda den.

 

"testen" spinner viften til maks rpm en liten stund, det gjør gjerne at du får blåst ut litt støv og du får se hvor høyt PS3 faktisk kan støye :p

 

ville forsøkt det vis det var min maskin som bare plutselig støyet litt mer en vanlig

Lenke til kommentar
Jeg tror forresten ikke det er så lurt å støvsuge PS3en. Viftene kan bli skadet, blant annet.

Hvordan kan viftene bli ødelagt. Fortell!

Ja, det lurer jeg også på... :)

Viftene kan begynne å rotere fortere enn det de er laget for. Du kan ende opp med katostrofal svikt i en vifte.

Derfor burde man holde vifter fast når man støvsuger/blåser rent.

Lenke til kommentar

Vel, lagrene i viftene er ikke laget for høyere fart enn det vifta selv klarer å forårsake.

Roterer den fortere enn det kan du risikere at de overopphetes. Glidelager har en tynn oljefilm som er helt nødvendig for å redusere friksjonen. Fordamper denne filmen er lageret ødelagt.

Det var kanskje å ta hardt i å kalle det en katostrofal svikt, men vifta har uansett sviktet når lageret er gåent. Da er den enten ubrukelig (roterer alt for sakte, bråker voldsomt eller begge deler).

Lenke til kommentar
Vel, lagrene i viftene er ikke laget for høyere fart enn det vifta selv klarer å forårsake.

Roterer den fortere enn det kan du risikere at de overopphetes. Glidelager har en tynn oljefilm som er helt nødvendig for å redusere friksjonen. Fordamper denne filmen er lageret ødelagt.

Det var kanskje å ta hardt i å kalle det en katostrofal svikt, men vifta har uansett sviktet når lageret er gåent. Da er den enten ubrukelig (roterer alt for sakte, bråker voldsomt eller begge deler).

Men det vil aldri skje om man ikke sovner med støvsugeren mot vifta da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...